آخرین نوشته هابارداری

همه نکاتی که باید برای خرید بالش شیردهی بدانید

مثبت زندگی: فرقی نمی‌کند که خودتان به نوزاد شیر می‌دهید یا از شیشه شیر کمک می‌گیرید؛ در هر حال، خرید بالش شیردهی می‌تواند در این مسیر یاری‌تان کند. هر کس دیگری هم که قرار باشد به نوزاد شیر بدهد، با وجود بالش راحت‌تر خواهد بود. بعد از اینکه نوازد به دوران شیرخوارگی بدرود گفت هم می‌توانید همچنان از این بالش استفاده کنید و آن را زیر سر کودک بگذارید. به نکات زیر در هنگام خرید بالش شیردهی دقت کنید. انتخاب و خرید بالش شیردهی کمی پیچیده است. اما فقط کمی. اگر نکات لازم را بدانید، گیج و سردرگم نخواهید شد. در این مقاله از ویژگی‌های مهم و نکاتی گفته خواهد شد که در فرایند خرید به کمکتان می‌آیند.

 به اندازه مناسب در خرید بالش شیردهی توجه کنید

بالش‌های شیردهی دارای اندازه‌های متنوع هستند. ساختار آنها معمولا به این ترتیب است که دور کمر مادر یا هر فرد دیگری قرار می‌گیرند که قرار است به بچه شیر بدهد. پس باید اندازه آنها متناسب با فرد شیردهنده باشد. قبل از انتخاب و خرید، حتما مطمئن شوید که اندازه بالش متناسب با اندازه دور کمرتان است و کار با آن برایتان ساده و راحت است. در فروشگاه، بالش را بردارید و امتحان کنید. اگر هم قصد خرید اینترنتی دارید، حتما به اندازه و ابعاد محصول دقت کنید. این اطلاعات در معرفی بالش قید می‌شود.

شکل و حالت بالش و میزان سفتی آن

یادتان نرود که نوزاد باید در حالتی شیر را میل کند که سرش به‌طور مستقیم و صاف روی بالش قرار گرفته است. صورتش هم باید مقابل سینه مادر باشد. پس اگر بالش به شکلی است که سر نوزاد در آن فرو می‌رود یا به‌حدی مرتفع است که سر نوزاد را بالا نگه می‌دارد به سراغ بالشی دیگر بروید.

در خرید بالش شیردهی با شکل‌های متنوعی از محصولات روبه‌رو خواهید شد. برخی از آنها به‌جای شکل C که دور کمر قرار می‌گیرند، به شکل L ساخته شده‌اند. با امتحان‌کردن بالش با عروسکی فرضی به‌عنوان نوزاد باید ببینید که کدام شکل برایتان راحت‌تر است. پس بهتر است که با یک عروسکِ شبیه نوزاد، قبل از خرید، میزان راحتی شیردادن با بالش موردنظرتان را بررسی کنید.

این نوشته را از دست ندهید  محبوب‌ترین سریال خارجی شما چیست؟

بعضی از بالش‌های شیردهی شبیه علامت کاما یا همان ویرگول هستند. شکل این بالش‌ها دقیقا شبیه ویرگول است؛‌ یک‌طرف پهن‌تر و یک طرف نازک‌تر و شبیه سر ویرگول است. مادران سایزبزرگ از این بالش‌ها استقبال می‌کنند. بالش‌های ویرگولی باعث می‌شوند که امکان تکیه‌دادن کودک به آنها هم مقدور باشد و از همین روی کودکان دارای رفلاکس راحت‌تر شیر خواهند خورد.

 از نظر سفتی یا نرمی بالش هم دیگر انتخاب با خودتان است که کدام گزینه را ترجیح می‌دهید. البته نرمی و سفتی می‌تواند روی شیوه قرارگرفتن سر کودک روی بالش و راحتی قرارگرفتن آن دور کمر مادر اثرگذار باشد. 

بند یا کمربند

زمانی که نوزاد کوچک به دنیا می‌آید، روزی ۸ تا ۱۲ بار شیر نوش‌جان خواهد کرد. به همین خاطر، طراحان بندها و کمربندهایی برای بالش‌های شیردهی در نظر می‌گیرند که به‌ کمک آنها می‌توانید وسیله را به دور کمر خود وصل کنید و به کارهای دیگرتان برسید. امکان اتصال بالش با بند به بدن هم وجود دارد. یعنی بالش از طریق یک بند به گردن‌تان آویزان می‌شود. وجود بند یا کمربند را هم در خرید بالش شیردهی به خاطر بسپارید و ببینید که کدام‌ حالت رفاه بیشتری برایتان به همراه می‌آورد.

مواد به‌کاررفته در بالش

برخی از افراد ترجیح می‌دهند که روکش بالش مانند پتوهای نازک و نرم و از جنس پلی‌استر باشد. بعضی‌ها هم به‌دنبال مواد و جنس ارگانیک و طبیعی هستند. درون بالش‌ها معمولا با فوم پُر می‌شود اما برخی هم حاوی مواد طبیعی مانند پنبه هستند. باید ببینید که کدام بالش برای شما و نوزادتان مناسب‌تر است و احساس بهتری در حین استفاده منتقل می‌کند.

این نوشته را از دست ندهید  طرز لباس پوشیدن چه تاثیری روی حال و هوای شما دارد؟

ویژگی‌های خاص بالش شیردهی

دقت کنید که بالش‌های شیردهی دارای طراحی‌های بسیار متنوعی هستند. برخی از آنها را می‌توان به حالت جمع‌وجور درآورد و در سفر با خود به‌راحتی حمل کرد. برخی هم برای شیردادن به دوقلوها طراحی شده‌اند. بالش‌هایی هم وجود دارد که امکان تبدیل‌کردن‌شان به بالش بارداری هم وجود دارد. یعنی در زمان بارداری مادر از آن استفاده می‌کند تا راحت‌تر بخوابد و بعد از به دنیا آمدن نوزاد، برای شیردهی از آن استفاده می‌شود.

زیبایی و قابلیت شست‌وشو را درنظر بگیرید

برای بعضی از افراد ظاهر محصولی که می‌خرند، بسیار مهم است. بالش‌های شیردهی در طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی عرضه می‌شوند. پس لازم نیست نگران این موضوع باشید. البته درست است که باید به ظاهر دقت کنید و بالش موردعلاقه‌تان را بخرید اما جنس و قابلیت شست‌وشوی پارچه روی بالش مهم‌تر است. مطمئن شوید که روکش بالش را می‌توانید به‌راحتی بشویید. منظور از به‌راحتی این است که رنگ روکش نرود و جنسش با شست‌وشو مخدوش و خراب نشود.

یادتان باشد که برخی از بالش‌ها را می‌‌توان یک‌راست داخل ماشین‌ لباس‌شویی انداخت و شست. برای شستن بعضی از مدل‌ها هم باید فقط روکش را از سطح بالش جداکرد و شست. احتمالا شما هم قبول دارید که شستن روکش‌ها بسیار ساده‌تر از شستن کل سیستم یک بالش است. البته انتخاب با شماست.

قیمت بالش شیردهی چقدر است؟

انواع بالش‌های شیردهی در بازار وجود دارد. قیمت‌های محصولات گوناگون هم بسیار متنوع است. با درنظرگرفتن نکاتی که گفته شد، سعی کنید که از میان گزینه‌های مختلف دست به انتخاب بهترین‌ها بزنید. بهترین یعنی کالایی که برای جیب، موقعیت و سلیقه‌تان مناسب‌ترین است. در ادامه لینک خرید بالش شیردهی در دیجی کالا هم موجود است. نگاهی به آن داشته باشید.

این نوشته را از دست ندهید  نقش دویدن در سلامتی | اگر هرروز بدوید، در بدن شما چه اتفاقی می‌افتد؟

سخن آخر

خرید بالش شیردهی ضرورتی ندارد. یعنی از آن وسایلی نیست که حتما باید در اختیار داشته باشید تا بچه‌داری کنید اما می‌تواند کارتان را راحت‌تر کند و به شما اجازه بدهد که بهتر و ساده‌تر به فرزندتان رسیدگی کنید. با این‌وجود، برای خرید عجله نداشته باشید و ببینید که این وسیله تا چه اندازه برایتان کاربردی است و آیا می‌توانید به‌اندازه کافی با آن ارتباط برقرار کنید و شیردهی را راحت‌تر پیش ببرید یا خیر.

توجه به نکاتی که عنوان شد در خرید بهتر راهنمایتان خواهد بود. اگر نکته‌ای را از قلم انداخته‌ایم، حتما به ما بگویید و اگر تجربه‌ای هم در این زمینه دارید، ما و مخاطبان دیگر را مطلع کنید. منتظرتان هستیم.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + دو =

دکمه بازگشت به بالا