انتخاب سردبیر

آیا آبله میمونی جای کرونا را می‌گیرد؟

سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرد: بیماری آبله میمونی در حال حاضر وضعیت اضطرار بهداشت عمومی در جهان به حساب نمی‌آید.

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد: شیوع بیماری آبله میمونی در حال حاضر وضعیت اضطرار بهداشت عمومی در جهان نیست. اگرچه اقدامات واکنشی شدید برای کنترل هر چه بیشتر گسترش بیماری ضروری است.

دبیرکل سازمان جهانی بهداشت با توصیه‌های ارائه‌شده توسط کمیته اضطرار IHR در مورد شیوع آبله میمونی در چندین کشور هم‌رای است. بنابراین او در حال حاضر این موضوع را تشخیص نمی‌دهد که شیوع بیماری یک وضعیت اضطرار بهداشت عمومی باشد.

اعلام وضعیت اضطراری بهداشت عمومی در سطح بین‌المللی بالاترین سطح هشدار جهانی است که در حال حاضر تنها در مورد همه‌گیری کووید-۱۹ و فلج اطفال بوده است.

به گزارش سایت اطلاع رسانی سازمان ملل، آبله میمونی بیماری ویروسی نادر است که به طور معمول در مناطق استوایی مرکز و غرب آفریقا شایع است. اگرچه گاهی اوقات مواردی از ابتلا در مناطق دیگر نیز بوده است.

از ماه می بیش از سه هزار مورد ابتلا به این بیماری در ۴۷ کشور اعلام شده که بسیاری از آن‌ها پیش از این، مورد ابتلای را گزارش نکرده بودند. در حال حاضر اروپا بالاترین میزان ابتلا به این ویروس را گزارش کرده است.

آبله میمونی جای کرونا را می‌گیرد؟

هنوز شواهد واقعی از انتقال ویروس آبله میمونی از طریق هوا ارائه نشده است. اما به نظر می‌رسد که این بیماری بیشتر از طریق تماس با ضایعات پوستی فعال و عفونی منتقل می‌شود.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا (CDC) نیز اعلام کرد که آبله میمونی از طریق تماس مستقیم با زخم‌های عفونی یا مایعات بدن افراد آلوده، منتقل می‌شود.

این نوشته را از دست ندهید  دریاچه ولشت؛ بهشت گمشده مرزن آباد

مرکز CDC واکسیناسیون را فقط برای افرادی مانند کارکنان آزمایشگاه و برخی از پرسنل نظامی توصیه می‌کند. زیرا احتمال دارد این افراد با این ویروس در تماس باشند.

این ویروس در بسیاری از کشورهای دنیا شیوع یافته است. اما کارشناسان معتقدند که به بیماری همه‌گیر مانند کرونا یا سارس تبدیل نخواهد شد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − 1 =

دکمه بازگشت به بالا