سیاحت

آبشار لوه گلستان، یک گشت‌وگذار خنک در مسیر مشهد

مثبت زندگی: طبیعت سبز ایران، پر از نعمت‌ها و پدیده‌هایی است که لحظه‌های خوش ما را می‌سازند. طبیعتی که به هررنگ و شکلی، با صفا و دیدنی است. در روزهای گرم سال، پناه بردن به طبیعت خنک زمین، یکی از تفریح‌های لذت‌بخش فصل است. یکی این از طبیعت‌های خنک، آبشارها هستند که در گوشه‌گوشه‌ی ایران، صخره‌ها و کوه‌ها را جلا داده و سبز کرده‌اند. آبشار لوه در شهرستان گالیکش گلستان، یکی از آن نعمت‌های زلال شمال ایران است که در بهار و تابستان، گزینه‌ی فوق‌العاده‌ای برای طبیعت‌گردی است. برای لذت از آب‌وهوای ناب آبشار لوه گلستان، کوله‌بارتان را ببندید و با ما به دل یکی دیگر از طبیعت‌های جذاب ایران بزنید.

موقعیت جغرافیایی آبشار لوه در ایران

همان‌طور که گفتیم، آبشار لوه در خاک استان گلستان واقع شده است و این استان آبشارهای زیبا و دیدنی بسیاری دارد. لوه متعلق به شهرستان گالیکش است و در حومه شهر گالیکش این شهرستان و در فاصله‌ی ۲۸ کیلومتری آن جا خوش کرده است. روی نقشه، در محدوده‌ی جنوبی این آبشار، استان سمنان دیده می‌شود و در ناحیه‌ی غربی آن گنبد کاووس و منیودشت واقع شده‌اند. در قسمت شرقی و شمال شرقی آن استان خراسان واقع شده و در شمال آن روستای لوه با ۳ کیلومتر فاصله قرار گرفته است. قرار گرفتن آبشار لوه در دل یک جنگل سرسبز و در همسایگی پارک ملی گلستان، باعث شده که این آبشار خوش‌قدوقامت یک تفرجگاه عالی محسوب شود.

پیش از زیارت در مشهد، در آبشار لوه سیاحت کنید

آبشار لوه گلستان

اگر از گرگان به سمت مشهد راهی شوید، این شانس را دارید که با سرسبزی آبشار لوه، مسیر خودتان را با صفا و دیدنی کنید. این فرصت خوبی است که خستگی مسیر را در آب‌وهوای خنک و دلچسب لوه رفع کنید. اگر از گرگان نزدیک به ۱۴۰ کیلومتر برانید، به این آبشار خواهید رسید. گرگان به مشهد شامل دو مسیر است. اگر به سمت علی‌آباد کتول و گنبد کاووس برانید، با آشار لوه روبه‌رو خواهید شد. تقریباً بعد از ۱۰۰ کیلومتر به مینودشت خواهید رسید. از این نقطه اگر ۱۰ کیلومتر پیش بروید، به گالیکش و در جایی در حدود ۲۸ کیلومتری آبشار می‌رسید. جاده اصلی گلستان به خراسان، با فاصله‌ی ۵ کیلومتری در یک مسیر فرعی، به آبشار لوه می‌‌رسد و این آبشار دسترسی خوبی با اتومبیل دارد.

آبشاری پلکانی در طبیعت خوش‌رنگ جنگلی

آبشار لوه گلستان

آبشار لوه یکی از متفاوت‌ترین نوع آبشار است که ساختاری پلکانی دارد و جریان آب از ارتفاع ۷۵ متری آن تماشایی است. آبشار لوه به زیبایی و هوشمندی آب‌نماهای چند طبقه، اما حاصل دست طبیعت کوهستان است. طبقه‌هایی که هرکدام حوضچه‌ای را برای نگهداری موقتی آب در دل خود دارند، ساختار لوه را پدید آورده است. آب بر دیواره‌ی صخره می‌رقصد و با رسیدن به هر پله، چرخی در حوضچه‌ی آن زده و در نهایت جاری می‌شود. این سیر پرماجرای آب، نگاه هر بیننده‌ای را به خود جذب می‌کند و از هنر معماری طبیعت لذت خواهد برد. اطراف آبشار لوه را گستردگی سرسبز و جنگلی کوهستانی فرا گرفته و درختانی فراوانی از توسکا، ممز و افرا این آبشار را در آغوش گرفته‌اند. طبیعت جنگلی آبشار لوه فرصتی خوبی است تا علاوه بر جریان تماشایی آب، از آب‌وهوای لطیف و خنک منطقه و زیبایی سبز آن نیز لذت ببرید.

این نوشته را از دست ندهید  ۸ اسموتی خوشمزه برای تقویت سیستم ایمنی بدن؛ فواید و طرز تهیه آنها

گشت در جنگل هیرکانی گلستان و استراحت در کنار آبشار لوه

آبشار لوه گلستان

گلستان مملو از ثروت عظیم طبیعت است و جنگل‌های هیرکانی که از قدیمی‌ترین نوع بافت جنگلی در جهان محسوب می‌شوند، این استان را سبز کرده‌اند. این نوع جنگل‌ها نزدیک به ۴۰ میلیون سال قدمت دارند و با بافت گوناگون گیاهی و پوشش متنوع جانوری خود، سرزمینی ژوراسیک را پدید آورده‌اند. ارزش غیرقابل توصیف جنگل‌های هیرکانی ایران سبب شد که در تیرماه امسال، در فهرست میراث جهانی قرار بگیرند.

خبر خوش این است که این سرزمین سبز و دیدنی با آبشار لوه نزدیک به ۱۷ کیلومتر فاصله دارد. بنابراین برای یک تور پیاده‌روی مهیج، می‌توانید از دل جنگل به سمت آبشار لوه به‌راه بیفتید. این پیاده‌نوردی نزدیک به ۵ ساعت طول می‌کشد و در بین مشتاقان کوه‌نوردی و طبیعت گردی بسیار محبوب است. بهتر است برای این نوع سفر، لوازم کمپینگ همچون کیسه خواب، چادر، لباس گرم، غذای کنسروی و… همراه داشته باشید و شب را در کنار این آبشار رویایی صبح کنید.

خاطره‌سازی در طبیعت بکر آبشار

آبشار لوه گلستان

سفر، رسم قشنگی از زندگی است که سهم بزرگی در خاطرات خوش هر فرد دارد. طبیعت هزاررنگ ایران، فرصتی ناب برای ساختن لحظه‌های شیرین است. از گوشه‌گوشه‌ی خاک غنی ایران دیدن کنید و سفر را از عادت‌های خود قرار دهید. در آب‌وهوای گرم تابستان از رفتن به آبشارهای دیدنی ایران غافل نشوید و آن‌ها در الویت برنامه‌های گشت‌وگذار خود قرار دهید. لوه را در لیست آبشارهای دیدنی خود بگنجانید و به این منطقه‌ی دل‌انگیز گلستان سفر کنید.

اگر به قصد رسیدن به مشهد راهی این آبشار هستید، سری به جاذبه‌های مسیر همچون برج گنبد قابوس در منطقه‌ی گنبد کاووس بزنید و لذت سفر خود را تکمیل کنید. این برج آجری و خوش‌قدوقامت، از لحاظ قدمت و غنای تاریخی بسیار ارزشمند است و به قرن چهارم هجری برمی‌گردد.

این نوشته را از دست ندهید  رنگی‌ترین سواحل دنیا کجاست؟

برای راهی شدن به سمت این آبشار دیدنی آماده شوید و در نهایت از دیدنی‌ها و تجربه‌های شیرین خود و چطوری‌های سفرتان برای ما بنویسید. ما منتظر ایده‌های جذاب شما هستیم.

منبع
چطور
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − بیست =

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا