معرفی کتابمنطقه آزاد

کارآگاه پادی؛ روایت کارآگاهی شِکَمُو اما موفق!

کارآگاه پادی در جنگل بلوط نویسنده: نوشین شعبانی

 مثبت زندگی: آهای خبردار! سنجاب‌های جنگل بلوط قاچاق شدند! درخت‌ها را بریدند و جنگل را نابود کردند…

گزاره‌هایی که در بالا خواندید شاید جمله‌های خبری ساده‌ای باشد از نظرتان! درست مانند تمام چیزهایی که این روزها در شبکه‌های مجازی می‌خوانید. اما حقیقت این است که گزاره‌های بالا، موضوع و محتوای کتابی هستند به اسم «کارآگاه پادی در جنگل بلوط». کتابی مختص کودکان با زبان طنز که در کنار سرگرمی و طنر و لبخند، به کودک و نوجوان می‌آموزد، دوست و همدم و یارِغار طبیعت باشند. هوادارش باشند در یک کلام. مثبت زندگی را دنبال کنید تا در این مقاله شما را با این کتاب و مخاطب خاص آن آشنا کنیم.

 درباره کتاب

همیشه عادت کرده‌ایم کتاب‌های ترجمه برای کودک‌مان بخریم و بگوییم: خانم/ آقای کتاب‎فروش خیلی از کتاب تعریف کرد. گفت هم سرگرم می‌شوی و هم چیز یاد می‌‎گیری…

خب! شاید تا چند سال پیش نویسنده‌های کودک و نوجوان ایرانی تمایلی به نوشتن کتاب نداشتند از بس که بازار به قبضه کتاب‌های ترجمه سیندرلا و زیبای خفته و … درآمده بود و نای کتاب‌های ایرانی را گرفته بود. اما حالا و این روزها، کتاب‌های خوب ایرانی کم نیستند و نویسنده‌های خوب ایرانی چند برابر نویسنده‌های خارجی هستند و حتی کتاب‌های خوب‌شان هم از نویسنده‌های بیگانه بیشتر است. کارآگاه پادی یکی از همین کتاب‌هاست؛ کتابی مناسب با معیار و منطق کودک و نوجوان ایرانی و منطبق با باورها و سبک زندگی‌اش.

کارآگاه پادی در جنگل بلوط

داستان از کجا شروع می‌شود؟

کارآگاه پادی محیط‌بان ویژه‌ای است که از طرف سلطان جنگل به ماموریت‌های زیست محیطی فرستاده می‌شود. او شخصیت خونسرد و شکمویی است که همیشه شگردهای ویژه محیط‌بانی به کمکش می‌آید تا در مبارزه با افرادی که محیط زیست را آلوده می‌کنند، به پیروزی برسد و شکست‌شان دهد. اصلا زمین و زمان با کارآگاه پادی همراه است و همیشه خدا چیزی و کسی هست که به کمکش بیاید و بگوید: من هستم، خیالت راحت کارآگاه…

این نوشته را از دست ندهید  تست بینایی ( تست تشخیص ضعیف بودن چشم و کور رنگی )


این داستان‌ها و دستور سلطان جنگل باعث می‌شود که این کارآگاه شکمو با آلبالو (ماشین کارآگاه پادی) به جنگل بلوط برود.

ماموریت جناب کارآگاه در جنگل بلوط چیست؟


در جنگل بلوط ماموریت پادی برای نجات جنگل بلوط از تخریب کنندگان جنگل و قاچاقچیان سنجاب است.

چه کسی سنجاب‌ها را قاچاق می‌کند و زباله در جنگل می‌اندازد؟

کتاب را که بخوانید و صبوری کنید تمام ماجرا دستتان می‌آید…

مخاطب خاص کتاب

این کتاب برای کودکان 8 تا 12 سال است. مخاطبان بعدی این کتاب‌ کودکانی هستند که عاشق هیجان‌اند و از خواندن کتاب‌های طنز لذت می‌برند. چون کارآگاه پادی در جنگل بلوط، در کنار سرگرمی و طنز، نکات آموزشی حفاظت از محیط زیست هم دارد و دوستی با جنگل و طبیعت را ملکه ذهن می‌کند، نوجوان‌ها هم با خواندن کتاب کارآگاه پادی احساس لذت می‌کنند. اگر نوجوانی در خانه دارید که ویژگی‌های بالا را دارد، حتما این کتاب را برایش تهیه کنید.

کارآگاه پادی در جنگل بلوط

بخشی از کتاب:

پادی خرسه که مثل آدامس به تخت چسبیده بود، غلتی زد و دکمه دزدگیر را فشار داد. دستمال گل‌گلی‌اش را برداشت و رفت سراغ آلبلو. کاغذ بساتی مثل زیگل گنده نوچی چسبیده بود به شیشه جلو. پادی مثل برف پاک‌کن کار کرد و شیشه را برق انداخت.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + دو =

دکمه بازگشت به بالا