آخرین نوشته هاتغذیه

کاهش فشار خون با این مواد غذایی

مثبت زندگی: وقتی به کاهش فشار خون بالا فکر می‌کنیم، معمولاً به فکر محدود کردن نمک و غذاهای فرآوری شده هستیم. اما رژیم غذایی سالم برای قلب چیزی فراتر از کاهش مصرف سدیم است. رویکردهای غذایی برای جلوگیری از فشار خون بالا که به طور خاص برای کمک به کنترل فشار خون طراحی شده است، بر خوردن بسیاری از میوه‌ها، سبزیجات، لبنیات کم چرب و سایر غذاهای غنی از فیبر تأکید دارد. رژیم غذایی DASH از نظر قلب سالم و سرشار از غذاهایی است که دارای مقدار زیادی کلسیم، منیزیم، پتاسیم، پروتئین و فیبر هستند. استفاده از این غذاها همراه با مصرف داروهای تجویز شده و رعایت یک برنامه منظم ورزشی می‌تواند به کاهش فشار خون کمک کند.

ماست کم چرب یا فاقد چربی

محصولات لبنی کم چرب منبع خوبی از کلسیم است که یکی از اصلی‌ترین ترکیباتی است که به کاهش فشار خون کمک می‌کند.

موز

موز سرشار از پتاسیم است. موز همچنین سرشار از فیبر است و به اسموتی ها، کالاهای پخته شده و غذاهای منجمد شیرینی طبیعی می‌بخشد.

توت

توت‌ها، اما به طور خاص زغال اخته، دارای اکسید نیتریک هستند، گازی که به افزایش جریان خون کمک می‌کند، بنابراین فشار خون را کاهش می‌دهد.

سبزیجات

سبزیجات برگدار که شامل کلم پیچ، اسفناج، چغندر و کاهو منابع عالی پتاسیم هستند.

چغندر

مانند زغال اخته، چغندر دارای مقدار زیادی اکسید نیتریک کاهش دهنده فشار خون است. تحقیقات نشان داده است که نوشیدن آب چغندر می‌تواند به کاهش فشار خون به میزان چهار تا پنج میلی متر جیوه کمک کند.

این نوشته را از دست ندهید  ۷ راه برای مرور اشتباهاتمان

سیر

طبق موسسه ملی بهداشت (NIH)، ترکیب آلیسین موجود در سیر می‌تواند به کاهش فشار خون کمک کند. با خرد شدن سیر، آلیسین آزاد می‌شود.

سیب‌زمینی‌های شیرین

سیب زمینی شیرین غنی از پتاسیم و منیزیم یک قسمت اساسی در پیروی از رژیم‌های کاهش فشار خون است. سیب زمینی شیرین همچنین سرشار از فیبر است که برای قلب نیز مفید است.

بلغور جو دوسر

غلات سبوس دار با فیبر بالا، به ویژه آرد جو دوسر، با کاهش خطر بیماری‌های قلبی عروقی ارتباط دارد. مطالعات نشان داده است که فقط سه وعده غلات کامل در روز می‌تواند خطر ابتلا به بیماری قلبی را تا ۱۵ درصد کاهش دهد.

ماهی سالمون

ماهی‌های چرب مانند ماهی آزاد و ماهی خال مخالی سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 هستند که التهاب را کاهش می‌دهند و می‌توانند به کاهش‌فشارخون کمک کنند. آن‌ها همچنین منبع خوبی از ویتامین D هستند که به بدن کمک می‌کند کلسیم را جذب کند، از بروز افسردگی جلوگیری کند و فشار خون را تنظیم کند.

آووکادو

آووکادو منبع بسیار خوبی از کلسیم، منیزیم و پتاسیم است. یک آووکادو حدود ۹۷۵ میلی گرم پتاسیم دارد که حدود ۲۵ درصد از میزان مصرف روزانه شماست.

کلم بروکلی

سبزیجات چلیپایی، مانند کلم بروکلی، در چهار ترکیب جادویی زیادی که به کاهش‌فشارخون کمک می‌کنند، زیاد است – کلسیم، پتاسیم، منیزیم و ویتامین C. مطالعات نشان داده است که رژیم‌های غذایی حاوی سبزیجات چلیپایی منجر به کاهش سطح بیماری‌های قلبی و طول عمر می‌شود.

هلو و شلیل

هلو و شلیل فواید مشابه زیادی دارند، یکی از آنها پتاسیم بالا است. پتاسیم به تعادل سطح آب در بدن کمک می‌کند و به ما کمک می‌کند تا از سدیم اضافی خلاص شویم.

این نوشته را از دست ندهید  دانلود سریال «ملکه گدایان» قسمت ۸

کیوی

طبق مطالعه‌ای که توسط بیمارستان دانشگاه اسلو انجام شده، نشان داده شده است که روزانه سه عدد کیوی فشار خون را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.

فلفل دلمه‌ای قرمز

فلفل دلمه‌ای قرمز با کمک پتاسیم و ویتامین A به کاهش فشار خون بالا کمک می‌کند. آن‌ها همچنین دارای فیبر و ویتامین C زیادی هستند.

تخم کدو

تخم کدو تنبل سرشار از منیزیم و روی برای کاهش فشار خون است.

شکلات تلخ

شکلات تلخ غنی از فلاونول با کاهش خطر بیماری‌های قلبی عروقی مرتبط است. فلاونولهای موجود در شکلات تلخ به عملکرد سالم عروق خونی کمک می‌کند.

پسته

پسته با کاهش سفت شدن رگ‌های خونی و ضربان قلب، فشارخون را کاهش می‌دهد.

انار

مقادیر بالای آنتی اکسیدان موجود در آب انار می‌تواند به کاهش‌فشارخون کمک کند.

روغن زیتون

روغن زیتون ممکن است کالری زیادی داشته باشد، اما فواید زیادی برای سلامتی دارد. استفاده از روغن زیتون غنی از پلی فنول با کاهش‌فشارخون – به ویژه در زنان – ارتباط دارد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 − 4 =

دکمه بازگشت به بالا