بدانیمرفتار

چگونه تنها زندگی کنیم؟ (کنار آمدن با تنهایی و لذت‌بخش کردن آن)

مثبت زندگی: چگونه تنها زندگی کنیم؟ چگونه می شود تنها زندگی کرد؟  چگونه بدون مشکل خاصی به دور از دیگران  دوستان و آشنایان به زندگی خود ادامه دهیم؟ اگر که بنا بر هر شرایطی قصد تنها زندگی کردن را برای مدت زمانی مشخص دارید و دوست ندارید این دوران برای شما سخت بگذرد و با تمام مشکلات آن کنار بیاید خواندن این مقاله را از دست ندهید.

تنهایی بد است اما…

چه بسته به میلتان باشد و چه به اقتضای شرایط، تنها زندگی کردن معایب بسیاری دارد. اما شاید یکی از دقیق‌ترین و ناراحت کننده‌ترین معایب آن این باشد که ممکن است گاهی اوقات احساس تنهایی کند. این که گاه به گاه احساس تنهایی داشته باشید، امری طبیعی است، اما  از خود بپرسید که چرا وقتی که مجبور نیستید و لزومی ندارد، باز هم باید احساس تنها بودن به شما دست دهد.

زمانی که به تنهایی زندگی می‌کنید، قطعاً کارها و روش‌هایی وجود دارد که باعث می‌شوند تا در خانه احساس تنهایی به شما دست ندهد. اما راه حل چیست؟ همراه ما باشید.

خانه خود را از دنیای بیرون جدا نکنید

اجازه ندهید تنها زندگی کردن شما را از دنیای بیرونتان و البته تعامل با دیگران جدا کند. این نکته مهم‌ترین نکته است. شما باید هر روز پرده‌های پنجره‌های منزلتان را کنار بکشید و  اجازه دهید تا روشنایی نور وارد منزلتان شود. درب را باز کنید و به همسایگانتان سلام بدهید.

به جای این که برای خودتان یک انباری کوچک و خاک گرفته بسازید، یک  فضای باز و بدون سقف  برای خود بسازید  (حتی اگر فقط یک بالکن کوچک باشد)  و از آن نظاره گر دنیا شوید.

این نوشته را از دست ندهید  چگونه از ترافیک لذت ببریم؟

هنگامی که به تنهایی زندگی می کنید، این که خودتان را در دنیای خودتان و تنهاییتان غرق کنید امری آسان است. این امر گاهی اوقات جالب است، اما قرار گرفتن بیش از حد در این محیط می‌تواند تا همه احساسات متزلزل و نگرانی‌هایتان را بیش ازحد نمایان کند و آن‌ها را بیش از آن چه که واقعا هستند در چشمتان  بزرگ نشان دهد.

باز کردن  دریچه قلبتان و خانه‌تان  به سمت جهان کمک می‌کند تا همه چیز را از چشم اندازی دیگر ببینید و به شما  یادآوری می‌کند که اگر احساس تنها بودن دارید، در واقع این طور نیست.

برای خودتان یک سری آیین‌های روزانه ایجاد کنید، که به شما لذت تنها زندگی کردن را یادآوری کنند

با انتخاب زندگی محدود بر خود محدودیت‌ها و البته سختی‌هایی به صورت ناخواسته اعمال خواهید کرد که باید با روش‌هایی در صدد رفع آن‌ها باشید.

دوست دارید که هر روز صبح وقتی که هنوز پیژامه به تن دارید با یک آهنگ خاص ورزش کنید؟ اگر هم‌اتاقی داشتید شاید خجالت می‌کشیدید. قطعا این که تنها کسی که ورزش هر روزه شما را می‌بیند فقط خودتان باشید،  اتفاقی خوب است.

با خود فکر کنید که چه چیز باعث شده که دوست داشته باشید تا تنها زندگی کنید و هر روز  می‌توانید از مزایای تنها بودنتان استفاده کنید  و اصطلاحاً دلی از عزا در آورید. اگر دلیلتان این است که دوست دارید به صورتتان ماسک آرایشی بهداشتی بزنید و مثل فیلم‌های ترسناک در منزل راه بروید، این کار را انجام دهید.

اگر دوست دارید تا به جای این که در کاسه بستنی بخورید، مستقیما از خود ظرف بستنی، بستنی بخورید  این کار را هم انجام دهید. ( البته به خاطر رژیم غذای‌تان هم که شده، در این کار اعتدال رو رعایت کنید!)

این نوشته را از دست ندهید  ۹ عادت بدی که شادی را از شما می‌گیرد

داشتن یک حیوان خانگی بسیار تاثیرگذار است

برای افرادی که  حیوانات خانگی را دوست دارند، داشتن یک حیوان خانگی به منزله این است که تنها زندگی نمی‌کنند. حیوانات خانگی همدم‌های خوبی برای صحبت کردن هستند.

کسانی که نگه‌داری از  گربه یا سگ برایشان مقدور نیست، می‌توانند تا  حیوانات کوچک‌تر و  قابل کنترل‌تری  مثل ماهی (در یک تنگ  کوچک)  را انتخاب کنند  یا حتی می‌توانند تا در  کنار پنجره منزلشان برای پرندگان یک جای غذا بگذارند. تعامل داشتن با  یک موجود  زنده دیگر غیر از  خودتان می تواند احساس تنهایی  را از بین ببرد.

خودتان را بیشتر سرگرم کنید ( یا همیشه سرگرم کاری باشید)

تنهایی

زمانی که تنها زندگی می‌کنید، این کار بهترین راه برای این  است تا احساس تنهایی نکنید. خانه خود را با افرادی که دوست‌شان دارید  پر کنید و در فرصت‌های مختلف چیزهایی که سرگرمتان می کند را پیدا کنید. به خاطر داشته باشید که مجبور نیستید تا یک  مهمانی شام رسمی ترتیب دهید،  فقط چند دوست  را برای بازی کردن  به منزلتان دعوت کنید و با این کار خنده و صحبت  را به منزلتان بیاورید.

چیزهای جدید را امتحان کنید

یک سرگرمی را با خود تمرین کنید و یا  یک دستور غذای جدید را امتحان کنید. هنگامی که سعی دارید تا  مانع از این شوید که احساس تنهایی به شما دست دهد، یکی از بهترین راه‌ها این است تا وقت‌تان را با چیزهایی که به شما احساس تواناتر شدن می‌دهند و چیزهایی که خلاقانه و هیجان‌انگیز هستند پر کنید.

علت این که احساس تنهایی می‌کنید را بیابید و راه مبارزه با آن را پیدا کنید

کی از بهترین چیزهایی که در مورد زندگی با یک شخص دیگر وجود دارد (مثلا یک هم اتاقی و یا دوستتان) این است که  شما شخصی را دارید که وقتی به خانه می‌آیید، با شما سلام و احوالپرسی می‌کند و شما می‌توانید درباره مسایل روزمره‌تان با او صحبت کنید.

این نوشته را از دست ندهید  دانلود فیلم «دختر شیطان»

این که به منزل بیایید و با اتاق‌های خالی مواجه شوید کمی سخت است. بنابراین برای مبارزه با  این احساس،  با یک دوست خوب تماس بگیرید یا زمانی که به منزل می‌رسید به مادرتان پیامک دهید و از او بپرسید که روزش چطور پیش رفته است؟

با دیگران ارتباط برقرار کنید

گاهی اوقات این فقدان داشتن ارتباط با دیگران است که بعضی اوقات شما را از تنها زندگی کردن خسته می‌کند و یا باعث ایجاد احساسات منفی دیگر در درون شما می‌شود. سعی کنید تا ببینید چه چیز تنها زندگی کردن است که بیشتر شما را ناراحت می کند؟ برای انجام این کار، سعی کنید تا به  زمان‌هایی که احساس تنهایی کرده‌اید، فکر کنید.

آیا این احساس زمانی که حوصله‌تان سر رفته بوده است به شما دست داده؟ همیشه یک سرگرمی داشته باشید و یک سری لوازم و تدارکات کنارتان بگذارید که بتوانید با آن ها مشغول باشید . ببینید که چه چیز درباره تنها زندگی کردن بیشتر از همه شما را می‌آزارد و راه‌هایی بری مبارزه کردن با آن پیدا کنید.

منبع
ها کن یو
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + 3 =

دکمه بازگشت به بالا