پوست و موزیبایی

ماسکی که شما را ۱۸ ساله نگه می‌دارد

مثبت زندگی: ماسک صورت برای شادابی، زیبایی و جوانی پوست مفید و لازم است و در این مسئله شکی نیست اما در میان ماسک‌های صورت خانگی و گیاهی برخی به دلیل ترکیبات خاص یک ماسک فوق العاده به شمار می‌روند. ما همه با دارچین که در غذاها برای طعم و عطرش استفاده می‌شود آشنا هستیم اما آیا می‌دانستید که این عنصر ساده می‌تواند به پوست ما نیز بسیار کمک رسانی کند؟

بله درست خواندید. دارچین به افزایش تولید کلاژن پوست کمک می‌کند که منجر به بهبود کشش پوست می‌شود همچنین خواص ضد انعقاد دارچین در کاهش آکنه و زخم جوش به طور موثر عمل می‌کند. در این مقاله به شما می‌گوییم که همین ادویه خوشبو، دارچین، چگونه پوست را جوان و روشن می‌کند. همراه ما باشید تا با ماسکی که شما را تا همیشه ۱۸ ساله نگه می‌دارد، آشنا شوید.

دارچین موجب کاهش نشانه‌های پیری می‌شود 

با گذشت هر سال، وقتی تولدتان را جشن می‌گیرید، هم زمان کلاژن‌های پوست‌تان شروع به تحلیل رفتن می‌کنند و نشانه‌های بارز پیری کم کم آشکار می‌شوند. پیدا شدن چین و چروک‌های روی پوست نشانه خوبی هستند تا بدانید زمان استفاده از دارچین فرا رسیده و شما باید با کمک این ماده جادویی تا حد ممکن از ایجاد بیشتر این خطوط جلوگیری کنید. این ماده طبیعی می‌تواند به طرز چشمگیری میزان کلاژن‌های پوست‌تان را افزایش دهد و مانع از پیری زودرس پوست شوند. علاوه بر همه این‌ها دارچین باعث تحریک خون در رگ‌ها شده و جریان خون در صورت را افزایش پیدا می‌کند.

پوست صاف و فاقد چروک با ماسک‌های دارچینی 

شیر یک منبع غنی از اسید لاکتیک(نوعی آلفاهیدروکسی ملایم) است که به طور وسیع در محصولات مراقبتی پوست استفاده می‌شوند. اسید لاکتیک با لایه برداری ملایمی که دارد رنگ چهره را باز می‌کند و می‌تواند خطوط ریز روی پوست را هم کاهش و میزان کلاژن پوست را نیز افزایش دهد.

این نوشته را از دست ندهید  دانلود سریال «آقازاده» قسمت ۲۳

یک فنجان شیر را با یک چوب دارچین در یک شیر جوش کوچک بریزید و خیلی آرام به مدت ۵ دقیقه آن را حرارت دهید، حواس‌تان باشد که شیر نجوشد. بعد از برداشتن شیر جوش از روی حرارت یک قاشق غذاخوری عسل را در آن حل کنید. حالا این مخلوط را در صافی بریزید تا قطعات چوب دارچین از آن جدا شود، اجازه دهید مخلوط ولرم شود بعد با یک برس مخصوص، مخلوط را به صورت بمالید (روی پوست حساس دور چشم نمالید). می‌توانید با انداختن حوله‌ای روی شانه‌هایتان، مانع کثیف شدن لباستان شوید. این ماسک باید حدود ۵ تا ۱۰ دقیقه روی پوست بماند البته بهتر است صبر کنید کاملاً سفت شود. در نهایت با آب ولرم صورت تان را بشویید.

شستشوی صورت با عسل و دارچین: 

۱۸-ساله

سعی کنید صورتتان را با این ماده طبیعی و خانگی بشورید تا درخشش درونی را به ارمغان آورد.

مواد لازم

۱ قاشق غذاخوری روغن نارگیل

۳ قاشق غذاخوری عسل

۱ قاشق غذاخوری سرکه سیب

۱۵-۲۰ قطره روغن روغن دارچین

۲ کپسول پروبیوتیک زنده

طرز تهیه

تمام مواد را با استفاده از مخلوط کن دستی مخلوط کنید تا خمیر نرمی تهیه شود. در جای خنک برای استفاده طولانی مدت نگه دارید.

ماسک پوستی کدوتنبل و دارچین: 

کدو تنبل غنی از ویتامین C، A و E است و مزایای ضد پیری دارد. اگر به کدو تنبل دارچین اضافه کنیم، خیلی بیشتر از یک ماسک سفت کننده پوست می‌شود.

مواد لازم

۳-۴ تکه کدو تنبل آب پز شده

یک قاشق غذاخوری عسل

یک قاشق غذاخوری شیر

۱/۲ قاشق غذاخوری پودر دارچین

این نوشته را از دست ندهید  قرص‌هایت را بخور و نگران فردا نباش!

طرز تهیه

همه مواد را مخلوط کنید تا خمیری مرطوب تهیه شود و آن را روی تمام صورت خود بمالید و اجازه دهید ۱۵ تا ۲۵ دقیقه بماند و بعد با آب سرد بشورید و این کار را هر روز انجام دهید تا نتایج مورد نظر را بدست آورید.

ماسک و اسکراب قهوه و دارچین

این یک روش عالی و جالب برای کاهش مسائل پوستی است و سلول‌های مرده را به طور طبیعی حذف می‌کند.

طرز تهیه

یک قاشق قهوه که حاوی آنتی اکسیدان است را با شکر قهوه‌ای و روغن بادام و دارچین مخلوط کنید و این خمیر را روی صورتتان بمالید. اجازه دهید ۲۰ دقیقه بماند و سپس با حرکات دایره‌ای روی صورتتان بمالید و سپس با آب گرم بشورید.

ماسک صورت دارچین و ماست: 

۱۸-ساله

اگر می‌خواهید جوش‌های خود را خوب کنید از ماسک دارچین و ماست که بهترین راه حل است استفاده کنید.

طرز تهیه

ده قاشق ماست و سه قاشق پودر دارچین را مخلوط کنید. این مخلوط را روی صورت خود بگذارید و بعد از ۱۵ دقیقه با آب سرد شستشو دهید. برای به دست آوردن نتایج موثر، از این روش دو بار در روز استفاده کنید.

ماسک پودر دارچین و آب پاپایا

استفاده از پودر دارچین با آب پاپایا می‌تواند به بهتر شدن پوست سالم و درخشانی‌اش کمک کند. پاپایا را بخورید و آبش را بگیرید.

طرز تهیه 

دو قاشق پودر دارچین را با کمی آب پاپایا مخلوط کنید تا خمیر خوبی تهیه شود. این مخلوط را روی صورت بمالید و آب سرد را بشویید. این ماسک دارچین صورت برای پوست مبتلا به آکنه بسیار مفید است.

این نوشته را از دست ندهید  ۴ راه مراقبت تابستانی از پوست زیر ماسک

ماسک پودر دارچین و گلاب

مخلوط این مواد باهم برای پوست مبتلا به آکنه مفید است. این نه تنها به بهبود آکنه کمک می‌کند، بلکه پوست را نیز آرام می‌کند.

طرز تهیه

دو قاشق پودر دارچین را با یک لیوان گلاب مخلوط کنید تا خمیری تهیه شود. حالا یک قاشق آردنخودچی را به ماسک اضافه کنید و با هم مخلوط کنید. این مخلوط را روی صورت بمالید و با آب سرد شستشو دهید. این کار را به طور مرتب برای از بین بردن آکنه و همچنین داشتن پوست سالم و درخشان انجام دهید.

ماسک دارچین و لیموترش

۱۸-ساله

دارچین و لیموترش مانند یک عامل ضدباکتریایی بسیار مؤثر عمل می‌کنند. آب لیموترش برای برطرف کردن لک‌های باقی مانند روی پوست و جای جوش مؤثر است. دارچین نیز باعث کاهش و از رفع مشکلاتی می‌شود که با جوش‌های سر سیاه خود را نشان می‌دهند. اگر هر شب این ترکیب را استفاده کنید آکنه‌ها کاهش یافته و جای جوش‌ها کمتر می‌شود. تهیه ماسک از این دو ماده برای افرادی که پوست بسیار چرب و پر از آکنه دارند مؤثر است. البته اگر پوست بسیار حساسی دارید از این ماسک استفاده نکنید. می‌توانید مقدار کمی از آن را روی پوست آزمایش کنید. اگر مشکل خاصی پیش نیامد جوش‌ها را با آن بپوشانید.

مواد لازم

پودر دارچین: ۱ قاشق معادل ۵ گرم

آب لیموترش: ۱ قاشق معادل ۱۰ میلی لیتر

ظرف تمیز و یک گلوله پنبه

روش تهیه

این ماسک را شب‌ها تهیه و استفاده کنید. پودر دارچین و آب لیموترش را با هم ترکیب کنید. یک گلوله پنبه را به آن آغشته کرده و روی مناطقی که جوش دارد بزنید. حتماً صورت را از قبل تمیز کنید. اجازه دهید ماسک به مدت ۵ دقیقه روی پوست بماند و سپس با آب ولرم شستشو دهید.

این نوشته را از دست ندهید  ماست؛ خوراکی شگفت‌انگیز سلامتی و زیبایی

شما می‌توانید از این ماسک برای هر زمانی که سر و کله جوش‌ها پیدا می‌شوند و یا برای کاهش لکه‌های به جا مانده از جوش‌ها استفاده کنید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × چهار =

دکمه بازگشت به بالا