رفتار

۷ ویژگی شخصیتی که جذابیت شما را از بین می‌برد

مثبت زندگی: همه ما دوست داریم که موردعلاقه دیگران باشیم! در این میان، برخی آدم‌ها بسیار پرطرفدارند و برخی دیگر به‌خاطر ویژگی‌های ناخوشایندی که دارند، هواخواه آن‌چنانی ندارند. به نظر می‌رسد خیلی‌ها متوجه نیستند که برخی صفات شخصیتی آنها باعث می‌شود دیگران دل خوشی از آنها نداشته باشند. در این مطلب ۷ ویژگی‌ شخصیتی را به شما معرفی می‌کنیم که از جذابیت شما می‌کاهند. همهٔ ما می‌توانیم با آگاهی از ویژگی‌ها و رفتارهای ناخوشایندمان، برای تغییر تلاش کنیم.

۷. خودشیفتگی

کسی از آدم‌های خودشیفته خوشش نمی‌آید. باید بدانید بیشتر آدم‌ها بدون قصد و نیت، رفتارها یا نشانه‌های خودشیفتگی را به نمایش می‌گذارند. اگر فکر می‌کنید شما باید مرکز توجه باشید، هر موقعیت، رویداد و حتی گفت‌وگویی باید گرد شما بچرخد و به احساسات و نیازهای دیگران توجهی نمی‌کنید، باید برای تغییر این وضعیت فکری کنید.

۶. ناامنی عاطفی

اگر پیوسته به‌دنبال دانستن نظر دیگران دربارهٔ خودتان و دریافت تأیید آنها هستید، بی‌تردید در نظر آنها جذاب نیستید. چنین رفتاری باعث می‌شود فردی آویزان به نظر برسید! همچنین نشانهٔ حس ناامنی و ناپختگی است. با در پیش گرفتن چنین رفتاری دیگران را از خودتان می‌رانید.

۵. رفتار رئیس‌مآبانه

کمتر کسی از رئیس‌بازی دیگران خوشش می‌آید. اگر همیشه می‌خواهید دیگران را کنترل کنید یا همهٔ تصمیم‌ها را به‌تنهایی می‌گیرید و طوری رفتار می‌کنید که انگار مسئولیت دیگران با شماست، اطرافیان‌تان را فراری می‌دهید. برخی آدم‌ها با فریب و بازی‌دادن دیگران، آنها را به انجام کارهای مختلف وامی‌دارند! وقتی دیگران از این رفتار آگاه شوند، دیگر میلی به ادامه ارتباط با فرد موردنظر نخواهند داشت.

۴. بی‌ملاحضگی

برخی رفتارهای پیش‌پاافتاده، تأثیر شگرفی روی آدم‌ها دارند. گفتن «لطفا» و «سپاس»، حرف دیگران را قطع نکردن، گفت‌وگو کردن، نشان دادن قدردانی، رعایت آداب سرِ میز نشستن و وقت‌شناس بودن همگی نشانهٔ احترام به دیگران و به خودمان هستند. بی‌ادبی و بی‌ملاحظگی آدم‌ها را نخواستنی می‌کند. ما معمولا دوست نداریم با آدم‌های بی‌ادب و ناخوشایند، ارتباط داشته باشیم.

این نوشته را از دست ندهید  خواص و مضرات شلغم
جذابیت

۳. منفی‌بافی

بدبینی ویژگی خوشایندی نیست. اگر همیشه نیمهٔ خالی لیوان را می‌بینید، سعی کنید رویکردتان را تغییر دهید. آدمی که همیشه جنبه منفی رویدادها و موقعیت‌ها را می‌بیند، دیگران را کلافه می‌کند. منفی نگری و بدبینی شما به دیگران انرژی منفی می‌دهد و روحیه آنها را خراب می‌کند.

۲. رقابت‌جویی بیش‌ازاندازه

آیا هر آدمی را به چشم رقیب می‌بینید؟ فکر می‌کنید همیشه باید بهتر از دیگران باشید؟ اگر چنین است، از چشم دیگران می‌افتید. اگر زیادی تشنهٔ رقابت باشید، نه‌تنها رابطه‌تان با عزیزان‌تان خدشه‌دار می‌شود بلکه فرصت‌های بی‌شمار لذت زندگی کردن را از دست می‌دهید. یاد بگیرید که برای موفقیت دیگران ارزش قائل باشید. باید ملاحظهٔ دوستان را بکنید و بگذارید از لحظه‌های خوب‌شان لذت ببرند.

۱. نداشتن صداقت

دوست خوب باید روراست و قابل‌اعتماد باشد. بیشتر افرادی که رفتارهای زننده دارند، اغلب دروغ می‌گویند و روراست نیستند. این افراد همچنین به‌دنبال این هستند که بدانند دیگران دربارهٔ آنها و البته موضوعات دیگر چه فکر می‌کنند. رفتار ناپسند آنها ممکن است سخن‌پراکنی را دربر بگیرد. اگر با خواندن این توضیحات متوجه شدید چنین رفتارهایی دارید، باید رفتارتان را ارزیابی کنید. کسی از آدم‌های دروغ‌گو خوشش نمی‌آید.

آیا شما به رفتارها و ویژگی‌های شخصیتی‌تان آگاه هستید؟ اگر متوجه رفتار ناپسندی در خودتان شوید، چه می‌کنید؟ تاکنون موفق به تغییر یا حذف رفتارها یا ویژگی‌های ناخوشایندتان شده‌اید؟ خوب است تجربه‌تان دراین‌باره را با ما و مخاطبان‌مان در میان بگذارید.

منبع
چطور
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده + 13 =

دکمه بازگشت به بالا