ترفند

چگونه می‌توان در تلگرام پیام را خواند بدون اینکه تیک دوم بخورد؟

مثبت زندگی: گاهی نمی‌خواهیم جواب کسی را در تلگرام بدهیم، اما مجبوریم. این اجبار تلخ، هر دلیلی می‌تواند داشته باشد. گاهی کسی که پیام داده مدیرمان است و ممکن است بگوید چرا پیام را خواندی و جواب ندادی! یا نه! گاهی هم دوست و رفیق دورمان است که می‌خواهد آخر هفته ما را به یک دورهمی دعوت کند اما مشکل اینجاست که آخر هفته که برسد شرایط رفتن به دورهمی را نداریم و … اینکه چه کسی پیام داده یا چه پیامی داده اصلاً مهم نیست. مهم این است که می‌خواهیم ترفندی پیدا کنیم که از این شرایط رها شویم. یعنی ما پیام را بخوانیم اما کسی که پیام را فرستاده، متوجه نشود که پیامش خوانده شده.

در یک کلام امروز در بخش ترفند مثبت زندگی، با ترفند خاص و جذاب تلگرامی در خدمت شما هستیم. یک ترفند که می تواند برای بسیاری کاربردی و البته جذاب باشد. همراه ما باشید.

این قابلیت‌های خاص تلگرام!

یکی از ویژگی‌های تلگرام این است که می‌توانید متوجه شوید وقتی برای کسی پیام می‌فرستید آن شخص پیام شما را خوانده است یا خیر. این مورد به صورت تیک دوم نمایان می‌شود و مطمئناً بسیاری از شما با این موضوع آشنا هستید که تیک اول تلگرام یعنی پیام برای شخص مورد نظر ارسال شده است تیک دوم پیام را خوانده!

حالا می‌خواهید کاری کنید که پیام را بخوانید و فردی که پیام را فرستاده متوجه نشود؟ خیلی ساده است. دستوری را دنبال کنید که در ادامه مقاله مثبت زندگی می‌آید.

برای اجرای این مورد شما کار بسیار ساده‌ای پیش رو دارید. ابتدا تلگرام را در گوشی خود باز کرده و مراحل زیر را دنبال کنید.

این نوشته را از دست ندهید  آموزش باز کردن قفل آیفون با Voice Control

به قسمت تنظیمات یا Setting تلگرام بروید

بعد از اینکه تلگرام را باز کردید سه خط بالا سمت چپ را بزنید و سپس از پنجره باز شده تب Settings را زده تا وارد بخش تنظیمات تلگرام خود شوید.

چگونه می توانید در تلگرام یک پیام را بدون اینکه تیک دوم بخورد بخوانید

وارد بخش Notification and sounds شوید

در این بخش تب Notification and sound را زده تا وارد بخش اعلانیه‌های تلگرام خود شوید. احتمالا که می‌دانید اما اگر خبر ندارید بداندی و آگاه باشید که در این بخش به تنظیمات نوتیفیکیشن و اعلانیه‌های تلگرام خود دسترسی دارید.

چگونه می توانید در تلگرام یک پیام را بدون اینکه تیک دوم بخورد بخوانید

تب Popup Notification را بزنید

پس از وارد شدن به بخش اعلانیه و نوتیفیکیشن در مرحله قبل اکنون باید قسمت  Popup Notification را باز کنید. با انجام این کار با پنجره زیر رو به رو شوید که چهار گزینه دارد. در ادامه هر چهار گزینه را به صورت کامل توضیح می‌دهیم.

چگونه می توانید در تلگرام یک پیام را بدون اینکه تیک دوم بخورد بخوانید

قبل از توضیح در رابطه باید بگوییم که اگر شما این بخش را فعال کنید هنگامی که پیام جدید برای شما ارسال می شود یک پنجره در وسط گوشی یا تبلت شما در هر نرم افزار یا قسمت گوشی که هستید باز شده و پیام را به صورت کامل به نمایش می‌گذارد که شامل تنظیمات زیر است.

چگونه می توانید در تلگرام یک پیام را بدون اینکه تیک دوم بخورد بخوانید

No popup

به صورت پیش فرض اگر شما تنظیمات این بخش را تغییر نداده باشید این گزینه فعال است. این گزینه به این معنی است که اگر پیام جدیدی برای شما بیاید، پنجره‌ای وسط صفحه نمایش باز نشده و شما اگر می‌خواهید پیام را ببینید باید تلگرام را باز کنید. که به صورت معمول همه به این صورت است.

این نوشته را از دست ندهید  20 ترفند جستجو در گوگل که حتما باید بدانید!

Only when screen on

 اگر شما این گزینه را فعال کنید زمانی که شما پیامی دریافت جدید می‌کنید و صفحه نمایش گوشی شما روشن است یا در حال کار کردن با گوشی هستید به محض دریافت پیام یک پنجره باز شده و پیام را به صورت کامل به نمایش می‌گذارد. حال شما می توانید پیام را بخوانید بدون اینکه تیک دوم بخورد و مادامی که پیام را در داخل تلگرام باز نکنید و نبینید این تیک دوم زده نخواهد شد.

only when screen off

 این مورد دقیقا همان مورد بالاست با این تفاوت که پنجره پیام فقط زمانی نمایش داده می‌شود که صفحه نمایش گوشی شما خاموش باشد.

Always show popup

 این گزینه هم همان موارد بالاست با این تفاوت که اگر شما این گزینه را فعال کنید خواه صفحه نمایش روشن و خواه خاموش باشد در هر شرایطی به محض دریافت پیام جدید از تلگرام پنجره جدید باز شده و پیام به نمایش در می‌آید و شما می‌توانید پیام را بخوانید بدون اینکه تیک دوم بخورد. تا زمانی که پیام را در خود تلگرام باز نکرده‌اید تیک دوم خورده نمی‌شود.

انتخاب با شماست که به غیر از گزینه اول، یکی از گزینه‌ها را انتخاب کنید تا پیامی که برایتان می‌آید را بخوانید اما تیک دوم خورده نشود.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 4 =

دکمه بازگشت به بالا