کدام نوع فست فود را بخوریم بهتر است؟

مصرف فست فودها مضرات بسیار زیادی برای بدن دارد اما می‌توانید با انتخاب بهترین و کم ضررترین نوع آنها، این مضرات را کاهش دهید.

0
351
کدام نوع فست فود را بخوریم بهتر است؟
مثبت زندگی: در زندگی امروز فست فودها به رژیم غذایی ما اضافه شده‌اند و حذف آنها از سبد غذایی ما امکان پذیر نیست. با توجه به ضررهای مصرف فست فود بهتر است در زمان مصرف بی‌ضررترین نوع آن را برای خوردن انتخاب کنیم.
مصرف فست فودها به علت نداشتن ارزش غذایی بسیار مضر است اما در برخی از مواقع بر خلاف میل خود مجبوریم از این غذاها استفاده کنیم. به نظر شما در این موقعیت انتخاب کدام نوع فست فود می‌تواند سالم‌تر از بقیه باشد؟
با توجه به اینکه منوی فست فودها، جذاب و رنگارنگ است و طیف وسیعی از خوراکی‌ها را در بر می‌گیرد، گاهی در انتخاب غذای مناسب از بین همه آنها سردرگم می‌شویم. اما در بین فست فودها نیز نوع سالم آنها وجود دارد که در این بخش به آنها اشاره می‌کنیم.

بررسی انواع فست فودها

پیتزای پپرونی

سوسیس از مواد اصلی پیتزای پپرونی است. مصرف این پیتزا به علت داشتن چربی، نمک و مواد نگهدارنده، به هیچ وجه توصیه نمی‌شود.

پیتزای مرغ و قارچ – پیتزای قارچ و گوشت

بعد از پیتزای سبزیجات، پیتزای مرغ و قارچ و پیتزای قارچ و گوشت بهترین نوع پیتزا است. زیرا در رژیم غذایی سالم مصرف گوشت وجود دارد و فرد قادر به تامین گوشت مورد نیاز روزانه خود از طریق مصرف این نوع پیتزا هست. اما افرادی که نسبت به مصرف گوشت قرمز حساسیت دارند نباید این نوع پیتزا را مصرف کنند.

کدام نوع فست فود را بخوریم بهتر است؟

ساندویچ‌های برگر

مصرف همبرگر مرغوب به علت نداشتن مواد نگهدارنده همواره از سوسیس‌ها و کالباس‌ها بهتر هستند.

چیزبرگر

چیزبرگر دارای ۴ گروه غذایی یعنی پروتئین، لبنیات، غلات و سبزی‌هاست و در صورتی که چربی و اضافه وزن نداشته باشید برای جوانان غذای کامل‌تری نسبت به همبرگر معمولی است. زیرا مصرف چیزبرگر کلسیم را برای افرادی که لبنیات کمی استفاده می‌کنند، تامین می‌کند.

پیتزای چیپس و پنیر

بدترین نوع پیتزا به علت داشتن چیپس این نوع پیتزاست. چیپس چربی و ترانس بالایی دارد و ترکیب‌های مضری در آن بر اثر سرخ کردن سیب زمینی ایجاد می‌شود. چیپس خود ناسالم است و ترکیب آن با پنیر آن را ناسالم‌تر می‌کند و مصرف آن بسیار مضر است.

پیتزای مخصوص

پیتزای مخصوص، پیتزایی است که حجم و کالری بالایی(تقریبا ۱۲۰۰ کالری) دارد و مصرف آن موجب چاقی و اضافه شدن چربی دور شکم می‌گردد.

سوسیس و کالباس، فلفل سبز، گوشت قرمز و سبزیجات مواد لازم موجود در این پیتزاهاست که سوسیس و کالباس مورد تایید متخصصان تغذیه نیست.


جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه دیدن این ویدئو به شما توصیه می‌شود: خوراکی‌هایی که مرگ انسان را تسریع می‌کنند


ساندویچ هات داگ

سوسیس ساندویچ هات داگ به علت کبابی شدن و سرخ نشدن گزینه بهتری نسبت به ساندویچ سوسیس که در روغن سرخ می‌شود، است.

دوبل برگر

مقدار گوشتی که در دوبل برگر استفاده می‌شود تقریبا ۱۸۰ گرم است در حالی که میزان استاندارد مصرف روزانه گوشت بین ۸۰ تا ۱۰۰ گرم است.

وجود این گوشت اضافی در دوبل برگر سبب تجمع آن در بدن بعد از مصرف می‌شود و چاقی و دیگر مشکل‌ها را به وجود می‌آورد. پس بهتر است از مصرف زیاد گوشت پرهیز کنید.

کدام نوع فست فود را بخوریم بهتر است؟

قارچ برگر

مصرف قارچ بسیار لذت بخش بوده و بهترین انتخاب برای افراد گرسنه است. برخی افراد قارچ را جایگزین گوشت می‌دانند اما هیچ وقت قارچ جای گوشت را نمی‌گیرد و این شعاری بیش نیست.

پیتزای سبزیجات

اگر به دنبال فست فود سالم می‌گردید بی‌نظیرترین نوع پیتزا، پیتزای سبزیجات است که می‌تواند بهترین انتخاب برای شما باشد.

ساندویچ‌های ژامبون

همان مشکلات سوسیس‌ها شامل کالباس‌ها نیز می‌شود. آنها نیز مواد نگهدارنده و چربی فراوان دارند. ساندویچ‌ها دو مشکل دیگر مانند داشتن خیارشور فراوان و استفاده از نان سفید دارند. مصرف خیارشور زیاد سبب افزایش فشارخون، سرطان و مشکل‌های دیگر می‌شود و مصرف نان سفید هم توصیه نمی‌شود. پس بهتر است در ساندویچ‌ها گوجه، کلم، کاهو و دیگر سبزیجات را جایگزین خیارشور کرد.

مرغ‌های سوخاری و بریانی

مرغ‌های بریانی در صورتی که با حداقل روغن و در روغن مناسب سرخ شوند، یک غذای سالم و مقوی محسوب می‌شوند. اما متاسفانه در برخی از موارد این مرغ‌ها با روغن سیاهی که از آن دود بلند می‌شود و یا بدبو است سرخ می‌شوند.

سیب زمینی سرخ کرده

مصرف سیب زمینی سرخ کرده سرطان‌زا و برای کبد مضر است. سرخ کردن سیب زمینی علاوه بر اسیدهای چرب ترانس سبب تولید دو ماده خطرناک آکریلامید و پروکسید نیز در سیب زمینی می‌شود.

کدام نوع فست فود را بخوریم بهتر است؟

زیتون

زیتون از بهترین میوه‌هایی است که خواص فراوان دارد و روغن آن بسیار سودمند است. زیتون از خوراکی‌های اصلی در رژیم غذایی مدیترانه‌ای است که مصرف آن در ایتالیایی‌ها سبب عمر طولانی مردم این کشور می‌شود. اگر زیتون شور نباشد دارای اسید اولیک است که از بهترین مواد غذایی است.

قارچ سوخاری – میگوی سوخاری

از مشکلات سوخاری‌ها، سرخ شدن زیاد آنها و استفاده از آرد فراوان در آنهاست. میگوی سوخاری نسبت به میگوی معمولی به علت حرارت غیرمستقیم آن در اثر قرار گرفتن در یک پوشش خاصیت بیشتری دارد.

دوغ، نوشابه، آب میوه و دلستر

دلستر سرشار از ویتامین‌های خانواده B است و بعد از آن دوغ کم نمک بهترین نوشیدنی به حساب می‌آید. دلیل بهتر بودن دلستر از دوغ، نمک زیاد دوغ است. بعد از این دو آب میوه قرار می‌گیرد اما مصرف نوشابه به علت مضرات زیاد آن به هیچ وجه توصیه نمی‌شود.

ژامبون تنوری

ژامبون تنوری از ژامبون معمولی مضرتر است زیرا تنوری کردن، سبب ایجاد ترکیب‌های حلقوی سرطان‌زا در ژامبون می‌شود.

ساندویچ سوسیس

مصرف سوسیس‌ها برای سلامت افراد به علت دارا بودن نمک، چربی و مواد نگهدارنده بسیار مضر هستند. مواد نگهدارنده در بدن نیتروزآمین تولید می‌کند که سرطان‌زاست. استفاده زیاد از این مواد دراز مدت و تجمع آن در بدن سبب سرطان خواهد شد.

کدام نوع فست فود را بخوریم بهتر است؟

ساندویچ کباب ترکی

اگر در هنگام سرو ساندویچ کباب ترکی به آن سس مایونز و خیارشور اضافه نکنیم از سالم‌ترین ساندویچ‌هاست. همچنین کباب ترکی مرغ بسیار بهتر از کباب ترکی گوشت است.

ساندویچ رست بیف و استیک

ساندویچ رست بیف و استیک از ساندویچ‌های خوب محسوب می‌شوند و تنها مشکل آنها استفاده از روغن برای سرخ کردن است که اگر مرتفع شود این ساندویچ بهترین انتخاب ما خواهد بود.


جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه دیدن این ویدئو به شما توصیه می‌شود: خوراکی‌هایی که مرگ انسان را تسریع می‌کنند


پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

دوازده + هفت =