تناسب اندام

آب گریپ فروت؛ سرشار از ویتامین C

مثبت زندگی: شاید در لغت به معنای میوه سرماخوردگی باشد اما در عمل خاصیت زیادتری از درمان سرماخوردگی دارد. از چه حرف می‌زنیم؟ از گریپ فروت. میوه‌ای که معجزه‌گر لاغری است و بسیار خوشمزه و پر خاصیت. این آبمیوه یا میوه چربی سوز پاییزی، حاوی ویتامین‌های مختلفی مثل ویتامین C، ویتامین A، ویتامین B، پتاسیم، کلسیم، آهن، فسفر و مس است؛ بنابراین، با اضافه کردن این میوه به سبد غذایی خانواده، یک آنتی اکسیدان طبیعی و پر خاصیت را مهمان وعده‌های غذایی یا رژیم لاغری خودتان می‌کنید. همراه ما باشید تا با خواص این میوه بیشتر آشنا شوید.

شاه میوه دیابت و قند خون

آب گریپ فروت بدون قند برای بیماران دیابتی، به خصوص برای دیابت نوع 2 مفید است؛ بنابراین سطح قند خون طبیعی بدن را حفظ می‌کند. ماده فلاونوئیدی در گریپ فروت می‌تواند حساسیت نسبت به انسولین را افزایش دهد و به حفظ وزن ایده‌ئال بدن کمک می‌کند؛ بنابراین، افراد مبتلا به دیابت، باید به عنوان بخشی از رژیم غذایی روزانه خود، مقدار زیادی آب گریپ فروت بدون قند مصرف کنند.

آبمیوه ضد سرطان

آب گریپ فروت شیرین‌نشده، باعث کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های معده، روده، مثانه و سرطان سینه می‌شود. این آبمیوه به خصوص اگر تازه باشد، سرشار از آنتی اکسیدان است؛ آنتی اکسیدان‌ها با رادیکال‌های آزاد که مسئول بیماری‌های سلولی کشنده ( مانند سرطان) هستند؛ مبارزه می‌کنند؛ پس این آبمیوه ضد سرطان را حتما امتحان کنید.

لاغری و کاهش وزن

گریپ فروت به طور طبیعی سرشار از ویتامین C، آب و الیاف است؛ ویتامین C به افزایش متابولیسم بدن و سوختن چربی کمک می‌کند. فیبر و آب زیاد در گریپ فروت باعث کاهش اشتها و میل به غذا می‌شود. همچنین این میوه برای جلوگیری از جذب بیش از حد نشاسته و قند در معده و روده ها بسیار عالی است؛ این یعنی یک لاغری تمام عیار!

این نوشته را از دست ندهید  ۶ آسیب احتمالی مصرف خودسرانه مکمل‌های معدنی

تقویت قلب

این آبمیوه طبیعی حاوی ویتامین C فراوان است؛ اگر قلب سالمی می‌خواهید، خوردن این آبمیوه را فراموش نکنید.

مطالعه‌ای در سال 2015 در مجله آمریکایی تغذیه بالینی، نشان داد که افرادی که میوه ها و سبزیجات زیادتری می‌خورند، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی تا 15 درصد در بین آن‌ها کاهش پیدا می‌کند.

جلوگیری از سکته مغزی

مصرف بسیاری از مرکبات، به خصوص پرتقال و گریپ فروت می‌تواند خطر سکته مغزی را تا حد زیادی کاهش دهد.علاوه بر این، زنانی که گریپ فروت را به رژیم غذایی خود اضافه می‌کنند، خطر ابتلا به سکته در آن ها تا 19 درصد کمتر از افراد دیگر است.

سلامت و زیبایی پوست و مو

چه آنتی اکسیدان طبیعی بهتر از آب گریپ فروت! این آبمیوه طبیعی و بدون قند، به دلیل سطح بالایی از ویتامین C و فلاونوئیدها به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی عمل می‌کند. ویتامین C در تولید کلاژن بسیار مهم است و به حفظ جوانی پوست و الاستیسیته آن کمک می‌کند؛ پس چه گزینه‌ای بهتر از آب این میوه!

همچنین، این آبمیوه لکه‌های تیره روی پوست را محو می‌کند؛ پتاسیم در آب گریپ فروت از پوست در برابر اشعه UV محافظت می‌کند؛ این یعنی خداحافظی با پیری زودرس پوست! اگر شوره سر دارید یا مو‌هایتان کم پشت است، از این آبمیوه طبیعی استفاده کنید تا موهای درخشان‌تر و زیباتری داشته باشید.

کنترل فشار خون

طبق نظر متخصصان تغذیه، مصرف منظم و متوسط عصاره گریپ فروت ریسک ابتلا به فشار خون بالا را کاهش می‌دهد. پتاسیم موجود در این عصاره به تعادل فشار خون کمک می‌کند البته در مصرف آن نباید زیاده‌ روی کنید.

این نوشته را از دست ندهید  خوشمزه‌های لاغر کننده

سم زدایی کبد

عصاره گریپ فروت می‌تواند به عنوان یک سم‌زدای طبیعی عمل کند و به طور مؤثری نمک‌های اضافی، سموم و مواد شیمیایی کبد را از بین ببرد؛ زمانی که بدن از سموم مضر پاک‌سازی می‌شود، احتمال ابتلا به مشکلات مزمن سلامتی مثل سردرد، ماهیچه‌های سفت و حتی افسردگی کمتر می‌شود.

دفع سنگ کلیه

با نوشیدن روزانه و منظم آب گریپ فروت می‌توانید خطر ابتلا به سنگ کلیه را کاهش دهید؛ سطح بالای اسید سیتریک در آب گریپ فروت از تشکیل سنگ کلیه جلوگیری کرده و به دفع آن‌ها هم کمک می‌کند.

بهداشت دهان و دندان

تا به حال چیزی به نام سرطان دهان به گوش‌تان خورده است؟ مطالعات ثابت کرده‌اند مصرف منظم عصاره گریپ فروت برای جلوگیری از مشکلات لثه مثل خون‌‌ریزی و حتی التهاب معده مؤثر است؛ علاوه بر این، ترکیباتی که در این عصاره یافت می‌شوند، می‌توانند دهان، دندان و لثه شما را تقویت کنند.

تقویت بینایی و سلامت چشم

شما می‌توانید سلامتی چشم خود را فقط با نوشیدن کمی از این عصاره بهبود بخشید. این آبمیوه ترش و خوشمزه حاوی بتاکاروتوئن و ویتامین A است؛ مغذی‌ترین مواد ویتامین داری که می‌توانند شما را مثل یک عقاب تیزبین کنند.

توصیه های رژیم لاغری با گریپ فروت

خوردن آب گریپ فروت یا خود این میوه را در وعده‌های غذایی قبل از صبحانه، نهار و شام جای دهید.

از کربوهیدرات‌های فراوری‌شده، قندی و نمکی پرهیز کنید.

آبمیوه‌ها و غذاهای سرشار از فیبر، کم کالری و مقوی مصرف کنید.

اسنک یا نوشیدنی‌های ناسالم را در کنار این آبمیوه‌های طبیعی مصرف نکنید.

پروتئین بیشتری بخورید و از خوردن غذاهای با کلسترول بالا پرهیز کنید.

این نوشته را از دست ندهید  خط قرمزهای یک رژیم غذایی موفق

چربی‌های سالم بخورید.

در کنار مصرف این میوه، آب و مایعات فراوان بنوشید.

این رژیم غذایی را بیش از ۱۰ روز دنبال نکنید.

مضرات مصرف بیش از حد گریپ فروت

این میوه را نباید همراه با تعدادی از دارو ها خورد؛ زیرا اثر آن‌ها را چند برابر می‌کند؛ مثلا کسی که داروی فشار خون مصرف می‌کند، اگر آن را با گریپ فروت بخورد، اثر دارو قطعا زیادتر خواهد شد؛ پس مراقب تداخل‌های دارویی باشید؛ البته عده زیادی هم عادت کرده‌اند که قرص را با آبمیوه‌های صنعتی یا طبیعی بخورند؛ این یعنی فاجعه!

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش − 5 =

دکمه بازگشت به بالا