چرا باید بیشتر آب بنوشیم؟

0
326
مثبت زندگی

مثبت زندگی: آکادمی پزشکی آمریکا به زنان توصیه کرده است روزی ۹ لیوان آب بنوشند. ممکن است برایتان سوال شود آیا نوشیدن این مقدار آب ارزش اینکه کلیه‌هایتان مدام به کار بیفتند را دارد یا نه! در این مقاله می‌خوانید که بله؛ ارزشش را دارد!

بسیاری از بیماری‌ها درمان خواهند شد
مصرف مقدار زیادی آب احتمال ابتلا به سنگ کلیه، سرطان دستگاه ادراری، سرطان کولون و حملات قلبی را کاهش می‌دهد.

متابولیسم بدن متعادل می‌شود
طبق تحقیقات دکتر هاوارد مراد در کتاب «راز آب»، زمانی که سطح آب بدن مناسب باشد، میزان متابولیسم پایه(کالری‌هایی که در هنگام استراحت سوزانده می شود) به سرعت افزایش می‌یابد.

مغز در اندازه طبیعی‌اش باقی می‌ماند
محققان کالج کینگ در لندن دریافته‌اند زمانی که بدن دچار کم‌آبی است مغز کوچکتر شده و برای انجام فعالیت‌هایش ناچار است سخت‌تر فکر کند. آنها برای دستیابی به این نتایج، فعالیت‌های مغزی دو گروه نوجوان را بررسی کردند. گروهی از نوجوانان که بدن‌شان کمبود آب داشت بازی فکری منتخب محققان را به خوبی گروه دیگر انجام دادند اما مغزشان به مراتب بیشتر درگیر حل مسئله بود. نوشیدن مقادیر مناسب آب، مغز را در اندازه طبیعی‌اش نگه می‌دارد.

بیشتر کالری می‌سوزانید
در سال ۲۰۱۰، موسسه تحقیقات بهداشت عمومی طی مطالعه روی ۴۵ بزرگسال به این نتیجه رسید نوشیدن ۲ لیوان آب قبل از غذا موجب می‌شود بدن شما تقریبا بین ۷۵ تا ۹۰ کالری بیشتر بسوزاند. در این مطالعه گروهی از افراد به مدت سه ماه قبل از غذا دو لیوان آب نوشیدند و بعد از پایان تحقیقات مشخص شد به طور متوسط ۲.۵ کیلو وزن از دست داده‌اند.

بیشتر ببینید
روش‌های از بین بردن سیاهی دور چشم

چروک نخواهید شد
دکتر هاوارد مراد در تحقیقات خود دریافته است که آب خطوط و چین و چروک های پوست را پر و سلول‌های رنگی پوست را زنده می‌کند.

خوش اخلاق‌تر می‌شوید
در سال ۲۰۰۹، محققان دانشگاه توفست مدفورد ماساچوست از دو گروه شرکت کننده خواستند به مدت ۶۰ الی ۷۵ دقیقه ورزش هوازی انجام دهند. گروهی که سطح آب بدن‌شان کافی بود کمتر خسته و عصبی شدند در حالی که گروه مقابل بیشتر احساس خستگی، اشتباه، خشم، افسردگی یا فشار داشتند.

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

1 × 4 =