ترفند

چگونه موس و کیبوردم را تمیز کنم؟

مثبت زندگی: ما هر روز چیزهای کثیف زیادی را لمس می کنیم اما موس و کیبورد جزو مواردی هستند که کمتر کسی به آن‌ها توجه می‌کند. این در حالی است که این ابزارهای الکترونیکی بسیار کثیف‌تر از آن چیزی هستند که تصور می‌کنید. در واقع باکتری‌های موجود روی کیبورد شما از باکتری‌های موجود در دستشویی هم بیشتر است و طبق تحقیقاتی که توسط دانشگاه آریزونا انجام شده است تعداد باکتری‌های واحد سطح روی موس و کیبورد چهارصد برابر بیشتر از تعداد باکتری‌های واحد سطح در دستشویی است. اما نگران نباشید، با تمیز کردن منظم و کامل موس و کیبورد می‌توان این کثیفی‌ها را از بین برد. در این مقاله به شما خواهیم گفت که چطور بدون آسیب زدن به موس و کیبورد آن‌ها را کاملا تمیز کنید، این کار بیش از پنج دقیقه وقت شما را نخواهد گرفت.

روش صحیح تمیز کردن و ضدعفونی کردن کیبورد

کار را با تمیز کردن کیبورد آغاز کنید. اگر کیبورد شما دارای سیم است آن را از پاور کامپیوتر جدا کنید و اگر بی‌سیم است آن را خاموش کنید. اگر کیبورد شما متعلق به لپ تاپ است، لپ تاپ را خاموش کنید و باتری را از لپ تاپ جدا کنید. کیبورد را پشت و رو کنید تا آلودگی‌هایی که روی آن قرار گرفته است روی زمین بریزد. حال باید سراغ تمیز کردن فضای بین کلیدها باشید که بیشتر زباله‌ها و کثیفی‌ها در آن جمع می‌شود. برای این کار می‌توانید از اسلایم مخصوص نظافت استفاده کنید تا کثیفی‌ها به آن بچسبد و فضای بین کلیدها تمیز شود. اگر به این نوع اسلایم دسترسی ندارید می‌توانید از نوار چسب استفاده کنید.

این نوشته را از دست ندهید  روش فوری برای گرفتن تلخی قورمه سبزی

اگر چیزهای چسبناک مورد علاقه شما نیستند می‌توانید با چیزی مثل پمپ بادکنک یا سشوار سرد، هوا را به طور ملایم روی کیبورد بفرستید تا گرد و خاک و کثیفی‌ها از روی آن جدا شود. پس از آن که فضای بین کلیدها و زیر آن‌ها را تمیز کردید روی کلیدها و بقیه قسمت‌های کیبورد یعنی محل قرار گرفتن کف دست را تمیز کنید. برای این کار از دستمال‌های ضدعفونی کننده کمک بگیرید و هرگز سراغ پاک کننده‌های رایج نروید چون این پاک کننده‌ها به سطح کیبورد و کلیدهای آن آسیب وارد می‌کنند. مطمئن شوید که دستمال مرطوب شما بیش از حد مرطوب نیست تا مایع اضافی به فضای داخل کیبورد نفوذ نکند.

 تمیز کردن موس و کیبورد

روش صحیح تمیز کردن موس

حال که کیبورد شما تمیز شده است سراغ موس بروید. موس وسیله‌ای است که دستان شما هر روز مدت زیادی آن را لمس می‌کند و کثیفی‌ها روی آن جمع می‌شوند بنابراین نظافت موس هم ضروری است. برای این کار ابتدا موس را از کامپیوتر خود جدا کنید، اگر از موس‌های بی‌سیم استفاده می‌کنید موس را خاموش کنید و یا باتری آن را خارج کنید. اگر زیر چرخ موس گرد و غار و کثیفی وجود دارد موس را برگردانید و چرخ را بچرخانید تا این آلودگی‌ها خارج شود. سپس تمام سطح موس را با دستمال ضدعفونی کننده تمیز کنید. همان طور که در مورد کیبورد نیز گفته شد دقت کنید که دستمال بیش از حد مرطوب نباشد تا رطوبت به قسمت‌های داخلی موس نفوذ نکند. اگر لپ تاپ دارید، این نکات را در مورد تاچ پد لپ تاپ نیز اجرا کنید و هرگونه آلودگی و کثیفی را از آن بزدایید.

این نوشته را از دست ندهید  به روز باشید؛ 5 ترفند دیجیتالی که خیلی به کارتان خواهد آمد!
 تمیز کردن موس و کیبورد

خشک کردن موس و کیبورد

پس از آن که کار تمیز کردن موس و کیبورد به پایان رسید عجله نکنید، ابتدا اطمینان حاصل کنید که این ابزارها کاملا خشک شده باشند سپس آن‌ها را به برق متصل کنید (یا روشن کنید) البته این مرحله بیش از یک دقیقه طول نخواهد کشید مگر این که از دستمالی استفاده کرده باشید که بیش از حد مرطوب بوده است. فراموش نکنید که مقدار کم رطوبت هم می‌تواند به دستگاه‌های الکترونیکی صدمه وارد کند پس این مرحله را جدی بگیرید و پیش از آن که از خشک شدن موس و کیبورد مطمئن نشده‌اید آن‌ها را روشن نکنید.

یک نکته مهم

اگر به فکر شستن کیبورد خود با آب (با ماشین ظرفشویی یا دست) هستید این کار را توصیه نمی‌کنیم. این کار شاید کیبورد شما را کاملا تمیز کند اما عمر سیم کشی آن را به شدت کاهش خواهد داد. باز کردن کیبورد و جدا کردن قطعات آن برای تمیز کردن نیز به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود. بیشتر تولید کننده‌ها، کاربران را از این کار منع می‌کنند و اگر این کار را انجام دهید احتمالا گارانتی دستگاه خود را از دست خواهید داد.

منبع
دیجی رو
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × پنج =

دکمه بازگشت به بالا