آخرین نوشته هاتغذیه

آب ماست را دور نریزید

مثبت زندگی: بهروز یاراحمدی استادیار پژوهش مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع‌طبیعی لرستان گفت: آب ماست حاوی کلسیم و ویتامین‌های محلول در آب موجود در شیر شامل ویتامین‌های گروه B، پروتئین، چربی و برخی از املاح دیگر شیر بوده و بسیار مفید است و نباید دور ریخته شود.

ماست در مقایسه با شیر به دلیل افزودن باکتری‌های مفید مقدار بیشتری کلسیم و پروتئین دارد. ماست یکی از فرآورده‌های تخمیری شیر است که در اثر افزودن مایه ماست به شیر و نگهداری آن در شرایط خاص حاصل می‌شود.

ماهیت مایه ماست از باکتری‌های استرپتوکوکوس ترموفیلوس و لاکتوباسیلوس بولگاریکوس است که به‌عنوان استارتر یا آغازگر در تولید فرآورده‌های تخمیر شده مثل ماست استفاده می‌شوند. ماست در مقایسه با شیر به دلیل افزودن باکتری‌های مفید مقدار بیشتری کلسیم و پروتئین دارد.

آب ماست

آب ماست حاوی کلسیم و ویتامین‌های محلول در آب موجود در شیر شامل ویتامین‌های گروه B، پروتئین، چربی و برخی از املاح دیگر شیر بوده و بسیار مفید است و نباید دور ریخته شود.

شیر در صورت مصرف مستمر، فشارخون افراد مبتلا به فشار را تنظیم می‌کند ولی درمورد آب ماست به دلیل وجود اسیدلاکتیک و نمک کم می‌تواند موجب کاهش فشارخون شود.

ترشی ماست یکی‌از خواص ماهیتی آن بوده که در اثر فعالیت‌های لاکتیکی مایه ماست و تبدیل قند لاکتوز شیر به اسید لاکتیک ایجاد می‌شود، ماست در اثر فرآیند اعمال شده، شرایط نگهداری و مایه ماست مصرف شده می‌تواند از درجه ترشی و یا شیرینی متفاوتی برخوردار باشد.

این نوشته را از دست ندهید  ۵ حرکت ساده برای درمان کمردرد
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × چهار =

دکمه بازگشت به بالا