آخرین نوشته هامنطقه آزاد

گران‌ترین گل‌های دنیا کدامند؟ ۱۰ گل زیبا و قیمتی

مثبت زندگی: زیباترین بخش طبیعت چیست؟ گل. شک نکنید. گل‌های زیبا همیشه در دسته بهترین انتخاب‌ها برای هدیه‌دادن هم قرار می‌گیرند. همه آدم‌ها گل‌ها را دوست دارند؛ در هر سن و موقعیتی که باشید، دریافت دسته‌ای گل زیبا روحتان را شاداب می‌کند. این‌طور نیست؟ دقت‌ کرده‌اید که وقتی می‌خواهند از سادگی و قناعت در هدیه دادن صحبت کنند، می‌گویند: «یک شاخه گل هم کافی است»؟ ماجرا از این قرار است که گاهی یک شاخه گل خیلی گران‌تر از کادوهای دیگر تمام می‌شود. در این مقاله از گران ترین گل های دنیا می‌خوانید؛ گل‌هایی که یک دسته از آنها کادویی گران ولی همچنان زیبا خواهد بود.

۱۰. لیسیانتوس؛ ترکیب رنگی چشم‌نواز

لیسیانتوس از گران ترین گل های دنیا

لیسیانتوس از آن گل‌های زیبایی است که ترکیب رنگی سفید و بنفش خارق‌العاده‌اش چشم‌نواز است. البته گلبرگ‌های لیسیانتوس گاهی هم فقط طیفی یکدست از رنگ زیبای بنفش دارند. این گل زیبا که یکی از گران ترین گل های دنیا هم هست، سالانه می‌روید؛ یعنی سالی یک ‌بار می‌توانید شاهد گل‌دادن آن باشید.

محل رویش لیسیانتوس نواحی جنوبی آمریکا، مکزیک، کارائیب و بخش‌های شمالیِ جنوب آمریکاست. طیف رنگ بنفشی که با سفید در این گل‌ها ترکیب می‌شود، بسیار متنوع است: بنفش تیره یا روشن، یاسی و صورتی کم‌رنگ. هر دسته از این گل‌ها در آمریکا معادل ۳۵ دلار است.

۹. موگه؛ ظرافت و طراوت در یکی از گران ترین گل های دنیا

موگه از گران ترین گل های دنیا

موگه گل ظریف و نازی است. رنگ سفید، بوی شیرین و شکل مینیاتوری‌اش باعث می‌شود تا در دسته زیباترین گل‌های دنیا و البته گران‌ترین‌ها قرار بگیرد. موگه در آب‌وهوای سرد و خنک نیمکره شمالی زمین در آسیا و اروپا می‌روید. اگر در خارج از کشور، یک دسته از آن را بخرید، قیمتی معادل تقریبی ۱۴۳ دلار خواهد داشت. این را هم بدانید که موگه به‌شدت سمی است و گلی متعلق به نواحی جنگلی به شمار می‌رود.

این نوشته را از دست ندهید  ماست بخورید تا لاغر شوید

۸. ادریسی؛ از قشنگ‌ترین رنگ‌های دنیا

ادریسی از گران ترین گل های دنیا

۷۰ تا ۷۵ نوع مختلف از گل ادریسی وجود دارد. زادگاه ادریسی هم آمریکا و نواحی جنوبی و شرقی آسیاست. رنگ شکوفه‌های این گل تنوع زیادی دارد. البته بیشتر شکوفه‌های ادریسی سفیدند؛ اما در میان آنها آبی، صورتی، بنفش کم‌رنگ و پررنگ هم دیده می‌شود. هر شاخه ادریسی در آمریکا رقمی معادل ۲ تا ۷ دلار دارد.

۷. گلوریوسا؛ یکی از گران ترین گل های دنیا با شمایل شعله‌ای از زنبق سرخ

گلوریوسا از گران ترین گل های دنیا

گلوریوسا یا شعله زنبق فقط در آسیا و آفریقای جنوبی می‌روید. این نوع گل هم خیلی خاص و منحصربه‌فرد است و هم بسیار گران. هر شاخه از گل‌ پرزرق‌وبرق گلوریوسا با گلبرگ‌های منعطفی که رنگشان از سمت نوک برگ‌ها به داخل و مرکز آن متفاوت است، حدود ۵ تا ۱۰ دلار قیمت دارد.

۶. لاله‌های هلندی؛ نماینده اصالت سرزمین گل‌ها

لاله‌های هلندی از گران ترین گل های دنیا

هر دسته از بعضی انواع لاله هلندی را باید بیش از ۹ دلار بخرید. در هر دسته گل لاله معمولا ۸ تا ۱۶ شاخه یا شاید هم بیشتر وجود دارد. در دوره‌ای از تاریخ در حدود قرن هفدهم، این دسته‌گل‌ها نزدیک به ۵هزار و ۷۰۰ دلار به فروش می‌رسیدند. این دوره به دوره جنون گل لاله (tulip mania) یا حباب اقتصادی گل لاله معروف است. ارزش این لاله‌ها گاهی از طلا هم بیشتر است!


۵. گل زعفران؛ خوش‌بوی زیبا

گل زعفران از گران ترین گل های دنیا

گل زعفران زیبا و رؤیایی هم از گران ترین گل های دنیا به شمار می‌رود. برگ‌های بنفش و ظریف آن، بخشی زرد را در آغوش کشیده‌اند. ترکیب این دو رنگ، فوق‌العاده به نظر می‌رسد. این گل بیشتر به‌عنوان ادویه‌ای معروف استفاده می‌شود که این موضوع برای ما ایرانی‌ها کاملا واضح است؛ اما ظاهرا در نقاطی از دنیا از آن به‌عنوان دسته‌گل هم استفاده می‌شود و خیلی هم گران است. ۱۰ عدد از غنچه‌های این گل حدود ۶ دلار می‌شود. ۴۰۰ گرم از گل زعفران را باید به قیمت ۱۵۰۰ دلار بخرید.

این نوشته را از دست ندهید  ۳ اشتباه رایج در مذاکره که حتما باید از آن اجتناب کنید

۴. ارکیده طلایی کینابالو؛ تک و خاص

ارکیده طلایی کینابالو از گران ترین گل های دنیا

ارکیده طلایی کینابالو هم بسیار زیباست و هم نادر؛ برای همین در دسته گران ترین گل های دنیا قرار می‌گیرد. این گل فقط در پارک ملی کینابالو در کشور مالزی یافت می‌شود. درواقع این ارکیده نوعی ارکیده با برگ‌هایی بزرگ و شفاف است. گفته می‌شود که در بازار سیاه، دسته‌ای از این گل به قیمت ۵هزار دلار خریدوفروش می‌شود.

۳. ارکیده شن‌ژن نونگکه؛ یکی از گران‌ترین گل‌های دنیا با ظاهری عجیب و واقعی

ارکیده شن‌ژن نونگکه از گران ترین گل های دنیا

این گل زیبا حاصل زحمت دانشمندانی در آزمایشگاه شرکت شن‌ژن نونگکه است. محققان کشاورزی چینی ارکیده شن‌ژن نونگکه را عمل آورده‌اند. این کار هشت سال طول کشید. در سال ۲۰۰۵، ارکیده شن‌ژن را به قیمت ۱/۶۸ میلیون یوآن در یک حراج فروخته‌اند. تصورکردنی نیست که این گل زیبا حدود ۲۰۲هزار دلار قیمت داشته باشد.

۲. رُز ژولیِت؛ رؤیاگونه و خاص

رُز ژولیِت از گران ترین گل های دنیا

رز ژولیت نخستین بار در سال ۲۰۰۶ در نمایشگاه گلی در شهر چِلسی انگلستان رونمایی شد. زیبایی و قیمت این گل در دنیا بسیار معروف است. در میان گل‌های پرورشی، ژولیت زیبایی فوق‌العاده‌ای دارد. به آن لقب «گل ۳میلیون پوندی» داده‌اند؛ یعنی تقریبا ۱۵/۸میلیون دلار و اگر بخواهید این رقم را به تومان بدل کنید، صفرهایش سر به فلک می‌زند. برای خرید این گل برای عزیزتان باید حداقل ۱۶میلیون دلار حقوق بگیرید. تصورش هم سخت است، نه؟


۱. ملکه شب؛ درخشش یکی از گران ترین گل های دنیا در شب

ملکه شب از گران ترین گل های دنیا

گل ملکه شب عمر کوتاهی دارد و فقط یک بار در سال گل می‌دهد. این گل زودرنج فقط شب‌ها شکوفه دارد و قبل از طلوع صبح برگ‌هایش پژمرده می‌شوند. سرگذشتش کمی شبیه داستان‌های پریان است که شاهزاده‌خانم طلسم‌شده قبل از طلوع خورشید تغییر قیافه می‌دهد. چیدن این گل بدون آسیب‌رساندن به آن شدنی نیست؛ بنابراین فروش آن به‌شکل شاخه‌شاخه عملا غیرممکن است. به نظر می‌رسد که این ملکه پرناز و ادا گران‌ترین گل دنیاست؛ چون آن‌قدر ارزش دارد که نمی‌توان رویش قیمت گذاشت.

این نوشته را از دست ندهید  شوره سر و روش‌های درمان آن با روغن زیتون

در آخر

گل‌ها در هر شکل و رنگی زیبا هستند. کمتر کسی پیدا می‌شود که از انواع گل و گیاه خوشش نیاید و با دیدن حتی تصاویر آنها، روحش تازه نشود. به‌نظر شما از میان این فهرست، کدام گل زیباتر است؟ زیباترین گل ازنظرتان چیست؟ آیا حاضرید برای خرید گل هزینه زیادی بپردازید؟

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + هفده =

دکمه بازگشت به بالا