آخرین نوشته هاپوست و مو

چند قدم تا نوروز؛ ۱+۱۰ پیشنهاد برای پُرپشت کردن ابرو

مثبت زندگی: بسیاری از خانم‌ها از کم‌پشتی ابرو رنج می‌برند و دوست دارند ابروهایی پُر و زیبا داشته باشند. حالا که به عید نوروز زمان زیادی نمانده است، شاید خیلی از خانم‌ها دوست داشته باشند از این فرصت باقی‌مانده استفاده کنند و راه‌های موثر در پُر شدن ابرو را امتحان کنند. به‌همین دلیل، در این مطلب قصد داریم راه‌های پرپشت شدن ابرو را معرفی کنیم.

ابروهای پر، آرزوی همیشگی

برگرداندن ابرو‌ها به دوران نوجوانی و پرپشت کردن آنها، آرزوی بسیاری از خانم‌هاست. لکه‌های سفید پوست که از وسط ابرو‌ها دیده‌ می‌شوند، برای بسیاری از خانم‌ها عذاب آور است. بعضی‌ها مدام مداد به دست جلوی آینه هستند تا این نقاط خالی را پر کنند و انواع سایه‌های ابرو را می‌توان در کیف آرایشی آن‌ها دید. درست است که استفاده از لوازم آرایشی می‌تواند ابرو‌های شما را پرپشت کند، اما استفاده طولانی مدت از این مواد شیمیایی، عوارضی را به همراه دارد.

علل ریزش ابرو

ریزش ابرو می‌تواند به دلایل مختلفی اتفاق بیافتد که بالا رفتن سن یکی از آن هاست. از دلایل دیگر می‌توان به استفاده از لوازم آرایش کم کیفیت، وکس صورت، بند انداختن و اصلاح بیش از حد ابرو اشاره کرد.

برخی از بیماری‌ها نیز می‌توانند منجر به ریزش ابرو‌ها شوند که عبارتند از:

  • اگزما
  • آلوپسی آرئاتا
  • کم کاری تیروئید

افرادی که مبتلا به سرطان هستند و شیمی درمانی انجام می‌دهند نیز ممکن است ابرو‌های خود را از دست بدهند. در این شرایط می‌توان به تاتو و کاشت ابرو نیز پناه برد که هزینه خاص خودش را دارد. اما می‌توان از راه‌های ساده‌تری هم استفاده کرد و سراغ مواد طبیعی رفت. در ادامه راه‌های تقویت ابرو را معرفی خواهیم کرد.

این نوشته را از دست ندهید  دانلود سریال «می‌خواهم زنده بمانم» قسمت ۱۶

۱. شیر

پرپشت کردن ابرو

شیر به طور طبیعی مزایای زیادی دارد. به همین دلیل است که از آن در محصولات مراقبت از پوست استفاده می‌شود و شامل دو پروتیین حیاتی به نام کاسیون و وی است. این دو ماده محرک‌های رشد مو سالم را تحریک می‌کنند. انجام این کار به صورت روزانه توصیه می‌شود. یک تکه پنبه را در شیر خیس کنید. به آرامی ابرو‌ها را با پنبه ماساژ دهید. بگذارید ۱۵ دقیقه بماند و با آب بشویید.

۲. لیمو

لیمو از زمان قدیم به عنوان یک ماده طبیعی برای پرپشت شدن ابرو مورد استفاده قرار می‌گرفته است. از آنجا که لیمو به طور طبیعی سرشار از ویتامین C و B، اسید فولیک و بسیاری از مواد مغذی دیگر است، می‌تواند روند رشد ابرو را سرعت بخشد.

تنها کاری که لازم است انجام دهید این است که لیمو را برش دهید و روی ابرو‌های خود بمالید. آب لیمو باید ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی ابرو‌های شما باقی بماند، سپس با آب ولرم شسته شود. زمانی که از لیمو برای پرپشت شدن ابرو استفاده می‌کنید تا ۲ ساعت بعد در معرض نور مستقیم آفتاب قرار نگیرید، زیرا می‌تواند ابرو‌های شما را روشن‌تر کند.

۳. روغن نارگیل

روغن نارگیل در پرپشت شدن ابرو‌ها موثر است. پس از تمیز کردن پوست در شب، از پنبه برای استفاده از روغن نارگیل به ابرو استفاده کنید. روغن نارگیل را بر روی ابرو‌ها بگذارید و صبح روز بعد آنرا پاک کنید. قبل از رفتن به رختخواب، باید این کار را انجام دهید.

۴. آلوئه ورا

پرپشت کردن ابرو

آلوئه ورا حاوی ترکیبی به نام آلونین است که رشد مو را بیشتر می‌کند. این ماده یک ترکیب شیمیایی مشابه با کراتین دارد. ژل آلوئه ورا غیر چسبنده است و به سرعت جذب می‌شود، بنابراین می‌تواند چندین بار در روز استفاده شود. آلوئه ورا برای افرادی که دارای پوست خیلی چرب هستند خوب است. آلوئه ورا چربی زیادی را می‌گیرد و منافذ فولیکولار را باز خواهد کرد، در نتیجه رشد مو را افزایش میدهد. ژل آن را به ابرو‌های خود ماساژ دهید تا جذب شود.

این نوشته را از دست ندهید  ارتودنســی فقط برای زیبایی نیست

۵. روغن زیتون

احتمالا تا به حال زیاد درباره فواید روغن زیتون شنیده‌اید، ولی شاید ندانید این روغن می‌تواند در رشد ابرو‌های شما نیز تاثیر داشته باشد. مقدار بسیار کمی از آن را روی ریشه‌های قسمتی که می‌خواهید رشد کند بمالید، البته حواستان باشد که فقط روی قسمت‌های خالی و جا‌هایی که می‌خواهید مو رشد کند روغن بگذارید، استفاده از یک گوش پاک‌کن می‌تواند بسیار کمک کنند. باشد، بعد مو‌های ابرو را با یک مسواک مخصوص شانه کنید. توصیه می‌شود هر شب این کار را انجام دهید و صبح روغن‌ها را بشویید.

۶. روغن کرچک

روغن کرچک یک درمان عالی برای رشد سریع ابرو و پرپشت شدن آن است. روغن کرچک حاوی ویتامین ها، پروتئین ها، آنتی اکسیدان‌ها و اسید‌های چرب است که با تغذیه فولیکول‌های مو و ابرو به رشد سریع آن کمک می‌کند. پنبه را به روغن آغشته کرده و به ابرو‌ها بمالید.

سپس به مدت چند دقیقه ماساژ دهید. روغن می‌تواند به مدت ۳۰ دقیقه و یا کل طول شب روی ابرو‌ها باقی بماند. سپس با آب ولرم و مایع شستشو شسته شود. برای تقویت ابرو مصرف روغن کرچک باید هر روز و به مدت چندین هفته تا مشاهده نتیجه ادامه داشته باشد. در صورت مشاهده حساسیت پوستی مصرف روغن کرچک متوقف شود.

۷. آب پیاز

پرپشت کردن ابرو

آب طبیعی پیاز حاوی ترکیبات گوگردی است که به تقویت ریشه ابرو‌ها و رشد آن‌ها کمک می‌کند. فواید پیاز باعث افزایش تولید کلاژن بافت‌ها شده و همچنین آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد را از بین می‌برد. یک عدد پیاز را به دو نیم تقسیم و میکس کنید تا آب آن در بیاید. ابرو‌ها را با آب پیاز به مدت ۵ دقیقه ماساژ دهید و اجازه دهید خشک شود. اگر می‌توانید بوی پیاز را تحمل کنید اجازه دهید تمام شب روی ابروهایتان بماند. در غیر این صورت آن‌ها را با آب سرد شستشو دهید. این کار را به مدت حداقل یک ماه هر شب تکرار کنید.

این نوشته را از دست ندهید  طرز تهیه کیک سیب زمینی استرالیایی خوشمزه و خمیر ترد

۸. وازلین

وازلین موجب حفظ رطوبت در ابرو‌ها می‌شود. ترکیبات موجود در وازلین مانع از بیرون رفتن رطوبت می‌شود و بنابراین پوست را مرطوب نگه می‌دارد. وازلین را روی ابرو‌ها بزنید و اجازه دهید یک شب بماند. مواظب باشید، چون ممکن است روبالشی شما را لکه دار کند. صبح روز بعد با آب ولرم بشورید. این کار را هر شب تکرار کنید، تا وقتی که به ابرو‌های ضخیم مورد نظر برسید. وازلین دارای روغن بسیار زیادی است. اگر پوستتان جوش می‌زند، استفاده از آن، توصیه نمیشود.

۹. روغن زیتون و عسل

ترکیب روغن زیتون و عسل به تقویت ابرو‌ها کمک می‌کند. روغن زیتون و عسل را به نسبت ۱ به ۱ مخلوط کنید. پس از تمیز کردن پوست در شب، از پنبه برای استفاده از این مخلوط برروی ابرو استفاده کنید. این مخلوط را روی ابرو‌های خود بگذارید و آن را صبح روز بعد با آب گرم بشورید. استفاده از این روش، هر شب قبل از رفتن به رختخواب از چیز‌هایی است که باید انجام دهید، تا سریع روند رشد ابروی ضخیم را ایجاد کنید.

۱۰. دانه شنبلیله

پرپشت کردن ابرو

این دانه‌ها به بازسازی فولیکول‌های مو کمک می‌کنند، در نتیجه باعث رشد موی تازه می‌شوند؛ آن‌ها حاوی نیکوتیک اسید و نیز پروتئین‌هایی هستند که رشد مو را تحریک می‌کنند. دانه‌ها رابگذارید یک شب در آب خیس بخورند. آن را به خمیر تبدیل کنید و به ابروهایتان بزنید. بگذارید ۳۰ تا ۴۵ دقیقه بماند و بعد با آب گرم بشویید. این کار باید دو بار در هفته انجام شود.

۱۱. زرده‌ی تخم‌مرغ

جنس موی ابرو‌ها از پروتئین کراتین است و تخم‌مرغ منبع عالی پروتئین به‌شمار می‌رود؛ بنابراین به بهبود سلامت، ضخیم شدن و تقویت ابرو کمک می‌کند. زرده‌ی یک عدد تخم‌مرغ را از سفیده‌ی آن جدا کنید. زرده را خوب هم بزنید و آن را با یک تکه پنبه یا یک گوش‌پاک‌کن به ابروهایتان بمالید. ۱۵ تا ۲۰ دقیقه صبر کنید، سپس ابروهایتان را با آب سرد بشویید. این روش درمانی را یک یا دو بار در هفته تکرار کنید تا به نتیجه‌ی مطلوب برسید.

این نوشته را از دست ندهید  لیفت ابرو چیست و چگونه انجام می‌شود
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 − 1 =

دکمه بازگشت به بالا