آخرین نوشته هاترفند

چگونه عمر باتری آیفون را بهبود بخشیم؟

مثبت زندگی: آیفون شما می‌تواند کارهای بسیاری برای شما انجام دهد، بنابراین وجود آن ضروری است. اما چک کردن ایمیل‌ها، تماس‌های تصویری و تماشا کردن ویدئو­های مداوم، باتری آیفون را به طور غیرقابل اجتنابی کم می‌کند. اگر جایی باشید که بتوانید آیفون خود را شارژ کنید، این مسئله مشکل‌ساز نخواهد بود. اما بیشتر مواقع، پیغام اخطار کم بودن باتری را هنگامی در صفحه‌ی آیفون مشاهده می‌کنید که بسیار از شارژر و جریان برق دور هستید. اما این بدان معنا نیست که کاری از دست شما بر نمی‌آید! با ما همراه باشید تا راه‌های بهبود بخشیدن عمر باتری آیفون را بیاموزید.

از انتشار iOS 9 به بعد، اپل حالت جدیدی برای مواقعی که باتری کم است طراحی کرده بود­، که تشخیص می‌داد چه مواقع تنها ۲۰% از باتری باقی مانده است و به شما این موضوع را هشدار می‌داد. اگر این حالت فعال شود، دریافت ایمیل، تازه کردن (refresh) برنامه‌های پس‌زمینه، دانلودهای خودکار و افکت‌های بصری را متوقف می‌کند تا مقدار باقی مانده از باتری، کمتر مصرف شود.

علاوه بر آن، باید ویژگی‌هایی را که مصرف باتری زیادی دارند خاموش کنید، مانند اینترنت ۳G یا ۴G، بلوتوث و سرویس‌های مکان­ یاب. همچنین از خدمات جاری، نباید استفاده شود. خدمات دیگری در پس‌ زمینه، مانند فیس بوک و توئیتر که مدام بررسی می‌کنند تا محتویات جدیدی پیدا کنند را هم می‌توانید خاموش کنید.

نهایتاً، روشنایی صفحهی ­نمایش را به کمترین حالتی که با آن راحت هستید، برسانید و صفحه‌ی نمایش را به گونه‌ای تنظیم کنید که پس از چند دقیقه بیکار بودن، به کمترین حالت روشنایی برود. با این کار، از تفاوت میزان مصرف باتری شگفت‌زده خواهید شد.

کاهش سریع باتری آیفون و نحوه مقابله با آن

فعال سازی حالت کمبود باتری

هنگامی که سطح باتری آیفون شما کم و به ۲۰% می‌رسد، iOS شما را تشویق به ورود به حالت “کمبود باتری” می‌کند. اگر آن را بپذیرید، دریافت ایمیل، دانلودهای خودکار و افکت‌های بصری را که سبب کاهش باتری می‌شوند، متوقف می‌کند.

این نوشته را از دست ندهید  بهترین کتاب‌هایی که تبدیل به فیلم شدند

این یادآوری بسیار مفید است تا یا آیفون خود را به شارژر متصل کنید، یا دیگر ویژگی‌هایی که باتری بسیاری مصرف می‌کنند را خاموش نمایید…

متوقف کردن شبکه

بلوتوث، سبب کاهش شدید باتری می‌شود. پس اگر از هدفون‌های بلوتوثی یا دیگر دستگاه‌هایی که با بلوتوث کار می‌کنند استفاده نمی‌کنید، پایین صفحه‌ی آیفون را به سمت بالا بکشید تا مرکز کنترل را باز کرده و آن را خاموش نمایید.

حتی اگر از بلوتوث استفاده می‌کنید، AirDrop را خاموش کنید. پخش کردن توانایی‌هایتان برای دنیا احتیاج به باتری دارد، پس تا زمانی که به آن نیاز ندارید، خاموش نگه دارید.

روشنایی صفحه­ نمایش را کاهش دهید

نور پس ­زمینه‌ی صفحه­ ­­نمایش، یکی از اصلی‌ترین کاهش‌ دهندههای باتری است. پس به تنظیمات، قسمت صفحه­­ نمایش و روشنایی بروید و روشنایی خودکار را روشن کنید. بدین وسیله، صفحه­ نمایش با وضعیت‌های موجود تطبیق می‌یابد.

اگر باتری بسیار کم است، در مرکز کنترل، روشنایی را به پایین‌ترین سطحی برسانید که می‌توانید متن‌ها را بخوانید.

۳ جی و ۴ جی را خاموش کنید

اگر از WiFi استفاده کنید، هم در باتری خود صرفه­ جویی کرده‌اید، هم در هزینه‌هایتان. پس هرجایی که امکان دارد، از WiFi به جای اینترنت خط خود استفاده کنید. برای خاموش کردن اینترنت خط، به تنظیمات بروید و در قسمت تلفن­همراه، اینترنت خط را خاموش کنید.

با این عمل، ایمیل‌ها و جستجو در وب تنها به وسیله‌ی وای‌فای انجام می‌شود، که مصرف باتری کمتری دارد.

همسان ­سازی ۳ جی را متوقف کنید

حتی اگر می‌خواهید از اینترنت خط خود برای جستجو در وب استفاده کنید، روشی برای کاهش مصرف باتری این است که به قسمت تنظیمات بروید و در قسمت ویدئو اطمینان حاصل کنید که “نمایش خرید­های آیتونز” غیر فعال است.

این نوشته را از دست ندهید  هنگام وارد شدن به محیط و جمع غریبه چه کنیم؟

اگر این گزینه فعال باشد، آیفون شما ویدئوها و ویدئوهایی که از قبل در دستگاه خود ذخیره کرده‌­اید را به صورت مستقیم، از حساب کاربری آیتونز شما پخش خواهد کرد، که سبب کاهش باتری خواهد شد.

تاثیر سرویس‌های مکان­ یاب بر عمر باتری آیفون

شیوه های بهبود عمر باتری آیفون

با استفاده از سرویس‌هایی مانند GPS و بلوتوث که مصرف باتری زیادی دارند، آیفون شما قادر به مشخص کردن محلی است که در آن قرار دارد. برای ذخیره باتری، این سروی‌‌ها را از قسمت تنظیمات> حریم خصوصی> خدمات مکان یاب، خاموش کنید. (به خاطر داشته باشید که برنامه‌هایی که مبتنی بر یافتن مکان هستند، مانند آب­ و هوا و یا نقشه‌ها، ممکن است دچار مشکل شوند). اگر نیاز به پیدا کردن تلفن همراه گم ­شده‌ی خود داشته باشید، “پیدا کردن تلفن من” (Find My Phone) بر این تنظیمات غلبه خواهد کرد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 3 =

دکمه بازگشت به بالا