آخرین نوشته هارفتار

کسانی که اعتماد به نفس بالا دارند، این کارها را انجام نمی‌دهند

مثبت زندگی: آدم‌های با اعتماد به نفس بالا ، به توانایی‌های خود ایمان دارند. اگر شما خودتان را باور نداشته باشید چه دلیلی دارد که  دیگران بخواهندشما را باور داشته باشند؟  برای بهبود اعتماد به نفس خود، از موارد زیر پرهیز نمایید.

عذر و بهانه نیاورید

افراد دارای اعتماد به نفس بالا، خودشان را مالک افکار و اعمال خود می‌دانند. اگر دیر به سرکار برسند، ترافیک را مورد سرزنش قرار نمی‌دهند بلکه می‌پذرند  دیر رسیده‌اند. آنها برای کم و کاستی‌های خود بهانه‌هایی مثل: “من وقت ندارم”  یا  “من به اندازه کافی خوب نیستم” ، نمی‌آورند. بلکه از وقتشان به خوبی استفاده کرده و سعی می‌کنند آنقدر روی خودشان کار کنند که به اندازه ی کافی خوب شوند.

از انجام کارهای ترسناک، نمی‌ترسند

کسانی که اعتماد به نفس بالا دارند، اجازه نمی دهند ترس بر آنها غلبه کند. آنها می‌دانند کارهایی که از انجام دادنشان می‌ترسند اغلب همان کارهایی هستند که باید انجام دهند تا به چیزهایی که مد نظر دارند، برسند.

خودشان را در حباب آسایش طلبی نمی‌اندازند

هر انسانی که دارای اعتماد به نفس بالایی هست، از ماندن در یک منطقه‌ی امن پرهیز دارد چون می‌داند آسایش طلبی یعنی مرگ رویاها. این افراد به طور فعالی، به دنبال عدم آسایش هستند چرا که درک کرده‌اند حرکت کردن برای رسیدن به موفقیت، الزامی است.

 کارها را به عقب نمی‌اندازند

این افراد می‌دانند یک برنامه‌ی خوب که “امروز” اجرا شود بهتر از یک برنامه بسیار عالی است که  “شاید یک روزی”  انجام شود. آنها برای “زمان مناسب”  و “شرایط مناسب”، صبر نمی‌کنند چون می‌دانند این صبر کردن به دلیل ترس است. در نتیجه آنها دقیقا  “همینجا” ، ” همین زمان ” و “همین امروز” ،  دست به عمل می‌زنند چون  فهمیده‌اند زمان حال، جایی ست که اتفاق‌ها رخ می‌دهد.

این نوشته را از دست ندهید  دمنوش‌های مختلف برای درمان سرماخوردگی

 نظراتشان را نسبت به دیگران آزاردهنده بیان نمی‌کنند

کسانی که اعتماد به نفس بالا دارند، در مورد دیگران نظرات منفی نمی‌دهند. زمانی هم که در مورد خوب انجام شدن یک کار توسط دیگران، اهمیت قائل هستند و هدفشان این هست که تاثیر مثبتی در جهان بگذارند، شروع به دادن نظرات منفی در مورد آن کار نمی‌کنند به خصوص وقتی توانند برایش کاری انجام دهند.  آنها به خوبی می‌دانند دوستان واقعی، همدیگر را همانطور که هستند می‌پذیرند و خودشان را تافته جدا بافته نمی‌دانند.

قضاوت نمی‌کنند

افراد دارای اعتماد به نفس بالا، تمایلی به داستان سازی‌های بیجا برای دیگران ندارند. احتیاج به این ندارند که پشت سر دوستانشان غیبت کرده و به آنها توهین کنند. آنها علاقه‌ای ندارند در مورد همکارانشان که دارای نظرات متفاوتی نسبت به آنها هستند، شایعه سازی کنند تا خودشان را مهم جلوه دهند. آدم‌های دارای اعتماد به نفس بالا ، با خودشان همانگونه که هستند راحتند و احتیاج ندارند دیگران را پایین بیاورند تا حالشان خوب شود.

اجازه نمی‌دهند کمبودها، آنها را متوقف سازد

افراد دارای اعتماد به نفس بالا، از هر آنچه که در دسترس دارند استفاده می‌کنند و کمبود منابع برایشان مهم نیست. آنها می‌دانند تمام کارهای غیرممکن، با داشتن خلاقیت، ممکن می‌شود. پس  خلاقیت خود را به کار می‌گیرند و بابت شکست‌هایشان، آه و ناله نمی‌کنند و به جای آن، روی راه حل‌ها تمرکز می‌کنند.

مقایسه نمیکنند

آدم‌هایی که اعتماد به نفسشان بالاست، می دانند که با دیگران در رقابت نیستند. آنها خودشان را با هیچ شخص دیگری مقایسه نمی‌کنند، بلکه خودشان را با آنچه که در گذشته بوده‌اند مقایسه می‌کنند. آنها می‌دانند در این جهان، هر انسانی داستان زندگی خودش را دارد که کاملا متفاوت و منحصر به فرد است پس مقایسه ی افراد، کاری عبث و بیهوده است.

مرتبا مهمانی نمی‌گیرند تا حس خوشحالی به آنها دست دهد

آنهایی که اعتماد به نفس بالایی دارند، علاقه‌ای به دعوت کردن تمام آدم‌هایی که دیده‌اند، ندارند. آنها می‌دانند همه ی آدم‌ها مثل هم نیستند و زندگی اینگونه است. آنها به جای آمیخته شدن با همه، بر روی کیفیت روابط خود تمرکز می کنند نه بر روی کمیت روابط

این نوشته را از دست ندهید  ۱۰ روش سریع و آسان برای از بین بردن خط اخم

به تایید نیازی ندارند

این افراد احتیاج به پشتیبانی و مراقبت دائمی دیگران ندارند. آنها می‌دانند زندگی همیشه هم منصفانه برخورد نمیکند و گاهی کارها طبق خواسته‌ی آنها پیش نمی‌رود. در نتیجه چون نمی‌توانند روی تمام جنبه‌های زندگی‌شان کنترل داشته باشند، تلاش نمی‌کنند تا بر روی نحوه ی واکنش خودشان نسبت به اتفاق‌ها تمرکز کنند. چون اینکار آنها را به جلو می‌برد.

 از حقایق ناخوشایند زندگی فرار نمی‌کنند

چنین آدم‌هایی قبل از اینکه مسائلی در زندگی‌شان پیش آید، با آنها به  طور ریشه‌ای برخورد می‌کنند. افراد دارای اعتماد به نفس بالا، می که دانند نادیده گرفتن مشکلات، باعث تکثیرشان می‌شود. پس آنها جنگ اول را به از صلح آخر می‌دانند.

به دلیل شکست، عقب نشینی نمی‌کنند

اعتماد به نفس بالای آدم‌ها باعث می‌شود هرگاه بر زمین بیافتند دوباره بلند شوند. آنها می‌دانند شکست یک راه اجتناب ناپذیر برای پیشرفت است. آنها شبیه به کارآگاهان، دنبال سرنخ‌هایی می‌گردند چرا که راهی که رفتند، با شکست مواجه شد. آنها پس از بررسی و اصلاح برنامه‌هایشان،  دوباره از اول شروع می‌کنند. ( با این تفاوت که اینبار بهتر از قبل عمل خواهند کرد.)

برای انجام کاری، منتظر دیگران نمی‌مانند

افراد دارای اعتماد به نفس بالا، بدون مکث، عمل می‌کنند و هر روز به خودشان یادآوری می‌کنند، اگر من اینکار را نکنم؟ چه کسی می‌کند؟

خودشان را فقط به یک روش، محدود نمی‌سازند

این آدم‌ها چندین راه  را در نظر می‌گیرند و اگر راه شماره اول کار نکرد، راه دوم را انتخاب می‌کنند. آنها همواره تاثیرات هر اقدامی را بررسی می‌کنند تا اینکه نهایتا تشخیص دهند کدام روش از همه بهتر و بهینه تر است.

این نوشته را از دست ندهید  علائمی که نشان می‌دهد برای رابطه جنسی آماده نیستید

کورکورانه هر آنچه را که می‌خوانند یا می‌شنوند باور نمی‌کنند

این افراد هر مقاله‌ای که در اینترنت می‌خوانند را بعنوان یک حقیقت نمی‌پذیرند. آنها از زاویه‌ی دید خودشان آن مقاله را بررسی می‌کنند و از شک گرایی خودشان استفاده می‌کنند تا به یقین برسند. مثلا در مورد همین مقاله که ویژگی‌های انسانهای دارای اعتماد به نفس بالا را شرح داده، آنها به خوبی می‌دانند تنها کسی که قدرت تصمیم گیری در مورد اینکه ( اعتماد به نفس ) یعنی چه را دارد، خودشان هستند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + سیزده =

دکمه بازگشت به بالا