سیاحت

۵ مکان دیدنی در ایران که باید با آنها عکس داشته باشیم

مثبت زندگی: این روزها خیلی‌ها اهل شبکه‌های اجتماعی هستند و دوست دارند به هر جا سفر می‌کنند عکس‌های سفرشان را در اینستاگرام منتشر کنند تا هم شادی‌هایشان را با دیگران به‌اشتراک بگذارند و هم آلبومی از خاطرات شیرین‌شان را به یادگاری بگذارند. اغراق نیست اگر بگوییم برای بسیاری از مسافران عکس گرفتن با جاذبه‌های توریستی به اندازه بازدید از آن‌ها اهمیت دارد.

در میان جاذبه‌های بی‌شمار تاریخی و طبیعی ایران، دیدنی‌هایی وجود دارند که حیف است اگر با آن‌ها عکسی به یادگار نداشته باشیم. در این مطلب می‌خواهیم پنج مکان زیبا و دیدنی در ایران را معرفی کنیم که باید با آن‌ها عکس داشته باشیم. فکر می‌کنید این پنج مکان دیدنی کدامند؟

پل طبیعت در تهران

پل طبیعت را می‌توان یکی از نمادهای  تهران بزرگ دانست. پلی دو طبقه و مخصوص پیاده‌روی که هیچ خودرویی از روی آن عبور نمی‌کند و می‌توان با خیال راحت از پیاده‌روی روی آن و تماسای چشم‌انداز کم‌نظیرش لذت برد. پل طبیعت که بوستان طالقانی در شرق و آب‌ و آتش در غرب را به هم متصل می‌کند به دلیل معماری و طراحی فوق‌العاده‌اش به عنوان سازه‌ای منحصربه‌فرد در سطح جهانی مطرح است و جوایز بین‌المللی بسیاری را به‌خود اختصاص داده. بازار عکاسی و مخصوصا سلفی گرفتن نیز در پل طبیعت بسیار داغ است و خیلی‌ها برای عکس گرفتن به پل طبیعت می‌آیند.

مسجد نصیرالملک شیراز

۵ مکان دیدنی در ایران که باید با آنها عکس داشته باشیم

تا به حال اسم مسجد صورتی ایران را شنیده‌اید؟ مسجد نصیرالملک که یکی از نمونه‌های بی‌نظیر معماری دوران قاجار است به دلیل شیشه‌های رنگی‌ و کاشی‌های صورتی‌رنگش به مسجد صورتی ایران مشهور شده است. مسجد نصیرالملک که یکی از ده مسجد زیبای دنیاست مکانی بسیار مناسب و جالب برای عکس گرفتن است. حیف است اگر عکس گرفتن با در و دیوار زیبای این مسجد را که آمیزه‌ای از چشم‌نوازترین رنگ‌هاست و با طرح‌های گل سرخ و گل زنبق شیراز آراسته شده از دست بدهید. هم‌چنین از یاد نبرید که بهترین زمان برای عکس گرفتن در مسجد صورتی صبح‌ها است که نور خورشید به‌‌طور زاویه‌دار می‌تابد و در هم‌آمیختن نور و رنگ شیشه‌ها و کاشی‌های زیبای مسجد، رقصی شگفت‌انگیز از نور و رنگ‌ها را می‌آفریند.

این نوشته را از دست ندهید  تاریخچه دیوار برلین

سی‌وسه پل اصفهان

۵ مکان دیدنی در ایران که باید با آنها عکس داشته باشیم

اصفهان یکی از توریستی‌ترین شهرهای ایران است که سالانه گردشگران بسیاری را از سراسر ایران و جهان به سوی خود می‌کشاند. یکی از مهم‌ترین و زیباترین جاذبه‌های نصف جهان، سی‌وسه پل است.

سی‌وسه پل یکی از پل‌های مشهور دوران صفویه است که بر روی رودخانه زاینده‌رود ساخته شده. این پل در شب نیز زیبایی خاصی دارد، به‌ویژه در زمان‌هایی که زاینده‌رود پرآب است.

دره ستارگان در جزیره قشم

۵ مکان دیدنی در ایران که باید با آنها عکس داشته باشیم

دره ستارگان قشم یکی از عجایب ایران است. دره‌ای با قدمت دو میلیون سال و پر از ستون‌های ماسه‌ای و سنگی شگفت‌انگیز. بومی‌های قشم اعتقاد دارند سال‌ها قبل، ستاره‌ای از آسمان به آن مکان سقوط کرده و هم‌چنین اجنه در آن دره رفت‌وآمد می‌کنند. اما این تندیس‌های عجیب و غریب نه به خاطر سقوط ستاره‌ای از آسمان به وجود آمده‌اند و نه کار دست اجنه‌ هستند بلکه بر اثر فرسایش سنگ‌های ماسه‌ای طی قرن‌ها به‌وجود آمده‌اند.

دره ستارگان به عنوان بخشی از ژئوپارک قشم در یونسکو هم ثبت شده است. محل فیلم‌برداری فیلم اژدها وارد می‌شود دره ستارگان بوده و پس از آن بسیاری از مردم کنجکاو شدند که بدانند این مکان عجیب‌وغریب و تاحدی ترسناک در کدام نقطه ایران قرار دارد. به‌دلیل متفاوت بودن دره ستارگان با دیگر مکان‌های توریستی عکس‌گرفتن در این محل هم تجربه‌ای متفاوت است و می‌توان عکس‌های عجیب و شگفت‌انگیزی در این محل ثبت کرد.

خانه طباطبایی‌ها در کاشان

کاشان شهر خانه‌های تاریخی است که یکی از دیگری زیباتر هستند. یکی از زیباترین این خانه‌ها خانه طباطبایی‌هاست. خانه طباطبایی‌ها در دوران قاجار ساخته شده و مساحتی در حدود ۴۷۰۰ متر مربع دارد. معماری این بنا با توجه به آب‌وهوای کویری کاشان طراحی شده و نورگیرخت و پنجره‌های مشبک رنگی و تزیینات، گچ‌بری‌ها، آیینه‌کاری‌ها و نقاشی‌های چشم‌نواز و هنرمندانه‌اش آن را به مکانی عالی برای عکس گرفتن تبدیل کرده. حیاط این خانه نیز زیبایی خیره‌کننده‌ای دارد. دو حوض بزرگ و شش باغچه هشت‌ضلعی که پر از گل‌های رنگارنگ هستند حیاط خانه طباطبایی را به فضایی تبدیل کرده که می‌توانید عکس‌های جذاب بسیاری را در آن ثبت کنید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده + چهار =

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا