آخرین نوشته هاپوست و مو

۱۲ اشتباه آرایشی و مدل موی اشتباه که چهره را پیرتر نشان می‌دهد

مثبت زندگی: پیری می‌تواند یکی از حقایق زیبای زندگی باشد اما نیازی نیست که برای آن عجله کنیم. چیزهای ظاهرا کم اهمیتی مثل مدل موی اشتباه می‌تواند شما را پیرتر از چیزی که هستید نشان دهید و برعکس انتخاب یک مدل موی مناسب این روند را کندتر کرده و شما را جوان‌تر هم نشان دهد.

قبل از رفتن به آرایشگاه کمی مطالعه کنید

خانم‌ها مرتبا با انواع ترفندهای چگونه نصف سنمان به نظر بیاییم، بمباران تبلیغاتی و اطلاعاتی می‌شوند اما اگر فقط می‌خواهید نسبت به سن خود خوب و شگفت انگیز به نظر برسید چه می‌کنید؟ یکی از ساده‌ترین راه‌های انجام این کار توجه بیشتر به موها است. فکر کردن در مورد بُرش مو، رنگ مو و مدل مو با کمی آرایش دلخواه شما و آن بلوز خیلی جذاب که باعث می‌شود حس لاکچری و پولدار بودن بهتان می‌دهد، فقط در مورد مو اگر باشد هم مثل یک مسابقه است که هر روز اجرا می‌شود.

موهای مناسب برای چهره و سبک زندگی به شما این اطمینان را می‌دهند که در بهترین حالت خود به نظر می‌رسید، شاداب ترین و بهترین نسخه جهانی از خودتان هستید.

لخت کردن موی صاف

یک فرق وسط قشنگ می‌تواند خیلی شیک باشد و در این مورد شکی نیست. اما با افزایش سن موهایمان نازک می‌شود. حتی کسانی که موهای متوسط و ضخیمی دارند هم دچار نازک شدن مو خواهند شد و از آن گریزی نیست. اگر در دهه ۵۰ باشید و فرق وسط بگذارید چندان جالب نیست. در عوض بهتر است حجم موهای خود را افزایش دهید تا این مشکل مربوط به سن به چشم نیاید. پیشنهاد می‌شود که با  مدل مویی متفاوت (معمولا کوتاهتر)، تغییر در مسیر فرق مو یا یک محصولی مانند اسپری خشک بافت دهنده و برای افزایش مو، آن را بهتر کنید.

دنباله موی بلند و خلوت

یک مدل موی اشتباه دیگر و یا بهتر است بگوییم یک اشتباه دیگر آرایش مو در مورد موی صاف که باعث پیرتر به نظر رسیدن می‌شود، بلند نگه داشتن مو نسبت به شکل چهره و کوتاه نکردن نوک موهاست. این واقعیت که موهای بلندتر با جوانی رابطه دارد به میزان زیادی بر می‌گردد به تصویری که دائما در فیلمها و تلویزیون می‌بینیم (از شاهزاه خانمهای دیزنی گرفته تا شخصیت‌های داستانهایی مثل ارباب حلقه‌ها) اما وقتی که پیرتر می‌شویم این وضعیت اثری عکس دارد.

این نوشته را از دست ندهید  میوه‌هایی که شما را جذابتر می‌کنند!

موی بلندتر نازکتر به نظر می‌رسد و موی نازکتر، چهره را پیرتر نشان می‌دهد. کدامیک بهتر به نظر می‌رسند؟ لوب که طول مو تا روی استخوان ترقوه است یا سمت چپ مدل باب استایل. اگر صورت کشیده‌ای دارید، یک مدل موی باب استایل می‌تواند آن را کوتاهتر نشان دهد و اگر صورت گرد دارید، می‌تواند آن را بلندتر نشان دهد. همچنان که پیرتر می‌شوید این مدل مو برای همه شما خوب است.

قاب بندی نکردن صورت

حتی اگر دوست داشته باشید همیشه موی بلند داشته باشید باید کمی ظرافت با افزودن لایه‌هایی قاب بندی کننده صورت به آن اضافه کنید تا توجه به ویژگی‌های چهره شما جلب شود و صورت‌تان ظاهری شادابتر داشته باشد. برخی از خانمها دقیقا نمی‌دانند که اولین بخش حالت دار مو باید از کجا شروع شود.

یک راه حل وجود دارد که برای همه کاربرد دارد: مکان مناسب برای شروع اولین لایه مو، استخوان گونه است که یک بخش برجسته صورت است. قاب بندی،  بدنه اطراف صورت را می‌سازد و با این تکه‌های کوتاهتر می‌توانید چتری‌های موی خود را به یک سمت یا هر دو طرف برش بزنید یا با آن روی صورت‌تان را بپوشانید.

مدل موی اشتباه با چتری‌های غلط

مدل موی چتری به آن شکل منحصر بفردی که ما گاهی اوقات فکر می‌کنیم نیستند. اخیرا سبک‌های مختلفی برای مدل موی چتری وجود دارد مثل چتری بلند، چتری کودکانه، چتری پوشاننده صورت، چتری جارویی یک طرفه و … این لیست ادامه دارد. اگر وسوسه می‌شوید که مدل موی چتری را انتخاب کنید تا ظاهری جوانتر به خود بدهید، لطفا حتما به سه عامل مهم توجه داشته باشید.

باید از مدل موی چتری متناسب با سبک زندگی خود استفاده کنید. برخی از این مدل موها هر سه هفته یک بار باید دوباره کوتاه و مرتب شوند. همچنین باید برای بافت مو شکل صورت شما مناسب باشد. اگر یکی از این سه چیز را دقت نکنید از مدل موی چتری خود راضی نخواهید بود. اگر موی شما خیلی نازک است و در مورد اینکه ظاهر کلی آن خوب به نظر نرسد، توصیه می‌شود که بلندی آن را از استخوان گونه انتخاب کنید.

این نوشته را از دست ندهید  پاکسازی ریه با روش‌های طبیعی (پاکسازی ریه از عفونت، خلط، سیگار)

رنگ موی خیلی تیره

موی پر کلاغی خیلی زیبا به نظر می‌رسد اما بعد از سن خاصی، این رنگ مو خیلی تیره به در تمام قسمتها یک سایه صاف و یکدست ایجاد می‌کند. یک حالت یکدست که بسیار تیره است و سایه تیره و روشن آن کم است که به این معناست که همه توجه به چهره شما معطوف می‌شود و نه موهایتان. اگر دوست ندارید که لکه‌ها و چین و چروک‌هایتان توی چشم باشد بهتر است که ترکیبی از سایه‌ها را برای به دست آمدن یک ظاهر درخشان ایجاد کنید.

یک آرایشگر حرفه‌ای می‌گوید: موی خیلی تیره باعث می‌شود ظاهر شما خیلی خشن و جدی به نظر بیاید. تونهای طبیعی‌تر، نرمتر ظاهر را جوانتر نشان می‌دهند. البته آن به این معنی نیست که بروید موهایتان را بی رنگ کرده سپس بلوند کنید اما سایه‌های کاراملی، بلوطی و نسکافه‌ای روشن ‌توانید تعادل زیبایی در موی تیره ایجاد کند.

برش‌های لایه‌ای که خیلی کوتاه است

کوتاه کردن و لایه بندی مو همانند لذت بردن از پشمک یا یک کیک پرخامه است. چند گاز از این شیرینی‌ها می‌تواند هیجان انگیز باشد اما زیادی خوردن آن باعث دل درد می‌شود (یا در مورد موهای شما، انتهای بسیار نازک). خیلی از زنها موهایشان را خیلی کوتاه می‌کنند که باعث می‌شود به نظر بیاید بیشتر موهایشان را از دست داده‌اند. اما وقتی خیلی آنها را کوتاه می‌کنید باعث می‌شوید موهایتان نازکتر به نظر برسند.

هنگامی که می‌خواهید به آرایشگاه بروید و موهایتان را کوتاه کنید، عکس‌های زیادی را نگاه کنید اما بعد هم مطمئن شوید که این مدل مو به صورت شما می‌خورد و مدل موی اشتباه را انتخاب نکنید. صرف اینکه یک مدل موی کوتاه جدید است آن را انتخاب نکنید؛ چیزی که در اغلب خانم‌های امروزی مشاهده می‌کنیم.

باز هم استفاده زیاد از حالت دهنده

بین اینکه موهایتان را با حالت دهنده نرم و درخشان کنید تا اینکه آن را با استفاده زیاد از حالت دهنده، سنگین کنید و باعث شوید چرب و چسبناک به نظر برسند، مرز باریکی وجود دارد. اگر موهای ضخیم، فر و خشن دارید، یک حالت دهنده عمیق می‌تواند از وز موها جلوگیری کرده و ظاهری درخشان به آنها بدهد. اما باید برچسب محصولات مراقبت مو را بخوانید و یک فرمولی انتخاب کنید که برای نوع موی شما مناسب است. معمولا حالت دهنده‌های سبک توصیه می‌شود که با شستشوی مو پاک می‌شوند.

این نوشته را از دست ندهید  دانلود سریال «می‌خواهم زنده بمانم» قسمت ۳

مدل موی اشتباه با سایه‌های خاکستری

یک رنگ کار با کیفیت فقط کارش مخلوط کردن رنگ‌های دلخواه شما داخل کاسه رنگ و برس کشیدن آنها روی مو نیست. این متخصصان مراقبت مو فقط در مورد سایه‌ها آموزش دیده و آگاه نیستند بلکه می‌دانند که کدام سایه متناسب با رنگ پوست و رنگ چشم شماست و باعث می‌شود که بیشتر جذاب به نظر برسید و یا کدام رنگ مو موجب می‌شود چهره شما کسل و خسته به نظر برسد.

برای بعضی از خانم‌ها، هایلایت قهوه‌ای، بژ یا هایلایت‌های وانیلی می‌تواند شیک به نظر بیاید اما اگر هدف شما این است که جوا‌نتر به نظر بیایید، اینها همیشه انتخاب‌های خوبی نیستند. هایلایت‌هایی با تن خاکستری باعث می‌شود چهره خسته به نظر برسد و شکل خاکستری مانند به آنها بدهد. نور، تونهای گرمتر را بهتر از تونهای خنثی منعکس می‌کند که در نهایت موجب درخشش مو می‌شود.

توجه نکردن به پوست سر

صنعت محصولات ضد پیری یک صنعتی چند میلیارد دلاری است و بسیاری از زنان بخش زیادی از پول خود را صرف محصولات مراقبت پوست و درمان‌هایی مثل بوتاکس و فیلر می‌کنند. بزرگترین اشتباه در مورد مو این است که می‌بینید خانم‌ها پول زیادی را صرف هر چیزی می‌کنند تا جوان به نظر بیایند اما از پوست سر خود غفلت می‌کنند.

پوست سر هم مانند پوست صورت نیاز به مراقبت دارد. بیشتر اوقات، خانم‌ها و آقایان در مورد پوست سر خود چندان چیزی نیاموخته‌اند. اگر در مورد نازک شدن مو و کم پشت شدن مو نگران هستید، یک مکمل غیر دارویی مثل نوترافول که حاوی مواد تقویت کننده مو و ضد استرس از جمله آشواگاندا، نخل بادبزنی و بیوتین است می‌تواند به شما کمک کند.

استفاده از شامپوی نامناسب

لازم نیست که یک برنامه مراقبت موی سفت و سخت داشته باشید که به سلامت مو و پوست سرتان کمک می‌کند، اما احتمالا باید از یک شامپوی مناسب استفاده کنید. اگر محصولاتی که استفاده می‌کنید حاوی سولفاتهایی هستند که رنگ مو را پاک می‌کنند و به میزان زیادی هم خشک می‌کنند. روش‌های مراقبت از موی خود را به روز کنید تا همیشه با استفاده از محصولات که حاوی مواد تغذیه کننده هستند از رنگ موی خود محافظت کنید. یک شامپوی شفاف خوب مانند شامپوی خشک نیست که روی سر موادی به جا بگذارد. شما نمی‌توانید یک هفته با شامپوی خشک سر کنید. پوست سر باید نفس بکشد و تمیز باشد.

این نوشته را از دست ندهید  راهکار‌هایی برای حل حسادت کودکان به فرزند تازه متولد شده

گذاشتن فویل‌های هایلایت در جایی نادرست

هایلایت کردن مو یک هنر است اما نه دقیقا شبیه اینکه بخواهید با دست‌هایی تعلیم ندیده، یک جعبه رنگ مو را بردارید و رنگ آمیزی کنید. دقیقا همانطور که هایلایت‌ها می‌توانند شما را پیرتر نشان دهنده ممکن است باعث شوند جوان و شاداب به نظر برسید بنابراین می‌توانید اثر آن هایلایت‌ها را درک کنید. حتی اگر از آرایشگرتان در مورد هایلایت ۹۰ درصد نپرسید، روش‌هایی وجود دارد تا فویل‌ها را جایی بگذارند که هایلایت دلخواه شما مناسب باشد و یا برعکس خوب از آب در نیاید.

در هایلایت‌های بدون بُعد یا خیلی سنگین، از رنگ اصلی به میزان زیادی استفاده می‌شود. با گذاشتن فضای کافی بین هر فویل به جای گذاشتن پشت سر هم آنها، می‌توانید درون مو عمق بیشتری ایجاد کنید که ظاهری جوانتر و طبیعی‌تر دارد.

پوشیدن اکسسوری‌های دخترانه

همه ما سعی می‌کنیم چیزهایی بپوشیم که علاوه بر ظاهر درون ما را هم خوب نشان دهد و اگر این به معنای پوشیدن تل، سنجاق سرهای براق و گل‌های بزرگ روی هدبند باشد، می‌تواند به این معنا باشد. اما اگر هدف شما پیدا کردن مدل مویی است که سن شما را بیشتر نشان نده، بعضی از اکسسوری‌های دخترانه‌تر مناسب شما نیستند.

شما می‌توانید هنوز هم یک هدبند یا تل بپوشید یا مویتان را دم اسبی کنید یا به شکل گل دربیاورید اما احتمالا باید کلیپس‌ها و گیره‌های رنگی رنگی را فراموش کنید. در عوض اکسسوری‌های ساده، جذاب و شیک همانند یک روسری ساتن، گیره‌های مروارید ساده و نوارهای کشی  خیلی بهتر است.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + 20 =

دکمه بازگشت به بالا