آخرین نوشته هاتغذیه

فواید شگفت‌انگیز خوردن روغن زیتون ناشتا برای درمان بیماری‌ها

مثبت زندگی: برخی اهالی منطقه مدیترانه هر روز صبح ناشتا ۱/۴ فنجان (۶۰ میلی لیتر) روغن زیتون می نوشند. در واقع، این کار یکی از راه ‌های بهره‌ مندی از مزایای بالقوه ضد التهابی و پیشگیری از برخی بیماری ها است. ادعاهایی وجود دارد که نوشیدن این روغن می تواند بدن شما را سم زدایی کند، معده را التیام دهد و حتی به کاهش وزن کمک کند. در واقع، برخی از مردم بر این باورند که نوشیدن روغن زیتون مزایای بیشتری برای سلامت بدن نسبت به استفاده از آن در یک وعده غذایی دارد. در این مقاله مزایای خوردن روغن زیتون ناشتا را برای سلامت بدن بررسی خواهیم کرد.

مزایای خوردن روغن زیتون ناشتا

روغن زیتون مجموعه ای از مواد معدنی و ویتامین های مفید است که به راحتی در دسترس همه قرار می گیرد. بهتر است همه افراد به طور منظم از روغن زیتون در رژیم غذایی خود استفاده کنند. چون این روغن سرشار از اسید های چرب، ویتامین ها و مواد مغذی درشت است. این یک دلیل قانع کننده برای برای نوشیدن یک قاشق غذاخوری روغن زیتون هر روز صبح با معده خالی است. اما با خوردن روغن زیتون ناشتا چه چیزی عایدتان می شود؟

برای روده

روغن زیتون می تواند برای بدن از نظر بیرونی و درونی مفید باشد و عملکرد روده بزرگ را بهبود می بخشد. این روغن اساسا از سلول های بدن در برابر هر نوع آسیبی که ممکن است شما را به سمت سرطان سوق دهد، محافظت می کند. همچنین مصرف آن قبل از صبحانه، باعث می شود روده ها، چرب و  غذا به سادگی به سمت معده حرکت کند. در نتیجه کار روده بزرگ را آسان تر می کند.

درمان یبوست

نوشیدن روغن زیتون یبوست را تسکین می دهد؛ مشکلی که تقریبا ۳۴ درصد از بزرگسالان بالای ۶۰ سال با آن مواجه هستند. در یک مطالعه ۴ هفته ای، مصرف روزانه حدود ۱ قاشق چایخوری (۴ میلی لیتر) روغن زیتون توسط ۵۰ بیمار همودیالیزی مبتلا به یبوست، به نرم شدن مدفوع آن ها انجامید. علاوه بر این، مشخص شد که خوردن روغن زیتون به اندازه مصرف داروهای مخصوص نرم کننده مدفوع که معمولا مورد استفاده قرار می گیرند، در تسکین یبوست مؤثر است.

این نوشته را از دست ندهید  لاغر شدن با ۷ توصیه غذایی

مطالعه دیگری روی ۴۱۴ نفر بالای ۵۰ سال نشان داد که ۹۷.۷ درصد از افرادی که بیش از ۳ بار در هفته اجابت مزاج داشتند، روغن زیتون مصرف می کردند. البته اگر چه این یافته ‌ها امیدوار کننده هستند، اما مطالعات بیشتری برای درک بهتر اینکه چگونه خوردن روغن زیتون ممکن است به رفع یبوست کمک کند، مورد نیاز است.

برای بهبود پوست، استخوان، مو و ناخن

روغن زیتون نقش بسزایی در ترمیم، نرم کنندگی، تغذیه و آبرسانی مو و ناخن های آسیب دیده دارد و به رشد سریع و بهتر آنها کمک می کند. روغن زیتون را می توان به عنوان ماسک مو یا پوست استفاده کرد. اما زمانی که به صورت خوراکی مصرف شود، بهترین و بیشترین تاثیر را دارد. این روغن یکی از مواد اصلی تولید محصولات آرایشی و بهداشتی است و می تواند قرمزی و التهاب پوست را کاهش دهد. همچنین به خاطر خواص ضد باکتریایی قوی، مانند یک داروی ضد عفونی کننده طبیعی عمل می کند. علاوه بر این پوست را جوان نگه می دارد و چین و چروک را از بین می برد.

فواید خوردن روغن زیتون ناشتا برای کبد

فواید خوردن روغن زیتون ناشتا برای کبد

وظیفه اصلی کبد، پاکسازی تمام سیستم داخلی بدن است. گاهی اوقات این عملکرد با اختلال مواجه می شود و نیاز به انجام فرآیند سم زدایی دارد. روغن زیتون بهترین عملکرد را در سم زدایی کبد دارد. اگر می خواهید بهترین نتیجه را بگیرید باید ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون را به همراه آب یک سوم لیموی تازه در یک لیوان آب مخلوط و ناشتا میل کنید. با این کار برای همیشه کبدی سالم خواهید داشت.

این نوشته را از دست ندهید  تمام فیلم‌هایی که مخاطب خواستار تغییر پایان‌بندی آن است

فواید خوردن روغن زیتون ناشتا برای کاهش وزن

یکی از مزایایی که قطعا باعث می شود روغن زیتون را با معده خالی مصرف کنید این است که به شما کمک می کند تا وزن خود را به سرعت کاهش دهید. روغن زیتون مملو از اسیدهای چرب است که اساسا شکل سالم چربی هستند و باعث می شوند احساس سیری کنید و کمتر غذا بخورید. برای داشتن یک سبک زندگی سالم‌تر، می توانید روغن زیتون را جایگزین کره کنید. در یک کلام چربی ‌های خوب را جایگزین چربی‌ هایی کنید که از مضر بودن آن ها باخبر هستید.

برای بهبود سیستم ایمنی بدن

روغن زیتون بر بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن بسیار موثر است. از آنجایی که این روغن حاوی مقدار سالمی از اسیدهای چرب است به حمایت از سیستم ایمنی و تنظیم آن کمک می کند. روغن زیتون بهترین درمان طبیعی برای بیماری های خودایمنی است.

فواید خوردن روغن زیتون ناشتا برای قلب

برای محافظت از قلب باید مراقب کلسترول خود باشید. اساسا دو نوع کلسترول در بدن شما وجود دارد که یکی از آنها باید افزایش و دیگری باید کاهش یابد. HDL نوع خوب کلسترول است و نیاز به افزایش دارد و از طرف دیگر LDL نوع بد کلسترول است. و باید کاهش یابد. HDL در واقع LDL را از بین می برد، بنابراین برای افزایش HDL باید یک برنامه غذایی مدیترانه ای داشته باشید که شامل مصرف سبزیجات، میوه ها، غلات و روغن زیتون است.

خوردن روغن زیتون ناشتا برای کاهش التهاب

روغن زیتون ناشتا برای کاهش التهاب

روغن زیتون برای تسکین التهاب عالی است. این روغن مانند ایبوپروفن برای کاهش التهاب در هر قسمت از بدن شما عمل می کند. طبق یک تحقیق، ۳ تا ۴ قاشق غذاخوری روغن زیتون موثرتر از دوز ۱۰ درصد ایبوپروفن است. علاوه بر این روغن زیتون یک درمان طبیعی است و عوارض جانبی نیز ندارد.

این نوشته را از دست ندهید  صبحانه؛ این‌ خوراکی‌ها را بخورید و لاغر شوید

فواید خوردن روغن زیتون ناشتا برای دیابتی ها

روغن زیتون با کیفیت، قابلیت کاهش سطح کلسترول و قند خون را دارد. به خصوص برای بیماران دیابتی یا سیستم قلبی عروقی ناسالم. در این بیماران روغن زیتون باید به صورت روزانه و با معده خالی مصرف شود.

فواید خوردن روغن زیتون ناشتا برای محافظت از مغز

روغن زیتون برای مغز هم بسیار مفید است. و به دریافت اکسیژن و پیشگیری از مشکلات روانی مانند آلزایمر کمک می کند. این روغن برای تقویت حافظه و کاهش خطر ابتلا به بیماری های روانی مانند افسردگی عالی است. مصرف روزانه روغن زیتون با معده خالی، سلامت روحی و جسمی شما را به سرعت افزایش می دهد. بنابراین باید مصرف آن را جزئی از برنامه روزانه خود قرار دهید.

روغن زیتون به دریافت چربی های سالم کمک می‌کند

روغن زیتون به دریافت چربی های سالم کمک می کند

اکثر مردم به اندازه کافی چربی کل مصرف می کنند. اما بسیاری از آن ها از دریافت اسید های چرب چند غیر اشباع (PUFA) و اسید های چرب تک غیر اشباع (MUFA). که در برخی روغن‌ها، آجیل ها، دانه‌ها و سایر منابع گیاهی یافت می‌شوند، کوتاهی می‌کنند. دستورالعمل‌های غذایی توصیه می‌کنند که ۲۰ تا ۳۵ درصد. کالری خود را از چربی دریافت کنید، در درجه اول از PUFA و MUFA.

روغن زیتون یکی از غنی ترین منابع گیاهی MUFA است. و مصرف آن می تواند به شما در رفع نیازهای این نوع چربی کمک کند. MUFA ها به ویژه برای سلامت قلب مفید هستند و به کاهش خطر بیماری قلبی کمک می کنند. MUFA ها در برخی از محصولات حیوانی یافت می شوند، اما مطالعات نشان می دهد که بیشترین فواید سلامتی آنها با خوردن منابع گیاهی این چربی به دست می‌آید. نوشیدن چند قاشق غذاخوری روغن زیتون در روز می‌تواند به شما کمک کند. تا مقدار توصیه شده این چربی را در صورت دریافت مقادیر ناکافی از رژیم غذایی خود تامین کنید.

این نوشته را از دست ندهید  بهترین کتاب‌هایی که تبدیل به فیلم شدند
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − 11 =

دکمه بازگشت به بالا