زنان

۷ اشتباه رایج هنگام کشیدن خط چشم

مثبت زندگی: خط چشم کشیدن کار آسانی نیست. این را خانم‌هایی که برای کشیدن یک خط چشم ناقابل، چندین و چند بار آرایش صورتشان را شسته‌اند بهتر و بیشتر از هر کس دیگری درک می‌کنند. اما شاید شما هم دیده باشید کسانی را که در عرض چند ثانیه خط چشم می‌کشند به چه زیبایی! انگار که سال‌های سال آرایشگر بوده‌اند. وقتی از این افراد می‌پرسید که از کجا یاد گرفته‌ای یا چطور خط چشم می‌کشی؟ خیلی آسان و ساده می‌گویند: کاری نداره که!

اما حقیقت این است که خیلی هم کار دارد! حتماً تا به حال برای شما هم اتفاق افتاده است که هنگام کشیدن خط چشم، دست‌تان تکان خورده و خط کج کشیده‌اید. اگر ترفندهای کشیدن خط چشم را بلد باشید، چه از خط چشم مایع استفاده کنید یا مداد یا خط چشم ماژیکی، می‌توانید زیباترین آرایش چشم را انجام دهید. در ادامه به اشتباهات بزرگ و رایج در کشیدن خط چشم اشاره می‌کنیم. همراه ما باشید.

کشیدن یا جمع کردن چشم‌ها هنگام کشیدن خط چشم

خیلی‌ها وقت خط چشم کشیدن، پلک را می‌کشند! شاید فکر کنید اگر پوست پلک را بکشید، سطحی صاف و نرم برای کشیدن خط چشم خواهید داشت و خطی صاف و بدون اشتباه می‌کشید، اما این تصوری غلط است. وقتی پوست پلک را رها کنید، پوست به جای اول بازمی‌گردد و خط چشم خراب می‌شود. در این صورت، خط چشم خط خطی و لکه‌دار می‌شود و ظاهر ترسناکی به صورت می‌دهد. به جای کشیدن پوست، از انگشت خود برای نگه داشتن پوست استفاده کنید.

استفاده از خط چشم نامناسب

خط چشم مایع یا ژلی فوق‌العاده به نظر می‌رسند، اما سریعتر از آنچه فکر کنید خشک می‌شوند و زمانی برای اصلاح آن ندارید. اگر می‌خواهید خط چشم را محو کنید (که در این‌صورت اشتباهات خط چشم کمتر به نظر می‌رسد)، بهتر است از مداد استفاده کنید، به خصوص اگر تازه‌کار هستید یا دستانتان می‌لرزد. مداد چشم‌های واترپروف یا دائمی کمک می‌کنند تا بدون ایجاد لکه یا سیاهی، خط چشم شما به مدت طولانی باقی بماند.

این نوشته را از دست ندهید  ۲۱ واقعیت که درباره بدن زنان نمی‌دانید!
چطور خودم برای خودم خط چشم بکشم؟

استفاده از اپلیکاتورهای برسی خط چشم مایع

برخی افراد خط چشم‌های برسی دوست دارند و برخی ماژیکی. تیز بودن یا برسی بودن نوک خط چشم بستگی به تجربه فرد دارد که با کدام‌یک راحت‌تر است. خط چشم با قلموی باریک برای تازه‌کارها مناسب‌تر است.

تنها خط مژه پایینی را خط چشم می‌کشید

کشیدن خط چشم تیره زیر چشم‌ها، بدون آنکه بالای آن را بکشید، چشم را نامتوازن نشان می‌دهد و سنگینی آن را پایین چشم می‌اندازد و چشم را پایین‌تر نشان می‌دهد. به خصوص اگر در طول روز عرق کنید یا چشم‌ها را بمالید، ظاهر ترسناکی پیدا خواهید کرد. برای آنکه ظاهر جوان‌تر و زیباتری پیدا کنید، خط چشم را بالای چشم بکشید. اگر می‌خواهید پایین چشم را خط چشم بکشید، از رنگی بسیار روشن‌تر از خط چشم بالای چشم استفاده کنید. این به چشم‌های شما جلوه می‌دهد اما به سبکی ملایم و زیباتر.

بستن چشم‌ها وقتی در حال کشیدن خط چشم گربه‌ای هستید

یکی از چیزهای آزاردهنده در خصوص خط چشم گربه‌ای، این است که خط هر دو چشم را می‌کشید و متوجه می‌شوید تا به تا هستند. برای جلوگیری از این خطا، چشم‌ها را باز نگه دارید. وقتی چشم‌ها را می‌بندید، نمی‌توانید ببینید دنباله خط چشم از کدام قسمت به سمت بالا رفته است. بدین صورت کمتر پیش می‌آید خط چشم‌ها نامتعادل کشیده شوند.

چطور خودم برای خودم خط چشم بکشم؟

استفاده از خط چشم مشکی روی خط اشکی چشم

کشیدن خط اشکی چشم یا واترلاین یکی از تریکی‌ترین ترفندهای آرایشی است. این روشی برای جلوه دادن بیشتر به چشم‌هاست اما تنها در صورتی که بخوهید از سایه‌های رنگی استفاده استراتژیک کنید. اغلب کشین خط چشم روی واترلاین، چشم‌ها را کوچکتر می‌کند. در عوض از رنگ‌های ملایم‌تری مانند برنزه، خاکستری و خاکستری مایل به قهوه‌ای استفاده کنید. این کمک می‌کند که چشم‌ها بدون آنکه کوچک‌تر به نظر برسند، زیباتر جلوه کنند.

این نوشته را از دست ندهید  9 حقیقتی که زنان درباره مردان نمی‌دانند
چطور خودم برای خودم خط چشم بکشم؟

دنباله‌دار کردن خط چشم هنگام کشیدن خط چشم

شاید زمان کافی برای پیمودن مراحل کشیدن خط چشم نداشته باشید، اما اگر می‌خواهید عکس بیندازید یا به مراسم مهمی بروید، ارزش آن را دارد تا برای کشیدن خط چشم دنباله‌دار زمان صرف کنید. سر خود را کج کنید و در آینه نگاه کنید (با چشمانی باز)، تا بتوانید پلک‌ها را کامل ببینید. سپس خط چشم را در گوشه بیرونی مژه‌های پایینی در زاویه ۴۵ درجه قرار دهید. نقطه‌ای را در دورترین قسمتی که می‌خواهید دنباله خط چشم ادامه داشته باشد، بکشید. سپس آن نقطه را به گوشه بیرونی چشم متصل کنید. می‌توانید این خط را تا میانه خط مژه‌ها ادامه دهید.

منبع
کاویاب
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − 16 =

دکمه بازگشت به بالا