سیاحت

معرفی مکان‌های تفریحی تبریز؛ خوش‌گذرانی در شهر اولین‌ها

مثبت زندگی: تبریز از مهم‌ترین کلا‌ن‌شهرهای ایران است. این شهر با بیش از یک‌میلیون‌و‌پانصد نفر، ششمین شهر پرجمعیت ایران به حساب می‌آید. چنین شهری با این جمعیت نباید از نظر امکانات تفریحی چیزی کم داشته باشد. در این مطلب با بهترین مکان‌های تفریحی تبریز آشنا می‌شوید.

سورتمه

اگر دلتان تفریحی هیجان‌انگیز می‌خواهد کافی‌ست به‌سمت پارک ائل‌گلی بروید، صدمتر بعد از خروجی ائل‌گلی به‌طرف تهران، به تابلو‌های کنار خیابان نگاه کنید تا تابلوی راهنمای مسیر سورتمه‌سواری تبریز را ببینید.

فرقی نمی‌کند چه سن‌وسالی داشته باشید، همین‌که از هیجان استقبال کنید از سورتمه‌سواری در تبریز لذت خواهید برد. طول سورتمه تبریز ۴۵۰ متر است و البته در مقایسه با سورتمه تهران چندان طولانی نیست. این سورتمه کابین‌های دونفره و تک‌نفره دارد و خودتان می‌توانید سرعتش را کنترل کنید، فقط در صورتی که سرعت خیلی زیاد باشد سورتمه به‌طور هوشمند سرعت را کم می‌‌کند.

آدرس: تبریز، جنوب شرق تبریز، ۷ کیلومتری مرکزشهر، پارک ائل‌گلی

پینت بال و لیزر تگ

بیشتر آدم‌ها در هر سن‌وسالی که باشند، بازی‌کردن را دوست دارند. قرارگرفتن در فضایی که بازی را طبیعی‌تر جلوه دهد بسیار جذاب است و همین موضوع پینت‌بال و لیزرتگ را به تفریحاتی پرطرفدار تبدیل کرده. در تبریز چندین باشگاه پینت‌بال وجود دارد که معروف‌ترینشان باشگاه پارک ائل‌گلی‌ست. باشگاه پینت‌بال شهید بهشتی، یکی دیگر از زمین‌های معروف پینت‌بال در تبریز است.

لیزرتگ هم یکی دیگر از بازی‌های هیجان‌انگیزی است که در تبریز می‌توانید تجربه‌اش کنید. سناریوی لیزرتگ تبریز همان پینت‌بال است که با اسلحه‌های لیزری انجام می‌شود.

آدرس پینت‌بال شهید بهشتی: تبریز، میدان فجر، نرسیده به چهارراه شریعتی (شهناز)، مدرسه شهید بهشتی

این نوشته را از دست ندهید  جاهای دیدنی کاشان، بهشت تاریخ و طبیعت ایران

آدرس لیزرتگ تبریز: تبریز، چایکنار، پارک شمس، شهربازی شمس

هتل پارس فاصله چندانی با پارک ائل‌گلی ندارد. ائل‌گلی خودش یکی از جاهای تفریحی تبریز است. اگر در هتل پارس اقامت داشته باشید، می‌توانید به‌راحتی به این پارک بروید.

شهربازی باغلارباغی

شنیدن اسم شهربازی هم آدم را سر ذوق می‌آورد. با رفتن به شهربازی چند ساعتی از دغدغه‌های روزمره دور می‌شویم و خودمان را وسط هیجان و خوشی قرار می‌دهیم.

شهربازی باغلارباغی بزرگ‌ترین شهربازی تبریز است که در اوایل دهه ۷۰ افتتاح شده. بازی‌هایی مثل کلبه‌ شادی، کلبه وحشت، کشتی‌صبا، دوچرخه هوایی و… در این شهربازی وجود دارد.

با رفتن به مجموعه باغلارباغی علاوه‌بر وسایل بازی می‌توانید به رستوران مجموعه بروید و شام را همان‌جا صرف کنید. اگر اهل رفتن به رستوران نباشید، بوفه‌های مجموعه با انواع تنقلات آماده‌اند که تفریحتان را کامل کنند.

ساعت کار باغلارباغی از ۴ بعدازظهر تا ۱۲ شب است.

آدرس: تبریز، بلوار استاد شهریار، مجتمع تفریحی باغلارباغی

قلعه شادی

چندسالی است که سروکله‌ شهربازی‌های سرپوشیده در مراکز خرید باز شده. بچه‌هایی که در گذشته هیچ دل خوشی از خرید و مراکز خرید نداشتند، این‌روزها به عشق شهربازی‌ها با بزرگ‌ترها همقدم می‌شوند و به مراکز خرید می‌روند.

قلعه‌ شادی، شعبه‌هایی در دو تا از بهترین مراکز خرید تبریز دارد. شعبه اول قلعه شادی در مرکز خرید ستاره باران و شعبه دومش در مجتمع تجاری اطلس ساخته شده است.

بازی‌های قلعه شادی فقط مختص بچه‌ها نیست و همه می‌توانند از بازی‌ها لذت ببرند. بازی‌های کامپیوتری، انواع بازی‌های گروهی و گیم‌نت نمونه‌هایی از تفریحاتی هستند که می‌توانید در قلعه شادی تجربه‌شان کنید.

این نوشته را از دست ندهید  شهری که همیشه بوی تخم مرغ می‌دهد

آدرس مرکز خرید ستاره باران: تبریز، میدان جهاد (میدان نصف‌راه)، مجتع تجاری ستاره باران

آدرس مجتمع تجاری اطلس: تبریز، خیابان نگین پارک، مجتمع تجاری اطلس

گیم‌لند بوم‌کلاب

پارک ولیعصر یکی از جاهای تفریحی تبریز است که به خاطر آبنماها و رقص آب با موسیقی‌ لقب پارک موزیکال را به خودش گرفته. این پارک از آن پارک‌های شلوغی است که جریان زندگی را در آن احساس می‌کنید، اما گیم‌لند بوم‌کلاب، این پارک را برای کسانی که اهل بازی هستند جذاب‌تر می‌کند. بوم‌کلاب محیط دنج و کوچک و نورپردازی جذابی دارد. فوتبال دستی، میز بیلیارد و پلی‌استیشن بوم‌کلاب عاشقان بازی را به این پارک می‌کشاند.

آدرس: تبریز، بلوار ولیعصر، روبه‌روی دادگستری

مجتمع تجاری‌-تفریحی‌-اقامتی لاله‌پارک

همان‌طور که گفتیم این‌روزها مراکز خرید با اضافه‌کردن امکانات تفریحی به جاهایی تبدیل شده‌اند که هم بچه‌ها و هم بزرگ‌ترها از وقت‌گذرانی در آن‌ها لذت می‌برند.

مجتمع تفریحی‌تجاری لاله‌پارک هم یکی از جذاب‌ترین مراکز خرید تبریز است. هتل کایا لاله پارک تبریز، یکی از شعب‌ هتل‌های زنجیره‌ای کایای ترکیه‌، جزوی از این مجموعه به حساب می‌آید.

لاله‌پارک علاوه‌بر مراکز خریدش، شهربازی، فودکورت و زمین پاتیناژی دارد که اوقات خوشی را برای بچه‌ها و بزرگترها می‌سازد.

مجتمع تفریحی لاله پارک: تبریز، بزرگراه پاسداران، بعد از میدان فهمیده، کنار پارک باغمیشه

دیگر جاهای تفریحی تبریز:

لونا پارک ائل‌گلی: تبریز، ۷ کیلومتری مرکزشهر، پارک ائل‌گلی

پیست اسکی سهند: جنوب شرقی تبریز، ۲۷ کیلومتری پلیس‌راه جاده تبریز-تهران

پارک آبی تبریز: تبریز، شهرک یاغچیان، خیابان توحید

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + 8 =

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا