انتخاب سردبیرسیاحت

7 مکان در قزوین که حتما باید آن‌ها را ببینید!

 مثبت زندگی: اگر کسی به شما بگوید قزوین هم چهلستون دارد باورتان می‌شود؟ شاید همیشه از استان قزوین رد شده و به رشت و همدان و دیگر استان‌ها سفر کرده باشید. اما جالب اینجاست کمتر کسی از جاذبه‌های دیدنی قزوین خبر دارد. اگر یک روز، صبح تا شب هم وقت بگذارید تا با ماشین در قزوین بگردید و به جاذبه‌های گردشگری‌اش سر بزنید باز هم زمان کم می‌آورید از بس که این شهر دیدنی دارد و زیباست. همراه مثبت زندگی باشید تا در این مقاله شما را با جاذبه‌های دیدنی این استان آشنا کنیم شاید در روزهای پایانی تعطیلات تابستانی سفری یک روزه به قزوین داشته باشید و سر کیف بیایید.

بازار یا کاروانسرای سعدالسلطنه

شاید یکی از زیباترین بازارهای مسقف ایران همین بازار باشد که اگر در نور روز به آنجا بروید رقص نور را روی زمین آن تماشا خواهید کرد. حجره‌های کوچک و کنار دست هم، زیبایی سعدالسلطنه را دو چندان کرده و اگر عاشق فیلم‌های تاریخی باشد با قدم زدن در این بازار فکر می‌کنید سوار ماشین زمان شده‌اید و به دوران صفویه بازگشته‌اید. بازار با همان معماری حفظ و بازسازی شده است و بسیار زیباست. مغازه‌ها هم اجناس سنتی و صنایع دستی می‌فروشند. البته باید گفت این بازار تلفیقی از سنت و مدرنتیه است. چون این بازار کافی‌شاپ هم دارد.

قزوین

باغ چهلستون قزوین

به عمارت کلاه فرنگی هم معروف است. این باغ زیبا و سرسبز که با قدم زدن در آن احساس می‌کنید به شمال کشور سفر کرده‌اید تنها کوشک باقی مانده از دوران شاه طهماسب صفوی است که انگار برای خوشگذارنی و تعطسلات به این باغ سفر می‌کرده. هنور که هنور است این باغ سرسبزی خودش را حفظ کرده و پنجره‌های زیبایش رو به باغی سرسبز و دل‌انگیز باز می‌شود. آوار پرنده‌هایی که روی درختان تنومند این باغ جا خوش کرده‌اند لذا گشت و گذار در باغ چهلستون را چند برابر می‌کند.

قزوین

باراجین

قزوین

لازم نیست باراجیبن را برایتان توصیف کنیم. از باراجین همین را بدانید که این منطقه سرسبز و خوش آب و هوا از ابتدای آزادراه قزوین زنجان شروع می‌شود و تا دامنه‌های البرز غربی امتداد پیدا می‌کند. انتهای باراجین به راهی ختم می‌شود که استان قزوین را به استان گیلان متصل می‌کند. خودتان دیگر سرسبزی و خوش آب و هوا بودنش را حدس بزنید. بدون شک اگر اول به باراجین بروید و بعد قصد گشتن قزوین را داشته باشید وققت کم می‌آورید. چون حتما ناهار را در این منطقه خوش آب و هوا می‌خورید و دلتان نمی‌آید از آن بیرون بروید.

این نوشته را از دست ندهید  محلات؛ سفر به هلند ایران

خانه امینی‌ها

قزوین

صبر کنید! بگذارید زیبایی این خانه که معروف به حسینیه امینی‌هاست را برایتان سر صبر توضیح دهیم. به قول امروزی‌ها این خانه یک خانه لاکچری است. پمجره‌های ارسی، فرش‌های نفیس و لوسترهای این خانه یادآور تجمل است و زیبایی. هر کسی که پایش را در این خانه می‌گذارد با هزار و یک عکس از آن خارج می‌شود. گوشه گوشه این حانه زیابست. حیاطش هم بخشی از زیبای خاص این خانه است اما چیزی که در پنج‌دری‌ها و اتاق‌های تو در توی این خانه می‌بینید هیچ جای دیگر در ایران تجربه نمی‌شود.

کلیسای کانتور

قزوین

کلیسای کانتور یادگار زمان حضور روس‌ها طی سال‌های جنگ جهانی دوم در قزوین است. معماری این کلیسا خاص است و به قدری زیباست که اگر برای سفرت برنامه ریزی کرده باشی ساعت‌ها رد این کلیسا می‌چرخی و به معماری‌ها و دیوارهایش خیره می‌شوی که متوجه گذر زمان نخواهی شد.

حمام قجر

شاید در سفر به شهرهای دیگر حمام‌هایش را دیده باشید. حمام قجر هم همین است. اما تفادت حمام قجر قروین با دیگر حمام‌ها معماری بی بدیل آن است. به غیر از معماری وقتی گوشه یکی از ستون‌های بخش پشتی حمام ایستاده باشی و رو به آجرها چیزی بگویی آن سمت حمام صدا به وضوح و راحتی شنیده می‌شود. انگار که یک مسافت 500 متری را با تلفن همراه حرف زده باشی با صدای آهسته! از حوض زیبا و پر آب و مجسمه‌های دست ساز در این حمام که اقوام مخالف قزوین را معرفی می‌کند هم نباید گذشت. زیبایی حمام  را چند برابر کرده است.

این نوشته را از دست ندهید  معرفی خنک‌ترین شهرهای شمال برای سفر در تابستان

سر در عالی قاپو

قزوین

بله! فکر کرده‌اید فقط اصفهان عالی قاپو دارد؟

قزوین در دوره شاه طهماسب صفوی، دارای کاخی به نام عالی قاپو بود که اکنون تنها سردر شکوهمند آن باقی مانده است. این سردر رو به خیابان سپه (شهدا)  باز می‌شود که خود نخستین خیابان ایران به شمار می‌رود و حدود 500 سال قدمت دارد.  پس با سفر به قزوین به اولین خیابان ایران هم قدم می‌گذارید؛ خیابان سپه.

دیگر مکان‌های دیدنی

قزوین پر از آب انبار است. پر از مساجد قدیمی که در پیچ و تاب کاشی‌کاری‌هایش دیوانه می‌شوید. دروازه تهران، شاهزاده حسین، آرامگاه حمدالله مستوفی، موزه قزوین و … از دیگر جاذبه‌های گردشگری قزوین هستند. فراموش نکنید که در سفر به قزوین حتما قیمه نثار بخورید که غذای اصیل قزوین است.

منبع
مثبت زندگی
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 4 =

دکمه بازگشت به بالا