رفتار

پنج رفتار که در زندگی مشترک نباید انجام داد

مثبت زندگی: آنچه همه ما در ازدواج به عنوان مشکل جدی، خیلی سریع و راحت شناسایی می‌کنیم خشونت فیزیکی است. اما در این یادداشت تلاش کرده‌ایم به رفتارهایی بپردازیم که اگر چه به آسانی دیده نمی‌شوند اما وجود آن‌ها در ازدواج باعث وارد کردن آسیب جدی به این پیوند می‌شود.

ممکن است خیلی از ما به انجام و تکرار رفتارهای اشتباهی که در ادامه به آنها می‌پردازیم، عادت کرده باشیم. رفتارهایی که به سادگی انجامشان می‌دهیم و از کنار عواقب سنگینش بر زندگی مشترکمان؛ به همان سادگی می‌گذریم در حالی که با کمی تمرین و اهمیت قائل شدن به همسر و زندگی‌مان، می‌توانیم باز هم به سادگی این رفتارها را ترک کنیم و آرامش و احترام را به خانه برگردانیم.

 توهین لفظی

دعواها می‌توانند به سرعت تشدید شوند. اما استفاده از الفاظ توهین‌آمیز برای صداکردن اسم همسر، گفتن حرف‌های تند و زننده یا برخوردهای تحقیرآمیز، امری است که به هیچ عنوان نباید مرتکب آن شوید. این رفتارها نه تنها کمکی به بهتر کردن وضعیت نمی‌کند بلکه آسیب جدی نیز وارد می‌کند.

تهدید فیزیکی

تهدیدهای خشونت‌آمیز در ازدواج به هیچ وجه قابل قبول نیست. حتی اگر هیچ برخورد فیزیکی نداشته باشید، به کاربردن تهدیدهای خشونت‌آمیز، خبر بدی برای ازدواجتان است. علاوه بر این‌که این کار جرم هم محسوب می‌شود، باید بدانید تهدید آسیب‌های بدنی، تخریب اموال یا انواع دیگر آسیب‌ها تلاشی است برای کنترل همسرتان.


دلیل دشواری ابراز عشق برای برخی از همسران چیست؟


 تنها رها کردن یا حبس کردن

ترک ‌کردن یا زندانی‌ کردن، کنترل محیط همسرتان و کمک‌ نکردن به او در موارد اورژانسی، رفتارهایی است که به هیچ عنوان نباید انجام شود. تنها گذاشتن همسرتان در محلی دور، ناآشنا یا ناامن که دسترسی به تلفن یا وسیله نقلیه وجود ندارد، ایجاد بدهی حقوقی و مالی که شما نیز مسئول پرداخت آن بودید و مسئولیت آن را برعهده داشتید، از جمله رفتارهایی است که به معنی ترک و رها کردن همسرتان است.

این نوشته را از دست ندهید  ۱۵ راز افرادی که متقاعد کردن دیگران را خوب بلدند

 امتیاز قدرت

استفاده از اعتقادات، آداب و رسوم، فرهنگ یا سنت خود برای اینکه به زور همسرتان را به کاری وادارید یا خواسته‌هایتان را طلب کنید، در ازدواج درست نیست. هم‌چنین ایجاد احساس گناه، شرم و فشار برای وادارکردن همسرتان جهت برآوردن خواسته‌های شما، امری است که به شدت به ازدواجتان آسیب می‌رساند.

 رازهای بزرگ

پنهان‌کردن رازهای کوچک شرم‌آور یا ناخوشایند در بیشتر روابط نزدیک وجود دارد. هنگامی‌ که این رازها گفته شوند، باعث می‌شود که همسران به یک‌دیگر نزدیکتر شده و راحت‌تر گفت‌وگو کنند. اما رازهای بزرگ این پتانسیل را دارند که موجب از هم پاشیدن خانواده‌تان شود و پنهان‌ کردن آن آسیب جدی به رابطه‌تان وارد می‌کند.

مخفی‌کردن پول، دروغ‌گفتن در مورد از دست‌دادن شغل، قمار‌کردن یا نزول‌ کردن پول رایج‌ترین رازهای مالی هستند که پنهان‌کردن آن‌ها، ازدواج را تهدید می‌کند. مخفی‌کردن احساسات درمورد شریک قبلی، شروع یک رابطه عاطفی جدید، اطلاعات پزشکی، داشتن فرزندان قبلی و یا ازدواج‌های قبلی یا فعلی به عنوان رازهای بزرگ محسوب می‌شوند.

ازدواج مملو از استرس و درگیری است. گاهی اوقات این احساسات آشفته بیش از اندازه در دعواها و بحث‌ها ورود می‌کند. در طول این تنش‌ها، همسران می‌توانند کارهایی را انجام دهند و حرف‌هایی را بگویند که از آن‌ها پشیمان خواهند شد. این امر منجر می‌شود که عادات بدی ایجاد شود که امکان کنترل آن نیز وجود نداشته باشد، در نتیجه بعضی از همسران، در این جنگ بازنده می‌شوند. لطفا سعی نکنید یکی از کسانی باشید که برای این‌که حرف‌شان را به کرسی بنشانند به ازدواج‌شان آسیب می‌رسانند.


به کدام خواستگار بله بگویم؟

این نوشته را از دست ندهید  ۱۱ واژه‌ای که نباید هرگز به فرد مورد علاقه خود بگویید

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − پنج =

دکمه بازگشت به بالا