آخرین نوشته هاعمومی

۷ نقطه از بدن که باید به نظافتش اهمیت داده شود

مثبت زندگی: بعضی از نقاط بدن به دلیل این که در معرض دید ما قرار ندارند معمولا برای نظافت به چشم نمی‌آیند. به همین دلیل در این مطلب  نحوه نظافت و شست وشوی این قسمت‌ها از بدن را یادآوری می‌کنیم:

۱. ناف

حدود ۲۳۶۸ گونه باکتری فقط در ناف شکم ما زندگی می‌کنند. یک پنبه را به مقداری الکل آغشته و از آن برای تمیز کردن قسمت‌های داخلی ناف استفاده کنید. این کار را چند بار تکرار کنید.

۲. گوش

چند قطره روغن بچه یا گلیسیرین داخل گوش بریزید. پس از یک یا دو روز، به‌آرامی با استفاده از قطره‌چکان یا سرنگ، آب نسبتاً گرم را در گوش بریزید و سرخود را به‌طرف دیگر برگردانید تا آب آن خارج شود. گوش خود را با حوله پاک‌ کنید.(با پزشک مشورت کنید)

۳. زبان

زبان شما باید به تعداد ‌دفعات تمیز شدن دندان‌ها تمیز شود. یک لیسه (خراشنده) را روی زبان خود قرار دهید و به‌آرامی با کمی فشار آن را به جلو بیاورید.

۴. آرنج

هفته‌ای یک یا دو بار از هر نوع اسکرابی حتی سفیدآب و کیسه استفاده کنید؛ اما نکته اصلی این است که به‌آرامی با حرکت دورانی آرنج‌ها را مالش  دهید.

۵. پوست سر

قبل از استفاده از شامپو، موهای خود را کاملاً بشویید.  شامپوی روزانه خود را با کمی آب رقیق کنید و کف سر را بشویید و دوباره کل موهای خود را با شامپوی رقیق‌شده بشویید.

۶. صورت

برای شست وشوی صورت از پاک‌کننده ملایم همراه با آب ولرم استفاده کنید.

۷. شستن پشت

برای اطمینان از انجام درست آن، از برس دسته‌دار بلند مخصوص شست وشوی پشت استفاده کنید. اگر در ناف یا سایر قسمت‌های بدن خود پیرسینگ دارید، برای تمیز کردن آن قسمت از آب‌نمک رقیق و ولرم استفاده کنید.

این نوشته را از دست ندهید  خواص «جوز هندی» از چاشنی تا درمان بیماری
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت − 6 =

دکمه بازگشت به بالا