سیاحت

آشنایی با برترین سوپرمارکت‌های آنلاین اروپا

مثبت زندگی: شیوع ویروس کرونا و پاندمی بیماری کووید-۱۹ باعث شده که بسیاری از مردم در خرید مواد غذایی مورد‌نیازشان با محدویت‌های فراوانی روبه‌رو شوند. در این وضعیت، شرایط در کشور‌های مختلف متفاوت است و همه شکل یکسانی در تهیه مایحتاج خود ندارند. در بعضی کشورها، خرید سنتی همچنان با رونق زیادی مواجه است و مردم اقبال کمتری نسبت به سوپرمارکت‌های آنلاین نشان‌داده‌اند و در برخی دیگر شرایط کاملا تفاوت دارد.

در این میان، اما یک چیز بر همگان مسجل شده و آن نقش مهم و حیاتی خرید آنلاین است. در اینجا ۹ استارتاپ سوپرمارکت آنلاین اروپا را که در بحران ویروس کرونا، عملکرد خیره‌کننده‌ای داشته‌اند معرفی می‌کنیم.

Buymie

این استارتاپ ایرلندی که در سال ۲۰۱۵ تأسیس شده ادعا می‌کند که نخستین پلتفرم تحویل مواد‌غذایی بوده که کاربرانش می‌توانند با استفاده از تلفن‌های هوشمند خود از سوپرمارکت‌های مختلف محلی خرید کنند. در ماه‌آوریل ۲۰۲۰، آن‌ها سرمایه‌شان را به بیش از ۲ میلیون‌و ۲۰۰ هزار یورو رساندند تا زیرساخت‌های خدماتی‌شان را به سراسر ایرلند گسترش دهند.

Crisp

این استارتاپ هلندی در سال ۲۰۱۸ راه‌اندازی شده و محصولات محلی فصلی را به کاربران خود ارائه می‌دهد. آن‌ها از ۲۰۰ مرکز محصولات را برای مشتریان‌شان ارسال می‌کنند و کار سفارش‌گیری را یک روز پیش از ارسال کالا‌ها انجام می‌دهند. آن‌ها با سرمایه‌گذاری ابتدایی ۳ میلیون یورویی کارشان را شروع کردند و در تابستان سال ۲۰۱۹ نیز ۵ میلیون یوروی دیگر به این سرمایه افزودند.

Grocemania

این استارتاپ که کارش تحویل مواد‌غذایی مورد نیاز کاربران است، در سال ۲۰۱۷ و در شهر لندن راه‌اندازی شده و اخیرا خدمات خود را گسترش داده است. «گروسه ما‌نیا» در همان روزی که سفارش می‌گیرد، مواد غذایی را به مشتریانش تحویل می‌دهد. این استارتاپ خرید از فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگ و همچنین خرید از بقالی‌های محلی را به مشتریانش پیشنهاد می‌دهد. مدیران شرکت قصد دارند کارشان را تا ژوئیه ۲۰۲۰ به شهر‌های نیوکاسل، بیرمنگام و منچستر نیز گسترش بدهند.

این نوشته را از دست ندهید  ۱۷ راهکار برای از بین بردن بوی سیر دهان و دست‌ها

LolaMarket

یک استارتاپ اسپانیایی است که در ۱۱ شهر این کشور خدمات خود را عرضه می‌کند. آن‌ها ظرف یک ساعت خرید کاربران را به دست‌شان می‌رسانند که این یک رکورد در نوع خود محسوب می‌شود. لولامارکت یک قیمت ثابت برای کرایه راه دارد و توجهی به میزان خرید شما ندارد.

Picnic

این استارتاپ هلندی که رشد بسیار سریعی هم دارد در سال ۲۰۱۵ تاسیس شد و سرمایه‌اش در سال ۲۰۱۷ به ۱۰۰ میلیون یورو و در سال ۲۰۱۹ به ۲۵۰ میلیون یورو رسید. دفتر مرکزی پیک‌نیک در آمستردام واقع شده و آن‌ها یک روز پس از سفارش، خرید را تحویل مشتری می‌دهند. ضمن اینکه برای خرید‌های بالاتر از ۳۵ یورو، کرایه حمل، رایگان خواهد بود.

Bring

استارتاپ سوئیسی برینگ، خرید‌های کاربران را از سوپرمارکت‌های محلی انجام می‌دهد. این استارتاپ در آوریل ۲۰۱۵ در زوریخ تاسیس شد و در سال ۲۰۱۸، سرمایه‌شان را با یک بودجه سری A به ۲ میلیون یورو رساندند. در خدمات این استارتاپ، باشگاه مشتریان نیز به چشم می‌خورد.

Oddbox

این استارتاپ انگلیسی در کار خرید و ارسال میوه و سبزی بوده و در سال ۲۰۱۶ راه‌اندازی شده است. آن‌ها در مارس ۲۰۲۰ و در شروع بحران ویروس کرونا، یک سرمایه ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار یورویی را به‌دست‌آوردند.

La Belle Vie

دفتر مرکزی این استارتاپ در پاریس است. در سال ۲۰۱۷، تنها از راه فروش، توانستند ۳ میلیون یورو به‌دست آوردند و یک سال بعد نیز از طریق سرمایه‌گذاری، سرمایه‎شان را به بیش از ۵ میلیون‌و ۵۰۰ هزار یورو رساندند. با این سرمایه، این استارتاپ، دومین انبار بزرگ فرانسه را تاسیس کرد.

این نوشته را از دست ندهید  کدام خوراکی‌ها کلسترول خون را پایین می‌آورند؟

Vembla

این استارتاپ سوئدی در سال ۲۰۱۹ تاسیس شده است. آن‌ها خرید مورد‌نیاز مردم را از فروشگاه‌های محلی انجام می‌دهند و در کمتر از ۶۰ دقیقه با سیستم حمل‌ونقل دوست‌دار محیط‌زیست به‌دست مشتریان می‌رسانند. در روز‌های شیوع کووید-۱۹، این استارتاپ برای کاهش رفت‌وآمد، ارسال کالا برای مشتریان را رایگان کرده است.

خرید از سوپرمارکت‌های محلی

استارتاپ سوئیسی برینگ، خرید‌های کاربران را از سوپرمارکت‌های محلی انجام می‌دهد. این استارتاپ در آوریل ۲۰۱۵ در زوریخ تاسیس شد و در سال ۲۰۱۸، سرمایه‌شان را با یک بودجه سری A به ۲ میلیون یورو رساندند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو + 14 =

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا