پوست و موزیبایی

۴ ماسک شگفت انگیز برای رفع خستگی‌ و آلودگی پوست و رفع آکنه

مثبت زندگی: شاید برای شما هم پیش آمده باشد که چند روز تمام خواب درست و حسابی نداشته باشید. یا از بس سرتان در محل کار و خانه شلوغ است که وقت نوشیدن یک فنجان چای هم ندارید و در نهایت هر کسی که به چهره‌تان نگاه می‌کند، با تعجب می‌پرسد: خسته‌ای؟ حالت خوب است؟

بله! درست حدس زده‌اید. امروز و در این مقاله قرار است درباره پوست و تاثیر خستگی بر پوست حرف بزنیم. البته قرار است راهکاری ارائه بدهیم که با استفاده از آن پوستی شاداب و سرزنده خواهید داشت. همراه ما باشید.

۱. ماسک عسل، زرده تخم مرغ و آرد جو

عسل پس از تلفیق با زرده تخم‌مرغ و آرد جو داروی مؤثری برای محکم و لطیف ساختن پوست خسته است.

طرز تهیه و روش مصرف: یک عدد زرده تخم مرغ را با یک قاشق چای‌خوری عسل مخلوط کنید و یک قاشق غذاخوری آرد جو را به آنها اضافه کنید. ماسک را به مدت یک ساعت روی پوست صورت بگذارید و پس از یک ساعت صورتتان را با آب ولرم بشویید.


راهکار از بین بردن جای جوش‌های صورت


۲. ماسک عسل، زرده تخم مرغ و گلیسیرین

یکی دیگر از داروهای امتحان شده برای رفع خستگی‌ پوست ترکیب عسل و زرده تخم‌مرغ و گلیسرین است.

 طرز تهیه و روش مصرف: یک عدد زرده تخم مرغ را با یک قاشق چای‌خوری عسل و یک قاشق چای‌خوری گلیسیرین مخلوط کنید. ماسک را به مدت نیم تا یک ساعت روی پوست صورت بمالید و سپس صورتتان را با آب ولرم بشویید.

۳. ماسک خاک طبی و آب پرتقال

ماسک خاک طبی (از عطاری یا داروخانه‌ها تهیه کنید) و آب پرتقال برای مستحکم کردن پوست و رفع خستگی‌ پوست صورت مناسب است و می‌توان آن را بدون محدودیت در هنگام نیاز استفاده کرد.

این نوشته را از دست ندهید  آب بنوشید و بیماری‌ها را درمان کنید!

طرز تهیه و روش مصرف: چند قاشق غذا خوری خاک طبی را با مقدار مساوی آب پرتقال مخلوط کنید تا به صورت ماست شل در آید. ماسک را به مدت بیست دقیقه روی پوست صورت اثر دهید و سپس صورتتان را با آب ولرم بشویید.

۴. ماسک امولوسیون عسل و روغن بادام

این داروی خانگی آمریکایی یکی دیگر از نسخه‌های زیبایی برای پوست صورت و رفع خستگی‌ پوست است.

طرز تهیه و روش مصرف: دو قاشق غذا خوری عسل را با یک قاشق غذاخوری روغن بادام شیرین کاملا مخلوط کنید. مایع به دست آمده را روی پوست صورت که قبلا پاک کرده اید بمالید و به آرامی ماساژ دهید. پس از نیم ساعت با آب ولرم و یک تکه پارچه نرم صورت‌تان را بشویید.

آکنه و آلودگی پوست

۵ راهکار برای درمان آکنه و آلودگی پوست:

۱. چای بنفشه فرنگی

چای بنفشه فرنگی یکی از داروهای قدیمی و امتحان شده برای درمان آکنه و آلودگی پوست است. چندین هفته مصرف داخلی این چای و شستن روزانه صورت با آن توصیه می‌شود.

طرز تهیه و روش مصرف: دو قاشق چای‌خوری گل بنفشه فرنگی را با یک چهارم لیتر آب جوش به مدت ده دقیقه دم کنید و صاف کنید.

روزانه سه فنجان چای شیرین نشده بنوشید. هر روز صبح و شب صورتتان را با چای بنفشه فرنگی بشویید.

۲. دم کرده گل عینک

استفاده از عصاره گل عینگ برای درمان ناصافی های پوست و آکنه مفید است.

طرز تهیه و روش مصرف: دو قاشق چای‌خوری برگ گل عینک را با یک چهارم لیتر آب جوش به مدت ده دقیقه دم کنید و صاف کنید. به طور منظم هر روز صبح و شب صورت خود را با این عصاره بشویید.

این نوشته را از دست ندهید  آموزش زبان انگلیسی به کودکان با ۶ نکته ساده اما کاربردی

۳. چای مخلوط گل بنفشه فرنگی و گل عینک

مصرف خارجی و داخلی این چای تاول‌های آکنه و آلودگی پوست را درمان می‌کند.

بنفشه فرنگی – ۱۰ گرم

گل عینک –  ۱۰ گرم

سبوس (خرد شده) – ۲۰ گرم

طرز تهیه و روش مصرف: دو قاشق چایخوری از مخلوط گیاهی را در یک چهارم لیتر آب سرد بریزید و پس از دو ساعت آن را صاف کنید. یک قاشق چایخوری عسل به آن اضافه کنید و هر روز صبح و شب قسمت‌های مبتلا به آکنه را با آن شستشو دهید. شب‌ها مقداری عسل روی آکنه‌ها بمالید و صبح روز بعد صورتتان را با آب ولرم بشویید. روزانه دو فنجان از این چای را بنوشید. (بیماران مبتلا به دیابت از شیرین کردن چای اجتناب کنند.)

۴. امولوسیون عسل

عسل برای درمان آکنه و آلودگی پوست مفید است است و ماسک شگفت‌انگیزی برای پوست به شمار می‌رود.

طرز تهیه و روش مصرف: شیر و عسل را به میزان مساوی با یکدیگر مخلوط کنید و آب یک عدد لیمو ترش را به آن اضافه کنید و کاملا آنها را با یکدیگر مخلوط سازید. با مخلوط به دست آمده هر روز صبح و شب پوست را آغشته کنید. صبح‌ها صورتتان را با آب ولرم بشویید.

۵. ماسک توت فرنگی پرورشی یا جنگلی

توت فرنگی جوش‌ها آکنه و آلودگی پوست را از بین می‌برد، برای این منظور باید به مدت یک هفته روزانه نیم کیلو توت فرنگی تازه بخورید. تأثیر توت فرنگی جنگلی بیشتر از توت فرنگی پرورشی است. مصرف همزمان ماسک توت فرنگی تأثیر مصرف خوراکی آن را افزایش می‌دهد.

توجه: افرادی که با مصرف توت فرنگی دچار آلرژی و کھیر پوستی می‌شوند، نباید از این روش استفاده کنند.

طرز تهیه و روش مصرف: توت فرنگی تازه له شده را با مقدار مساوی عسل و خامه شیرین مخلوط کنید. این ماسک را پنج روز متوالی به مدت سی دقیقه روی پوست صورت بمالید و سپس صورتتان را با آب ولرم بشویید.

این نوشته را از دست ندهید  لاک روی ناخن و راز ماندگاری آن

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 2 =

دکمه بازگشت به بالا