چگونه لاغر شویم؟

0
139
«چگونه لاغر شوم؟»

مثبت زندگی: تاریخش مشخص نیست! شاید از بعد از حکومت قاجار مُد شده باشد. می‌پرسید از چه حرف می‌زنیم؟ از لاغری! تا زمانی که قاجارها سر کار بودند، بنا به چاقی بود و طرفداران چاقی بیداد می‌کردند. آن‌چه در کتاب‌ها و سریال‌های تاریخی می‌بینیم هم این گمان را تایید می‌کند که لاغری تا زمانی که قاجارها بر سر کار بودند، بیماری بود و به کسی که وزن زیادی نداشت می‌گفتند: یه چیزی بخور جون بگیری بابا! لاجون شدی که!

امروز اما سلیقه و تعریف از لاغر و چاقی فرق کرده. سلامتی در گرو لاغری است و همه دنبال راهی هستند که وزن خود را کاهش دهند. البته سبک زندگی و ماشینی شدن همه جوانب زندگی هم چاق شدن را نه یک بار و دوبار بلکه هزاران بار تکثیر کرده و کافی است یک ماه از خورد و خوراک غافل شوی، آن‌وقت اضافه وزن پیدا می‌کنی و کاهش وزن می‌شود کار حضرت فیل! همراه ما باشید تا در این مقاله خیلی راحت و مستقیم از این جمله حرف بزنیم: «چگونه لاغر شوم؟»

۱.مصرف کردن مواد معدنی بیشتر از طریق مواد غذایی طبیعی

یکی از راهکارهای موثر در لاغری حفظ تعادل سدیم در بدن است. اگر می‌خواهید سدیم بدنتان در حالت تعادل باشد باید مقدار پتاسیم، منیزیم و کلسیم مصرفی خود را افزایش دهید. در ادامه منابع مهم این مواد معدنی ذکر می‌شود.

سبزیجات دارای برگ سبز

مواد غذایی که رنگ نارنجی دارند مانند هویج

گوجه فرنگی

موز

انواع کلم

مزیت این ماده‌های معدنی: تنظیم فشار خون، قد خون و بیماری‌های مزمن مانند دیابت

۲- گرسنگی نکشید

بعضی افراد فکر می‌کنند که اگر یک وعده غذایی خود را حذف کنند، لاغر می‌شوند. یا حتی گاهی به خاطر داشتن کار و مشغله فراوان، وقتی برای غذا خوردن ندارند. بدانید و آگاه باشید که این کارها باعث لاغری نمی‌شود.

وقتی کسی احساس گرسنگی می‌کند و غذا نمی‌خورد، در وعده بعدی چند برابر غذا می‌خورد و نه تنها لاغر نمی‌شود بلکه چاق هم می‌شود. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند که پس از گذشنت ۳ الی ۴ ساعت حتماً چیزی بخورید تا بدنتان دچار افت انرژی نشود. چون وقتی کسی احساس گرسنگی کند و چیزی نخورد، سوخت و ساز بدنش به شدت افت می‌کند.

۳- مصرف آب خود را ارتقا دهید

نوشیدن آب، به کاهش سموم بدن و عملکرد بهتر سیستم‌های بدن کمک شایانی می‌کند. اگر دوست ندارید زیاد آب ساده بنوشید، خوراکی‌هایی بخورید که آب زیادی دارند؛ گوجه فرنگی، هندوانه، خیار، کرفس، آناناس و … از این خوراکی‌ها هستند.

این مواد غذایی هم آب فراوان دارند هم فیبر زیاد. برای همین در شما احساس سیری ایجاد می‌کنند.

«چگونه لاغر شوم؟»

۴- از ادویه‌هایی استفاده کنید که برای لاغری موثرند

بعضی از ادویه‌ها باعث می‌شود که لاغرتر شده و وزن‌تان کاهش پیدا کند. فلفل قرمز و هالاپینو دارای ترکیبی به نام کپسایسین هستند که باعث ترشح بیشتر هورمون آدرنالین در فرد می‌شود. زمانی که این هورمون در بدن زیاد شود، سوخت و ساز بدن بالا می‌رود.

زنجبیل، زردچوبه، فلفل سیاه و مرزنگوش دیگر ادویه‌های مفید برای لاغری هستند.

۵- ترک نوشیدنی‌های شیرین

نوشیدنی‌های شیرین باعث می‌شود که کالری بیشتری به بدنتان برسد در حالی‌که باز هم احساس گرسنگی می‌کنید. سعی کنید مصرف این نوشیدنی‌ها (آبمیوه، شربت دارای شکر، نوشابه) را کاهش دهید.

لاغری شکم با این راهکارهای ساده

۱- استفاده از روغن نارگیل

اگر به مدت ۱۲ هفته، روغن نارگیل را در برنامه غذایی خود بگنجانید، دور شکم شما کوچکتر خواهد شد. این ماده مقوی به خاطر دارا بودن اسید لوریک (Lauric Acid)سریعاً به انرژی در بدن تبدیل شده و چربی شکم را آب می‌کند. می‌توانید کمی از روغن تصفیه شده نارگیل را به غذای خود اضافه کرده یا بر روی سالاد خود بریزید.

۲– مصرف مواد غذایی قرمز یا بنفش‌رنگ

اگر می‌خواهید از شر چربی‌های شکم خلاص شوید، مواد غذایی قرمز یا بنفش رنگ مانند مانند انگور، گوجه، بادمجان و کلم را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. این به دلیل وجود ترکیبی به نام فلاونوئید در این مواد است که مانع از جذب چربی غذا شده و کاهش چربی شکم را برایتان به ارمغان می‌آورد.

۳- سرکه انار

سرکه انار در کاهش چربی شکم تاثیر زیادی دارد. اگر دچار اضافه وزن هستید این سرکه را به مدت ۸ هفته در برنامه غذایی خود بگنجانید. اسید اَستیک موجود در سرکه انار باعث می‌شود که نشاسته بهتر هضم شده و آنزیم چربی سوزی تحریک شود.

۴- حبوبات بیشتری مصرف کنید

اگر می‌خواهید شکمی تخت داشته باشید، حبوبات را از برنامه غذایی خود حذف نکنید و حبوباتی مانند عدس، لوبیای سیاه و لوبیای لیما (لوبیای عروس) را بیشتر استفاده کنید. در هر نصف فنجان از این حبوبات حدود ۷ الی ۸ گرم فیبر وجود دارد تاثیر زیادی در کاهش وزن دارند.

۵- دارچین مصرف کنید

دارچین در هر آشپزخانه‌ای یافت می‌شود که نقش به‌سزایی در چربی‌سوزی دارد. این ادویه باعث می‌شود که توده چربی در نواحی شکمی کاهش پیدا کرده و شما را لاغر می‌کند.

۶- زردچوبه مصرف کنید

زردچوبه نقش به‌سزایی در کاهش جذب چربی اطراف شکم دارد. می‌توانید این ادویه را به هر غذایی اضافه کرده و میل کنید. حتی می‌توانید روزانه ۱ قاشق چای خوری از این ادویه را درون آب یا چای ریخته و بنوشید.

دمنوش‌های مفید برای کاهش وزن

دمنوش‌های زیادی هستند که باعث کاهش وزن می‌شوند. یکی از این دمنوش‌ها، دمنوش چای سبز است که تاثیر زیادی در کاهش چربی بدن دارد. همچنین می‌توانید از دمنوش تخم کتان استفاده کنید. تخم کتان باعث کاهش وزن شده و چربی شکم را از بین می‌برد.

مقداری از دانه کتان را بکوبید و درون قوری آب جوش بریزید. اجازه دهید چند جوش بزند و سپس آن را صاف کرده و میل کنید. این دمنوش به شدت در کاهش وزن‌تان تاثیر گذار خواهد بود.

رژیم غذایی موز : با این رژیم ۳ روزه لاغر شوید

در این رژیم غذایی فقط کافی است ۳ الی ۵ موز را با ۳ الی ۴ فنجام شیر یا شیر بادام یا ماست مخلوط کرده و میل کنید. این ترکیب خوشمزه را به مدت ۳ الی ۴ روز ادامه دید و شاهد کاهش وزن خود باشید.

لاغری با ورزش طناب زدن

طبق تحقیقات انجام شده، ورزش‌هایی که دارای حرکات حرکتی و پرش عمودی هستند باعث کاهش گرسنگی شده و اشتهای شما را کم می‌کنند. یکی از این ورزش‌ها، طناب زدن است که نه نیاز به صرف هزینه زیادی دارد و نه نیاز به جا و مکان خاصی دارد. اگر شما روزانه در حدود ۱ ساعت طناب بزنید چیزی در حدود ۱۰۰۰ کالری می‌سوزانید. همچنین این ورزش باعث می‌شود ضربان قلبتان منظم تر شده و فشار خونتان تنظیم شود و عضلات پا، شکمی و شانه‌هایتان قوی. طناب زدن همچنین از پوکی استخوان پیشگیری می‌کند.

ورزش‌های مناسب برای لاغری ران ها

بعضی از افراد، بالاتنه متناسبی دارند ولی ران های چاق آن‌ها، باعث به هم زدن این تناسب می‌شود. در ادامه تمرینات ورزشی را به شما آموزش خواهیم داد که باعث می‌شود ران‌هایتان کوچکتر و لاغرتر شود.

پیاده روی

«چگونه لاغر شوم؟»

هر روز چیزی در حدود ۵۰۰۰ الی ۱۰۰۰۰ قدم راه بروید. برای کوچک کردن ران‌ها می توانید ۲ الی ۳ کیلومتر روزانه پیاده روی کنید. پیاده‌روی تاثیر به‌سزایی در کوچک شدن ران های شما خواهد داشت.

بالا و پایین رفتن از پله‌ها

این حرکت باعث کوچک شدن ران‌ها می‌شود. اگر حین بالا رفتن یا پایین آمدن از پله‌ها دچار احساس سوزش در ماهیچه‌های خود شدید، نشانه این است که در حال رسیدن به هدفتان هستید.

تمرینات اینتروال

این تمرینات باعث می‌شود که کالری زیادی بسوزانید و تمام اعضای بدنتان را هدف قرار می‌دهد. در این تمرینات شما باید پس از چند دور راه رفتن یا دویدن، چند دور هم با سرعت بالاتر آن حرکت را ادامه دهید.

 حرکت پروانه

پس از ورزش کردن، این حرکت را با شدت بالا انجام دهید. تقریبا چیزی در حدود ۲۰ حرکت کافی است. باید احساس سوزش در ماهیچه‌های پای خود کنید.

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

بیست + نوزده =