رابطه جنسیراهکارها

۶ حرکت یوگا که به بهبود رابطه جنسی شما کمک می‌کند

تأثیر یوگا بر روابط جنسی افراد

مثبت زندگی: همهٔ ما تا حدی از فواید یوگا آگاه هستیم. یوگا نه‌تنها تأثیر فراوانی در کاهش استرس دارد، بلکه می‌تواند به کاهش وزن، بهبود گوارش و برنامه‌ریزی مجدد دی‌اِن‌اِی نیز کمک کند. اما فواید یوگا بیش از تصورتان است. یوگا می‌تواند زندگی جنسی‌تان را نیز به روش‌های مختلفی بهبود دهد. البته نباید بترسید، زیرا انجام تمام حرکات یوگا سخت نیست و بسیاری از حرکات آن بسیار آسان هستند.

کلاس یوگا چگونه می‌تواند به رابطهٔ جنسی‌تان کمک بکند؟

مهم‌ترین فایدهٔ یوگا کاهش استرس است. براساس مطالعات، انجام منظم تمرینات یوگا می‌تواند با کاهش سطح هورمون کورتیزول از استرس بکاهد. افزایش استرس، تأثیرات منفی بسیاری روی بدن دارد که یکی از آنها کاهش میل جنسی است.

یوگا می‌تواند عملکرد جنسی را بهبود بخشد. در همین رابطه، مطالعه‌ای ۱۲ هفته‌ای روی ۴۰ زن انجام شد. در پایان مطالعه، پژوهشگران نتیجه گرفتند که انجام یوگا باعث بهبود چشمگیر رابطهٔ جنسی افراد می‌شود. شاید این مطالعه تنها نمونه کوچکی از تأثیرات یوگا باشد، اما ارتباط بین یوگا و رابطهٔ جنسی بهتر بسیار امیدوارکننده است.

یوگا به شما می‌آموزد که…

لورن زولر، مربی رسمی یوگا در نَشویل ایالات متحده، می‌گوید: «یوگا به شما می‌آموزد که چگونه به بدن‌تان گوش دهید و چگونه ذهن‌تان را کنترل کنید. این دو ویژگی یوگا به شما بصیرتی می‌بخشد که بفهمید چه‌چیزی را دوست دارید و چه‌چیزی را دوست ندارید و درنتیجه ارتباط بهتری با شریک خود برقرار کنید.»

روش دیگری که یوگا می‌تواند روی رابطهٔ جنسی تأثیر مثبت داشته باشد، افزایش آگاهی فرد و کنترل بدن است. انجام منظم تمرینات یوگا شما را به آگاهی از وضعیت بدن‌تان می‌رساند که این امر برای بهبود رابطهٔ جنسی ضروری است.

این نوشته را از دست ندهید  کاندوم فضایی چیست و انواع آن کدامند؟

۶ حرکت یوگا برای بهبود رابطه جنسی

هرچه حضورتان در لحظه بهتر باشد، رابطهٔ جنسی با شریک‌تان بهتر شده و تجربهٔ بهتری برای هر دو شما می‌سازد. رابطهٔ جنسی خوب و یوگا هر دو برای سلامت فیزیکی، ذهنی و عاطفی مهم هستند. در ادامه، با ۶ حرکت یوگا که به بهتر شدن رابطه جنسی شما کمک می‌کنند، بیشتر آشنا می‌شویم.

۱. حرکت گربه و حرکت گاو

یوگا

معمولا این دو حرکت همراه با یکدیگر انجام می‌شوند. این حرکات به آزادشدن ستون فقرات از فشارها و آرامش آنها کمک می‌کنند. این حرکات از میزان استرس کاسته و به بهبود حال روحی افراد کمک می‌کنند.

برای شروع این حرکت، کف دست‌ها و زانوهای خود را روی زمین قرار دهید. باید دستان‌تان دقیقا در زیر شانه‌هایتان قرار بگیرند. سپس قفسه سینه خود را به حالت خنثی و بدون اینکه به طرفین خم شود، نگه دارید. در این حالت وزن خود را در طول بدن‌تان به‌طور یکسان پخش کنید.

درحالی‌که نفس می‌کشید و هوا را به‌داخل ریه‌هایتان می‌دهید، به بالا نگاه بکنید و شکم‌ و قفسه سینه‌تان را به‌سمت زمین بکشید. (حرکت گاو)

درحالی‌که بازدم هوا را به بیرون می‌دهید، چانه‌تان را به‌سمت قفسه سینه‌تان ببرید و شکم‌تان را تا جایی که می‌توانید به بالا بکشید. (حرکت گربه)

این حرکات را به‌آرامی به‌مدت یک دقیقه تکرار بکنید.

۲. حرکت پل

یوگا

این حرکت به تقویت عضلات کف لگن (دیافراگ لگنی) کمک می‌کند. تقویت این عضلات می‌تواند موجب کاهش درد در حین رابطهٔ جنسی شده و باعث بشود فرد احساس بهتری داشته باشد.

ابتدا روی پشت‌تان دراز بکشید.

زانوهای خود را خم و آن را در راستای مچ پایتان بلند کنید.

این نوشته را از دست ندهید  نفخ قاعدگی چیست؟ از علل تا درمان

سپس بازوهای خود را صاف روی زمین بگذارید و کف دست‌تان را روی زمین قرار دهید.

سپس باسن‌تان را از روی زمین بلند کنید، اما سر و شانه‌تان را روی زمین نگه دارید.

به‌مدت ۵ ثانیه در این حالت بمانید.

دوباره راحت باشید.

۳. حرکت کودک شاد

یوگا

این حرکت از حرکات معروف است که به کشش ماهیچهٔ سرینی و قسمت پایینی کمرتان کمک می‌کند.

ابتدا روی پشت‌تان دراز بکشید.

همراه با بازدم زانوهای خود را به‌سمت شکم‌تان خم کنید.

سپس همراه با دَم، انگشتان پای خود را بگیرید و زانوهای خود را به دو طرف باز بکنید.

سپس به کمک کشش دست‌‌تان، پاهای خود را به همان حالت برگردانید.

۴. حرکت کبوتر تک‌پا

یوگا

حرکات کبوتر مختلفی در یوگا وجود دارد که همهٔ آنها برای کشش و انعطاف باسن فوق‌العاده هستند. بی‌انعطافی باسن می‌تواند موجب سخت‌شدن انجام برخی حالت‌ها در زمان رابطهٔ جنسی شود.


سپس پای راست‌تان را بلند کنید و به‌سمت جلوی بدن‌تان بیاورید تا پاها با بدن‌تان زاویهٔ ۹۰ درجه بسازد.

سپس پای چپ‌تان را به‌سمت عقب بکشید.

همراه با بازدم، بدن‌تان را به‌سمت جلو بیاورید و وزن‌تان را به‌کمک دستان‌تان کنترل کنید. اگر انجام این کار برایتان سخت بود، می‌توانید زیر سمت راست باسن‌تان یک بالش بگذارید.

سپس دوباره به حالت اول برگردید و این بار این کار را در جهت برعکس انجام دهید.

۵. حرکت کودک

یوگا

این حرکت بدون نیاز به کشش و سختی زیاد به آرامش باسن کمک می‌کند. در این حرکت بیشتر تمرکز روی استراحت و تنفس در زمان انجام حرکت است و این امر می‌تواند به کاهش اضطراب و نگرانی کمک کند.

این نوشته را از دست ندهید  نقش پاها در لذت جنسی!

ابتدا زانو و دستان‌تان را روی زمین بگذارید. پاهای خود را به‌اندازهٔ عرض شانه‌تان باز کنید.

سپس همراه با بازدم، بدن خود را به‌سمت عقب بکشید. دستان خود را به‌سمت بالای سرتان بکشید و بگذارید قسمت بالایی بدن‌تان در بین پاهایتان به‌حالت آرامش قرار بگیرد. بهتر است بتوانید با پیشانی زمین را لمس کنید. همچنین برای این کار می‌توانید از یک بالش در زیر سرتان کمک بگیرید.

به‌مدت ۳۰ ثانیه تا چند دقیقه در این حالت باقی بمانید.

۶. حرکت جسد

یوگا

معمولا کلاس‌های یوگا با انجام حرکت جسد تمام می‌شود. این حرکت به ایجاد آرامش و دورکردن استرس‌ها کمک می‌کند. درواقع می‌توانید به این حرکت به چشم یک جلسهٔ کوچک مدیتیشن در تمرین یوگا نگاه کنید و از احساس آرامش و تأثیرات خوب آن بهره‌مند شوید.

روی پشت‌تان دراز بکشید. پاها و دستان خود را باز بکنید. تمام نقاط بدن از صورت تا انگشتان دست و پا را در راحت‌ترین حالت ممکن نگه دارید.

تا زمانی‌که می‌خواهید در این حالت باقی بمانید.

منبع
چطور
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 4 =

دکمه بازگشت به بالا