آخرین نوشته هاتخصصی

فیبروز کلیه را چگونه تشخیص دهیم؟

مثبت زندگی: پدرام رهام متخصص بیماری‌های کلیوی گفت: سفت شدن بافت کلیه یا فیبروز با پاتوبیولوژی مشخص می‌شود و بامعاینه بالینی نمی‌توان آن را تشخیص داد. ‌با مصرف آب و مایعات زیاد و کمتر مصرف کردن نمک و پروتئین‌های حیوانی می‌توان از ابتلاء به سنگ کلیه جلوگیری کرد.

رهام با اشاره به این‌که مصرف آب زیاد در عملکرد کلیه مشکلی ایجاد نمی کند، عنوان کرد: کسانی‌که مستعد این بیماری هستند روزانه ۱۰ لیوان آب و کسانی‌که مستعد نیستند به قدر کفایت تشنگی آب مصرف کنند. سنگ کلیه یک بیماری خاموش است، بیماران در ابتدا درد یا سوزش خاصی را احساس نمی‌کنند و ما از عوامل جانبی بیماری و در مرحله پیشرفته متوجه بیماری می شویم مثلاً کسی که فشار بالایی دارد، مرض قند و ورم دارد می‌توان فهمید که دچار بیماری کلیوی است.

فیبروز کلیه

سفت شدن بافت کلیه یا فیبروز با پاتوبیولوژی مشخص می‌شود و بامعاینه بالینی نمی‌توان آن را تشخیص داد. او در رابطه با نشانه‌ها و علائم عفونی بودن سنگ کلیه، بیان کرد: سنگ کلیه عفونی با تب و لرز همراه است، سوزش و بوی بد، تکرر و تغییر رنگ ادرار و درد در ناحیه کلیه ناشی از عفونت به همراه سنگ است.

رهام در پاسخ به سوالی در خصوص کاهش درد افراد مبتلا به سنگ کلیه، عنوان کرد: بهترین کار پیشگیری است تا جلوی بزرگ شدن سنگ کلیه را بگیرند و با رژیم غذایی مناسب و مصرف داروهای به موقع با تجویز پزشک می‌توان این کار را انجام داد.

رهام با اشاره به این‌که جهت پیشگیری از ابتلاء به سنگ کلیه راه‌کارهایی وجود دارد، عنوان کرد: ازجمله آن‌ها می‌توان به نوشیدن آب فراوان در طول روز به اندازه‌ای که احساس تشنگی نداشته باشیم و ادرار بی‌رنگ یا به رنگ زرد روشن باشد، کمتر خوردن غذاهای پر اگزالات مانند ریواس، چغندر، اسفناج، مغزیات، چای، شکلات و محصولات سویا، استفاده کمتر از نمک و پروتئین‌های حیوانی در رژیم غذایی، خوردت غذاهای سرشار از کلسیم و احتیاط در خوردن مکمل‌های کلسیم اشاره کرد.

این نوشته را از دست ندهید  چگونه با زبان بدن جذاب‌تر باشیم؟ (محیط کاری، دوستانه و اجتماعی)
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × چهار =

دکمه بازگشت به بالا