تناسب اندام

ورزش‌هایی برای کمر باریک شدن

همه افراد دوست دارند اندامی زیبا و متناسب داشته باشند. و می‌پرسند چگونه کمر باریکی داشته باشیم، چون کمر باریک و شکمی صاف، زیبایی اندام را چند برابر می‌کند. برای برخورداری از اندامی زیبا و اطلاع از راز داشتن کمر باریک باید مواردی را رعایت کنید.

سریع‌ترین و مطمئن‌ترین راه برای دست یابی به کمری باریک استفاده از یک برنامه‌ی کامل غذایی است که فعالیت بدنی آن با متناسب با ویژگی‌های شماست، با رژیم لیمویی هر هفته دو تا سه سانت سایز دور کمر خود را کاهش دهید.

اولین گام برای باریک شدن کمر، در پیش گرفتن یک رژیم غذایی مناسب و مصرف مواد غذایی سالم و مصرف مایعات است. گام دوم انجام دادن حرکات و تمریناتی است که سبب باریک شدن کمر و صاف شدن شکم می‌شود.

این تمرینات می‌تواند شامل حرکات شانه، دور کمر و دیگر حرکات مخصوصی باشد که شما را به هدف نزدیک می‌کند. بنابراین با انجام چند راهکار ساده می‌توانید در مدت زمان کوتاهی به اندامی زیبا و کمری باریک دست پیدا کنید.

ورزش برای کمر باریک شدن

برای اینکه کمری باریک داشته باشید و چربی‌های دور شکم و پهلو را از بین ببرید می‌توانید از تمرینات ورزشی مناسبی استفاده کنید. با یک برنامه‌ریزی مناسب می‌توانید در مدت زمان مناسب و کوتاهی به نتیجه دلخواه برسید.

در نظر داشته باشید که برای شروع تمرینات، باید حرکات ورزشی را به طور سبک شروع کرده و کم‌کم به حرکات اضافه کنید.

ورزش سنگین باعث می‌شود که به نتیجه مطلوبی نرسید و حتی از ادامه کار منصرف شوید. ورزش‌هایی را انتخاب کنید که بیشتر بر ناحیه کمر شما متمرکز باشد. البته هیچ ورزشی نمی‌تواند به طور موضعی عمل کند اما می‌تواند تاثیر بیشتری بر این نواحی از بدن داشته باشد.

این نوشته را از دست ندهید  زنان برای لاغر شدن، سیگار نکشند

برای شروع می توانید از ورزش‌هایی که بر روی شانه و سینه تمرکز دارند، کار خود را آغاز کنید. زمانی که تمرکز تمرینات‌تان را بر این ناحیه می‌گذارید، کمر شما باریک تر نشان داده می‌شود.

رژیم غذایی برای باریک شدن کمر

تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد، برای برخورداری از اندامی متناسب و کمری باریک می‌توانید از یک رژیم غذایی مناسب بهره ببرید. رژیم غذایی در تناسب اندام شما نقش مهمی دارد. به عنوان مثال شما می‌توانید از میوه، سبزیجات و غلات استفاده کنید.

این مواد غذایی، مواد مغذی و بدون افزودنی‌های نامناسب هستند که مانع از جمع شدن چربی در اطراف پهلو و کمر می‌شوند.

البته دقت کنید در مصرف میوه تعادل داشته باشید زیرا میوه‌ها حاوی قند زیادی هستند و ممکن است سبب ایجاد چربی های اضافی شوند.

حرکات بدنسازی برای باریک شدن کمر

حرکات بدنسازی برای باریک شدن کمر و از بین بردن چربی‌های پهلو بسیار موثر و مفید هستند. برای این کار، چند حرکت وررشی مناسب را انتخاب کرده و طبق برنامه‌ریزی خود به طور روزانه انجام دهید. حرکات بدنسازی باید بیشتر بر پایین تنه و کمر متمرکز باشد.

برخی از حرکات بدنسازی برای باریک کردن کمر به صورت زیر است:

– به پهلو دراز کشیده و پاها را بکشید. سپس، پاهای خود را از روی سطح زمین بالاتر برده و چند ثانیه نگه دارید و بعد از گذشت مدتی به روی زمین برگردانید. با بالا بردن پاها، شکم خود را منقبض کنید. این حرکت باعث کاهش چربی پهلو و شکم می شود. این حرکت را در پهلوی مقابل هم انجام دهید. سعی کنید روزی سه بار این حرکت را انجام دهید.

این نوشته را از دست ندهید  ۵ سوالی که باید قبل از خرید قرص لاغری جوابشان را بدانید

– به پشت دراز کشیده و پاها را به سمت پشت ببرید. بهتر است زانوها را خم کرده و دست ها را به سمت بیرون ببرید. پاها را در یک جهت به طرف پایین برده و مجددا به حالت اول برگردانید. در هر حرکت ۲۰ ثانیه حرکت را حفظ کرده و به حالت قبلی برگردانید. این حرکت را چند بار در روز انجام دهید.

– در حالت ایستاده پاها را به عرض شانه‌ها باز کرده و کمر خود را به دو طرف بچرخانید. سعی کنید یک نیم دایره کامل در هر حرکت ایجاد کنید. این حرکت باعث باریک شدن کمر می شود.

باریک شدن کمر با حلقه

ورزش‌هایی برای کمر باریک شدن

یکی از راهکارهای مناسب برای باریک کردن کمر استفاده از ابزاری به نام حلقه است که به حلقه هولاهوپ هم  معروف است. این ابزار مناسب می‌تواند تاثیر زیادی بر آب کردن چربی‌های ناحیه کمر و پهلو داشته باشد.

از حلقه معمولاْ برای اهداف لاغری استفاده می‌کنند. با استفاده از حلقه و از بین بردن چربی‌های دور کمر و شکم، علاوه بر باریک کردن کمر و تناسب اندام می‌توانید بدن سالمی داشته و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش دهید.

با استفاده از حلقه، عضلات زیادی در ناحیه کمر، شکم، پهلو و ران درگیر شده و شما به راحتی می‌توانید در روز کالری زیادی بسوزانید.

برای انجام حرکات ورزشی با حلقه باید نکات زیر را رعایت کنید:

– داخل حلقه قرار گرفته و آن را دور کمر خود نگه دارید. سعی کنید یک حلقه مناسب را بر طبق شکل بدن خود انتخاب کنید.

– بعد از قرارگیری حلقه دور کمر، آن را در دست گرفته و به سمت عقربه های ساعت بچرخانید. سعی کنید با حفظ تعادل خود، از افتادن حلقه جلوگیری کنید.

این نوشته را از دست ندهید  رازهای لاغری برای خانم‌های کارمند و پرمشغله

– حرکت دورانی را حفظ کرده و شکم خود را به قسمت جلو حرکت داده و حلقه را به طور مرتب بچرخانید. با چرخش حلقه دور کمر، نیروی وارد بر حلقه را افزایش داده و این حالت را تکرار کنید.

– در صورتی که حلقه به زمین افتاد آن را مجدداْ برداشته و از تلاش خود ناامید نشوید. با چندین‌بار تمرین و تکرار می توانید به راحتی این حرکت را انجام داده و زمان مناسب تری را با حلقه تمرین کنید.

حرکت Corkscrew

به آرامی بر روی زیر انداز خود دراز بکشید و دستانتان را در کنار خود قرار دهید.

به آرامی پاهای خود را به سمت سرتان بلند کنید.بدن و پاهای شما باید در زاویه 45 درجه‌ای قرار داشته باشند.اطمینان حاصل کنید که شانه‌ها، دست‌ها و پاها به طور مستقیم و صاف بر روی زیرانداز قرار دارند و زمانی‌که پاهای خود را بلند می کنید نباید دست‌ها و شانه‌هایتان را نیز تغییر دهید.

کمی ستون فقرات خود را بچرخانید و پاها را به سمت راست پایین بیاورید. اطمینان حاصل کنید که پای شما هنوز کاملا محکم است.

پاهای خود را به مرکز بازگردانید اما آن ها را روی زمین نگذارید.

حالا همین حرکت را به طرف سمت چپ انجام دهید.

این حرکت را در سه ست تکرار کنید تنفس را نیز فراموش نکنید.

ورزش‌هایی برای لاغر شدن کمر

حرکات کششی

بر روی زیر انداز بشینید و سعی کنید کمر تان را صاف نگه دارید.پاهای خود را کمی بیش تر از عرض شانه هایتان باز کنید.

دست هایتان را به اطراف و به صورت صاف باز کنید.

این نوشته را از دست ندهید  سلامت مغز در گرو فعالیت‌های سبک اما مداوم

شانه  های خود را 90 درجه بچرخانید و سعی کنید با دست راست خود دست چپ خود را لمس کنید.

به موقعیت اول خود باز گردید و حرکت را با دست چپ تان تکرار کنید.

حرکت را به تعداد 30 بار برای هر طرف تکرار کنید.اطمینان حاصل کنید که کمر شما صاف باشد.

حرکت چرخش با وزنه

برای انجام این حرکت باید از وزنه استفاده کنید.وزنه به شما کمک می‌کند موقعیت خود را اصلاح و تعادل خود را حفظ کنید.

وزنه را با دو دست خود نگه دارید.بر روی زیر انداز بنشینید. زانوهای خود را خم کنید و پاهای خود را صاف بر روی زمین قرار دهید.به اندازه زاویه 45 درجه به سمت راست بپیچید.

این حرکت را برای سمت دیگر نیز انجام دهید فقط دقت کنید که باید بالا تنه خود را بچرخانید و پاها ثابت هستند.

این حرکت را برای هر طرف به تعداد 30 بار تکرار کنید.

حرکت خم شدن به اطراف (Side bend)

این حرکت را می توانید به صورت نشسته یا ایستاده انجام دهید.کمر و شکم خود را محکم نگه دارید.

ابتدا به سمت راست خم شوید و سپس به سمت چپ می توانید برای تاثیر بیش تر از وزنه استفاده کنید.

این حرکت را به تعداد 15 بار برای هر طرف انجام دهید.

شنا (Air swimming)

پاهای خود را به هم بچسبانید و بر روی شکم دراز بکشید.دست‌ها و پاهای خود را به سمت جلو بکشید.

بازوها، پاها، سینه و سر خود را بالا ببرید.

بدون اینکه دست و پاهای خود را به زمین بیاورید. دست چپ و پا راست و دست راست وپا چپ را به ترتیب به سمت بالا بیاورید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − 1 =

دکمه بازگشت به بالا