آخرین نوشته هارفتار

۱۱فعالیت کلیدی برای شکل‌گیری حس اعتماد در زندگی مشترک

مبت زندگی: اعتماد در زندگی مشترک از ملزومات است و این اعتماد نیاز به تقویت و مراقبت دارد همچنین باید طوری رفتار کنید که همسرتان روز به روز اعتمادش به شما بیشتر شود. به هر میزان اعتماد میان زوجین افزایش یابد به همان نسبت مشکلات زناشویی کاهش پیدا می‌کند چراکه اعتماد یکی از مهمترین مولفه‌های هر رابطه است، هیچ چیز مردم را مثل اعتماد به هم نزدیک نمی‌کند. هنگامی که اعتماد شکسته می‌شود، رابطه به شدت مخرب و سخت می‌شود و نمی‌توان بر آن غلبه کرد. در این بخش برخی از راه‌های ایجاد اعتماد را آورده ایم.

۱. روابط را در اولویت قرار دهید

اگر هر فردی در رابطه با طرفش در معرض دید و توجه او قرار بگیرد، هر دو نفر احساس خوشحالی و احترام می کنند. وقتی شما از “ما” به جای “من” استفاده می کنید، یک رابطه خوب بسازید و اعتماد همسرتان را جلب کنید.

در زندگی زناشویی وقتی بحث اعتماد مطرح است همیشه ۱۰۰% خودتان را بگذارید ؛ این بدان معنا نیست که شما نیازهای شخصی و منافع شخصی خود را به نفع همسر خود بگذارید. بدان معنی است که همیشه با در نظر گرفتن افکار و عقاید همسرتان سعی کنید بهترین کارتان را انجام دهید تا احترام و عشق را بدهید.

۲. با خودتان صادق باشید

مردم اغلب می ترسند جهان خودشان را به درستی به بقیه نشان دهند، زیرا آنها از آنچه که دیگران در مورد آنها فکر می کنند ترس دارند. هنگامی که شما با فردی که دوست دارید هستید، باید احساس امنیت کنید و ماهیت واقعی خود را به او نشان دهید.

این نوشته را از دست ندهید  پاکسازی ریه با روش‌های طبیعی (پاکسازی ریه از عفونت، خلط، سیگار)

با برداشتن “ماسک” خود، به شریک زندگی خود اجازه می دهید که به او کامل اعتماد دارید تا آنچه هستید را قبول کند. شریک زندگیتان می تواند بفهمد که شما مانند او انسان هستید و اینکه “عالی نباشید” چیز بدی نیست. اگر یک زندگی شاد می خواهید، باید معتبر باشید.

۳. نگرانی‌ها، نیازها و ترس خود را بیان کنید

هر کسی نگرانی، نیازها و ترس هایی دارد. برای همکاری برای زندگی، هر فرد باید احساس امنیت کند و خودش را بیان کند. هر زمان که شک و تردید دارید، ترس یا نگرانی در مورد رابطه خود، به طور آشکارا شریک زندگی خود بگویید. مهم است که شما نیازهای خود را به روشنی و با احترام بیان کنید.

شریک زندگیتان نمی تواند فرض کند و یا حدس بزند که به چه چیزی نیاز دارید. آنها باید توانایی گفتن “بله” یا “نه” را داشته باشند در حالی که آنها همیشه ممکن نیست که “بله” بگویند، اما حداقل برای صداقت و نیاز شما احترام قائل خواهند بود.

 ۴. کلمات را عاقلانه انتخاب کنید

اعتماد در زندگی مشترک

بگویید که چه منظوری دارید. کلمات بسیار قدرتمندند. کلماتی که شما انتخاب می کنید، می تواند تاثیر عمیق تری از آنچه شما تصور می کنید را داشته باشند. کلمات مثبت باعث راحتی ما می شوند. انتقادات به ما حس منفی و شکست در اعتماد به نفسمان می دهد.

کلمات تهاجمی ما را خشمگین می کنند ، کلمات اطمینان خاطر، ما را راحت می کند و احساس امنیت می دهند. کلمات خود را با احترام و تاثیر آن درک کنید و توجه به ارتباطات غیر کلامی را در نظر بگیرید.

اطمینان حاصل کنید که تن صدای شما، زبان بدن و عبارات صورت همه چیز را همانند گفتار انتقال می دهند ، اگر شریک زندگی شما پیام های متضاد شما ارسال می کند، فرض نکنید که او نیت های بدی دارد. فقط از او بپرسید منظورش چیست. هنگامی که شما هر دو ارتباط آشکارا و صادقانه دارید، احترام و اعتماد را توسعه می دهید.

این نوشته را از دست ندهید  چگونه زیرنویس فیلم یا سریال را به آن‌ها اضافه کنیم؟

۵. حس دوستی ایجاد کنید

دوستی کلید ارتباط سالمی است، زوج هایی که به پیشرفت دوستی خود توجه ندارند زیاد جدا می شوند. دوستی باید به طور مرتب تغذیه و پرورش یابد. فقدان دوستی و ارتباط عاطفی ممکن است یکی از شرکا را به دنبال صمیمیت در مکان های دیگر ببرد.

۶. قابل اعتماد بودن

برای بدست آوردن اعتماد شریک زندگیتان، باید قابل اعتماد باشید اگر می گویید کاری انجام می دهید، انجامش دهید و اگر شما نمیتوانید این کار را انجام دهید، جلو بروید و صادق باشید. با انتخاب درست، وفادار و متعهد باشید. به یاد داشته باشید که قابل اعتماد بودن یک روند است و تلاش برای حفظ ارتباط و ترمیم قطع ارتباط است.

۷. مرزهای روشنی را تنظیم کنید

مهم است که مرزهای روشنی برای خود و همسرتان تعیین کنید. مرزها اعتماد و سلامت احساسی را ایجاد می کنند و توسط افرادی که از نظر احساسی سالم هستند ایجاد می شود. مرزهای سالم فرد نیاز به اتخاذ مسئولیت برای اعمال و احساسات خود دارند، در حالی که مسئولیت اعمال یا احساسات دیگران را بر عهده نمی گیرند. مرزها شما را قوی می کند و به طور مثبتی روی شریک زندگیتان به همین نحو مشابه تاثیر می گذارد.

۸. نفوذ پذیر باشید

اعتماد

محقق ازدواج و متخصص جان گوتمن می گوید، پذیرفتن نفوذ از یکدیگر، یک عنصر مهم در یک رابطه صمیمانه موفق است. زمانی که زوجین مایل به به اشتراک گذاشتن قدرت خود با همسر خود نیستند، منجر به ناراحتی و بی ثباتی در ازدواج می شود. باز بودن نفوذ دیگران یک نگرش و مهارت است که هر یک از همسران باید در دیگران تشویق کنند تا همکاری و احترام را بینشان ارتقا دهند.

این نوشته را از دست ندهید  اثر تخریبی آلودگی هوا بر کودکان؛ چه باید کرد؟

۹. افزایش اعتماد را جدی بگیرید

طبیعی است که درگیری و بحث داشته باشیم یا در یک رابطه اشتباه کنیم. ترمیم وضعیت قبل از دعوا که به طور کامل از کنترل خارج است، (با استفاده از شوخی، صحبت دلنشین، گفتن:”متاسفم”، معتبر بودن احساسات و قدردانی شریکتان را نشان می دهد) مهم است.
زوج های موفق آموخته اند که چگونه وضعیت را قبل از این که دعواهای از کنترل خارج شود، کنترل کنند. آنها میزان بزرگی از دعوا و اختلاف نظرشان را کوچک می بینند و احساساتشان را مدیریت می کنند، آنها بیشتر از آنکه به فکر حقشان باشند، به فکر خوشحال بودنشان هستند.

۱۰. چالش‌ها را در نظر بگیرید

هر رابطه سهم خود را از چالش ها دارد. از مشکلاتی که برای شما و شریک زندگی تان چالش است، فرار نکنید. شما باید از لحاظ احساسی، جسمی و ذهنی آماده باشید تا چالش ها را با صمیمیت ببینید و رد کنید. متوجه شوید که هر مانعی دارای یک درس و فرصتی برای رشد و همکاری و ایجاد عشق و اعتماد است.

 ۱۱. بر روی مثبت‌ها تمرکز کنید

با توجه به گفته دکتر جان گوتمن، زوج های خوشبخت، حداقل پنج بار در جمله های مثبت نسبت به یکدیگر حرف می زنند و یک بار منفی می گویند. یک ازدواج خوب باید محیطی غنی از مثبت ها باشد. سپرده های منظمی را به حساب های بانکی عاطفی خود بدهید و همچنین، بیشتر با موافقت به شریک زندگی خود پاسخ دهید.

بیشتر در رابطه تان وجود داشته باشد، بیشتر لبخند بزنید، بیشتر لمس کنید، بیشتر بغل کنید. رابطه جنسی بیشتری داشته باشید، قدردانی بیشتری داشته باشید و زمان بیشتری را با هم به اشتراک بگذارید.

این نوشته را از دست ندهید  موفقیت اتفاقی نیست
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 3 =

دکمه بازگشت به بالا