میل جنسی

چرا میل جنسی در دوران پریود افزایش می‌یابد؟

 مثبت زندگی: رابطه جنسی، رابطه ناگریزی میان زوج‌هاست. نمی‎توان گفت چه وقت این میل زیاد است و چه وقت کم. بستگی به مزاج طرفین دارد و بس. اما تحقیقات نشان داده که زنان در دوران پریود یا همان عادت ماهیانه میل بیشتری برای برقراری رابطه جنسی دارند. همراه ما باشید تا در این مقاله بگوییم چرا میل جنسی زنان در دوران عادت ماهیانه خود چند برابر می‌شود.

باز هم پای چرخه قاعدگی در میان است

با شروع عادت ماهیانه در زنان، اتفاقات زیادی رخ می‌دهد. اتفاق در اینجا یعنی تغییر. به زبان علمی‌ اگر بخواهید باید بگوییم که چرخه قاعدگی زنان شامل سیکلی از بالا و پایین رفتن استروژن، پروژسترون، تستوسترون و DHEA است. این هورمون‌ها نقش زیادی در میل جنسی زنان دارند.

تحقیقاتی که انجام شد

برای اینکه مشخص شود آیا در دوران پریودی میل جنسی زنان چند برابر می‌شود تحقیقی انجام گرفت. در این تحقیق که در مورد رفتار و هورمون‌ها منتشر شد سطح هورمون چرخه قاعدگی زنان شرکت کننده در دو ماه اندازه‌گیری شد و میل جنسی آن‌ها مورد مقایسه قرار گرفت.

محققان دریافتند که تغییر سطح استروژن و پروژسترون عوارض جانبی جدی روی میل جنسی می‌گذارد.

استروژن میل و خواست جنسی را بهبود می‌بخشد و در مقابل پروژسترون هورمونی تثبیت کننده است که میل جنسی را سرکوب می‌کند.

به زبان علمی یعنی؛ قبل از شروع  پریود همه این هورمون‌ها به بالاترین سطح خود می‌رسد ولی درست چند ساعت قبل از پریود این هورمون‌ها در بدن سقوط می‌کنند.

دوران پریود

در طول هفته‌ای که پریود شروع می‌شود تولید استروژن هم به صورت پایدار صعود می‌کند؛ به همین دلیل میل جنسی در پریود به طرز باورنکردنی‌ای افزایش پیدا می‌کند. در طول پریود و بلافاصله بعد از آن پروژسترون که سرکوب کننده میل جنسی است در پایین‌ترین سطح خود نسبت به استروژن قرار دارد.

این نوشته را از دست ندهید  زندگی جنسی سالمندان را جدی بگیرید!

البته اگر بخواهیم میزان میل جنسی را با هورمون‌ها بسنجیم، زنان بالاترین میل جنسی را در دوره پریود تجربه نمی‌کنند. تحقیقات نشان داده‌اند بالاترین میل جنسی زنان نزدیک به زمان تخمک‌گذاری است که حدوداً دو هفته بعد از پریود یا اواسط چرخه قاعدگی است.

این بدان معنی است که عوامل دیگری به جز هورمون‌ها در افزایش میل جنسی زنان در دوره پریود تاثیرگذار هستند.

برخی از زنان گزارش داده اند که رابطه جنسی یا ارگاسم در پریود باعث کاهش گرفتگی و ناراحتی‌های پریود می‌شود.

همچنین رابطه جنسی و ارگاسم استرس و فشار را کاهش می‌دهد و بالطبع باعث کاهش دردهای قاعدگی می‌شود.

البته داشتن رابطه جنسی در پریود به معنی دخول نیست شما می‌توانید بدون دخول و با رابطه لمسی ماساژ یا دهانی در پریود به ارگاسم برسید.

برای تمیز بودن ناحیه اطراف واژن در پریود در صورتی که تمایل به داشتن رابطه جنسی در پریود دارید می‌توانید از کاپ قاعدگی یا تامپون استفاده کنید و از رابطه جنسی بدون دخول در پریود لذت ببرید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده + شانزده =

دکمه بازگشت به بالا