آخرین نوشته هاروان

۷ عادت صبحگاهی موثر در کاهش استرس

مثبت زندگی: ممکن است به روال صبحگاهی که سالها داشتید متکی باشید و یا هر روز را متفاوت شروع کنید. اما چه سحر خیز باشید و چه دیر از خواب بیدتر شوید، نحوه گذران صبح‌ها می‌تواند بر روی روز و هم بر سلامت کلی روان شما تأثیر بگذارد. اولین قدم برای ایجاد یک روال صبحگاهی که از سلامت روان حمایت می‌کند، قطع عادت‌هایی است که باعث افزایش سطح استرس می‌شوند.

از شب قبل برنامه ریزی کنید

بهترین راه برای جلوگیری از احساس استرس صبحگاهی، برنامه ریزی از شب قبل است. بهتر است از شب قبل لباس‌هایتان را آماده کنید، برای ناهار فردا برنامی ریزی کنید و حتی در مورد آنچه می‌خواهید شب قبل برای صبحانه بخورید تصمیم بگیرید تا برنامه صبح شما سبک‌تر شود، به خصوص اگر شخص سحر خیزی نیستید.

برای کاهش استرس به اندازه بخوابید

بسیاری از مردم با زود بیدار شدن به خود اجازه می‌دهند قبل از روز کاری مدیتیشن، ورزش یا کاری انجام دهند که از آن لذت می‌برند. با این حال، کارشناسان اتفاق نظر دارند که عدم خواب کافی می‌تواند انجام سایر فعالیت‌های مراقبت از خود را دشوار کند. خواب ناکافی سبب می‌شود که قلب شما تندتر بزند و شما همه چیز را به عنوان عوامل استرس زا و طاقت فرسا از آنچه در واقع هستند تفسیر خواهید کرد.

افراد بالغ به طور متوسط هر شب به ۷ تا ۹ ساعت خواب نیاز دارند. کارشناسان همچنین هشدار دادند که ساعت‌های زنگ دار سنتی می‌توانند شما را وحشت زده از خواب بیدار کنند ومی تواند منجر به افزایش هورمون‌های استرس شوند. به جای ساعت زنگ دار روی تلفن شما، بین خواب و زمان بیدار شدن زمان کافی به خود اختصاص دهید تا بتوانید به طور طبیعی از خواب بیدار شوید. به عنوان آخرین چاره، یک ساعت زنگ دار هوشمند را امتحان کنید که با افزایش نور یا صدا به تدریج شما را از خواب بیدار کند.

این نوشته را از دست ندهید  ۶ خوراکی محبوب که به کبد آسیب می‌زنند

بلافاصله رسانه‌های اجتماعی و اخبار را بررسی نکنید

۷ عادت صبحگاهی موثر در کاهش استرس

به نظر می‌رسد بررسی تلفن‌های ما در صبح از طریق ایمیل، آخرین اخبار یا همراهی با دوستان در شبکه‌های اجتماعی طبیعی است. با این حال این رفتارها ما را برای موفقیت آماده نمی‌کند. معمولاً خبرها باعث ایجاد استرس و پاسخهای تروما می‌شود، بهتر است که خواندن اخبار را به حدود ۳۰ دقیقه در اواسط صبح و ۳۰ دقیقه در اوایل شب محدود کنیم. بهترین روش برای مدیریت استفاده از رسانه‌های اجتماعی تعیین دوره‌های محدود در روز برای بررسی آن است.

نوشیدن با تأخیر قهوه صبحانه برای کاهش استرس

بهتر است به محض بیدار شدن از نوشیدن فنجان قهوه صبحگاهی خود جلوگیری کنید تا از جهش کورتیزول، هورمونی که هنگام استرس آزاد می‌شود، جلوگیری کنید. کورتیزول دارای ریتم شبانه روزی است که بالاترین میزان آن به طور طبیعی ۳۰-۴۰ دقیقه پس از بیدار شدن اتفاق می افتد. عاداتی که کورتیزول را به طور مستقل افزایش می‌دهند، ممکن است منجر به جهش بالاتر صبح شوند و به علائم بیشتر مرتبط با استرس مانند افزایش ضربان قلب و احساس استرس و اضطراب کمک کنند.

کافئین به طور مستقل باعث افزایش کورتیزول و آدرنالین می‌شود و مصرف زمان با افزایش سطح طبیعی صبح ممکن است منجر به افزایش استرس شود. بهتر است قهوه خود را حدود سه ساعت پس از بیدار شدن بنوشید.

خوردن یک صبحانه سالم برای کاهش استرس

خوردن یک صبحانه سالم را فراموش نکنید. نباید در وعده صبحانه از غذاهای پر کالری، تصفیه شده و فرآوری شده مصرف کنید.

در مورد کارهای روزمره صبح با خانواده یا هم اتاقی‌های خود بحث نکنید

درک اینکه افراد دیگر که با آنها زندگی می‌کنید چگونه با برنامه‌های صبحگاهی کنار می‌آیند بسیار حیاتی است.

یک راه حل مهم این است که ریتم شبانه روزی کسانی که در خانه شما هستند را درک کنید و با آنها کار کنید.

این نوشته را از دست ندهید  احتمال ابتلا به آلرژی در متولدین کدام فصل بیشتر است؟

لحظه‌های شادی و شادی آور را به صبح موکول کنید

برنامه روزمره صبح نیازی به سخت کوشی ندارد. یک لیست پخش از آهنگ‌های مورد علاقه خود، یا یک مطالعه سریع الهام بخش از یک صفحه را در یک کتاب انگیزشی یا سرگرم کننده انجام دهید.

بهترین راه برای سهولت در انجام صبح‌ها انجام کاری است که باعث می‌شود مشتاقانه منتظر آنها باشید. برای برخی، مدیتیشن به آنها کمک می‌کند تا صبح آرامش بیشتری داشته باشند. دیگران از ورزش، روزنامه نگاری یا سرگرمی لذت می‌برند. راه دیگر برای آوردن لحظات شادی به صبح، سپاسگزاری است.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − چهارده =

دکمه بازگشت به بالا