ترفند

۱۰ نکته برای عکاسی در شب

مثبت زندگی: عکاسی در شب می­‌تواند چالش‌برانگیز و سرگرم‌کننده باشد اما قبل از آن باید تنظیمات لازم را انجام دهید. در عکاسی شب با داشتن تجهیزات مناسب و استفاده از تکنیک‌­های صحیح می­‌توان عکس‌­های خوبی تهیه کرد.

نکاتی برای عکاسی در شب

از سه پایه استفاده کنید

 هنگام شب به سرعت شاتر کمتری نیاز است تا نور بیشتری به سنسور تصویر برسد، با توجه به اینکه امکان لرزش دوربین و تار شدن عکس، در شب بیشتر است استفاده از سه پایه می­‌تواند بهترین گزینه باشد.

از شاتر دوربین استفاده کنید

برای به حداکثر رساندن لرزش دوربین، از سه پایه همراه با شاتر و یا تایمر دوربین استفاده کنید.

از یک سطح ثابت استفاده کنید

به جای نگه داشتن دوربین، سعی کنید دوربین را در یک سطح ثابت همانند میز قرار دهید، همانطور که اشاره کردیم استفاده از سه پایه بهترین گزینه خواهد بود. اما اگر سه پایه نداشته باشید، سطح ثابت نیز می­‌تواند مفید باشد.

در یک مکان صاف بمانید

سعی کنید در یک جای ثابت و صاف قرار بگیرید در این صورت لرزش دوربین به حداقل می‌­رسد. علاوه بر این، دوربین را به حدی به خود نزدیک کنید که موجب بر هم زدن تعادل شما نشود.

بدون سه پایه؟ سرعت را افزایش دهید

هنگام عکسبرداری در حالت کاملا اتوماتیک، دوربین سرعت شاتر را برای شما انتخاب می­‌کند حتی اگر سه پایه در دسترس نباشد. البته، ممکن است با افزایش سرعت شاتر، عکس‌­ها تا حدودی تار شوند، در این حالت بهتر است ISO دوربین خود را در کمترین میزان قرار دهید تا عکس‌های شما نویز کمتری داشته باشند.

این نوشته را از دست ندهید  بررسی ۵ راه حل شناخته نشدن درایو خارجی توسط کامپیوتر

با خلاقیت از تاری اشیای اطراف استفاده کنید

هنگام عکس‌برداری از سوژه مورد نظر، از شاتر طولانی استفاده کنید و اشیائی که در اطراف سوژه حرکت می­‌کنند را کمی تار کنید. این تکنیک به شما اجازه می­‌دهد سوژه خود را برجسته کنید.

از آنچه در دسترس است استفاده کنید

عکس‌­های شب می‌­تواند بازتاب­‌های منحصر به فرد و زاویه‌­های روشنایی را به عکس بدهد، بنابراین از آنها بهره ببرید. به عنوان مثال، عکسبرداری در یک زاویه‌ی شیب‌دار و یا در اطراف آب، می‌­تواند چالش‌برانگیز باشد و به عکس­‌های شما جلوه­ زیبایی ببخشد.

نور موردنیاز را تامین کنید

اگر چراغ­‌های بیرونی در دسترس دارید، می­‌توانید از آنها برای افزایش نور شبانه استفاده کنید. بازتاب نور می­‌تواند سوژه شما را در شب به طرز جالبی برجسته کند.

قبل از عکاسی تنظیمات  و تجهیزات لازم را امتحان کنید

سوژه خود را در مکان­‌های متفاوت بسنجید

سرعت شاترهای متفاوت را امتحان کنید

همچنین، از داشتن سه پایه غافل نشوید

ممکن است عکاسی در طول روز تکراری شده باشد، بنابراین می­‌توانید با یک نگاه تازه عکاسی در شب را امتحان کنید!

منبع
کاویاب
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 1 =

دکمه بازگشت به بالا