شیرینی و دسر

طرز تهیه شکلات صبحانه نوتلا

مثبت زندگی: شکلات صبحانه که با نام شکلات نوتلا هم شناخته می‌شود یکی از انواع صبحانه‌های بسیار محبوب در سراسر جهان است. شکلات صبحانه یک صبحانه بسیار مقوی است که می‌تواند تا چندین ساعت شما را سرحال و شاداب نگه دارد.

با مواد لازم موجود در این آموزش می توانید برای ۴ نفر شکلات صبحانه تهیه کنید. در صورتی که می‌خواهید مقدار کمتر یا بیشتری شکلات صبحانه تهیه کنید می‌توانید با ضرب و تقسیم کردن مواد، مقدار مناسب مواد لازم را اندازه گیری کنید.

مواد لازم برای ۴ نفر

  • خاک قند ۱٫۵ فنجان
  • زرده تخم مرغ ۳ عدد
  • کره ۶ قاشق غذاخوری
  • خامه ۸ قاشق غذاخوری
  • شکلات تخته‌ای ۱۵۰ گرم
  • فندق خرد شده ۱۰۰ گرم
  • پودر کاکائو ۳ قاشق غذاخوری

طرز تهیه

برای تهیه شکلات صبحانه خوشمزه ابتدا کره را از یخچال خارج می‌کنیم و در دمای محیط قرار می‌دهیم تا کره کاملا نرم شود. در مرحله بعدی کره را به همراه پودر قند و پودر کاکائو داخل یک ظرف مناسب می‌ریزیم و با مخلوط کن خوب مخلوط می‌کنیم تا یکدست شوند.

پس از اینکه مواد مخلوط شدند و شکل گرفتند آنها را کنار می‌گذاریم. در مرحله بعدی شکلات تخته‌ای را به روش بن ماری ذوب می‌کنیم (در روش بن ماری ظرف شکلات را باید روی بخار آب داغ قرار دهید تا شکلات به آرامی ذوب شود)

در ادامه زرده‌های تخم مرغ را در یک ظرف جداگانه خوب هم می‌زنیم تا به رنگ کرمی در بیایند و حالت کش داری به خود بگیرند. در مرحله بعدی فندق‌ها را خرد می‌کنیم و به همراه خامه به ظرف مخلوط کره، پودر قند و پودر کاکائو اضافه می‌کنیم.

این نوشته را از دست ندهید  طرز تهیه دونات خانگی، خوشمزه‌ترین شیرینی خانگی

مواد را کمی مخلوط می‌کنیم سپس زرده‌های تخم مرغ را به ظرف اضافه می‌کنیم. در مرحله نهایی شکلات تخته‌ای که به روش بن ماری ذوب کرده بودیم را به مواد اضافه می‌کنیم و مواد را با مخلوط کن خوب میکس می‌کنیم تا کاملا یکدست شوند.

پس از اینکه شکلات‌صبحانه منسجم و یکدست شد آنرا داخل یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد. برای اینکه شکلات صبحانه به طور کامل آماده سرو شود بهتر است اجازه دهید به مدت حداقل ۲ ساعت در یخچال بماند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 + هفت =

دکمه بازگشت به بالا