سلامت جنسی

همجنس‌‎گرایی؛ صحیح است یا غلط؟

مثبت زندگی: همجنس‌گرا بودن شاید در گذشته پنهان بود اما امروزه در برخی از کشورها، این گروه آزادانه از عقاید خود حرف می‌زنند و زندگی عادی‌شان را دارند. اما آیا به نظر شما همجنس گرایی صحیح است یا غلط؟ همراه ما باشید تا در این مقاله به این سوال پاسخ بدهیم.

عقیده اکثر همجنس گرایان بر این اصول استوار است که…

آنها این‌گونه متولد شده‌اند.
نه در داخل رابطه کسی آسیب می‌بیند و نه در خارج از رابطه به کسی صدمه زده می‌شود.
هنگامی که دو طرف درگیر در رابطه، احساس خوبی نسبت به یکدیگر دارند؛ دیگران حق دخالت در امور آنها را ندارند.
همجنس‌گرایی و غیر همجنس‌خواهی به یک اندازه معتبر بوده و باید با دید یکسان به آنها نگاه کرد.

اما حق با آن‌هاست یا نه؟

۳ تحقیق مختلف از سوی فعالان «حقوق همجنس‌گرایان» برای حمایت از نظریه مطرح شده در بالا انجام گرفته است که به شرح زیر است: بررسی کروموزوم X، تحقیق بر روی عملکرد هیپوتالاموس، تحقیق بر روی دوقلوهای همسان همجنس‌گرا.

در تمام کاوش‌های به عمل آمده نتیجه مشابه بوده؛ البته نباید فراموش کرد که در هر سه مطالعه، محققان به شخصه همجنس‌گرا بودند. از این گذشته باید توجه داشت که مطالعات آنها توسط محققان دیگر موشکافی و تجزیه و تحلیل نشده است. همچنین رسانه‌های گروهی هیچ اشاره‌ای به متدهای به کار رفته در این پژوهش‌ها نکرده‌اند و گمان می‌رود که نتیجه بررسی‌ها چیزی بیش از یک تصور ساده اندیشانه نباشد. هیچ مدرک موثقی وجود ندارد که اثبات کند همجنس‌گرایی به دلیل وجود ژن‌های معینی در بدن انسان بروز می‌کند.

این نوشته را از دست ندهید  کارهایی که زنان باید بعد از رابطه جنسی انجام دهند

هیچ بهانه‌ای وجود ندارد

با توجه به عوامل بیولوژیک و اجتماعی هیچ عذر و بهانه قانع کننده‌ای وجود ندارد که همجنس‌گرایان با اتکا به آن بتوانند رفتار خود را توجیه کنند. برای درک بهتر این قضیه می‌توان از این مثال بهره گرفت: متهمان بسیار زیادی در سطح جامعه وجود دارند که به سرقت اشیاء و یا مشروب‌خواری اعتیاد دارند اما این امر سبب نمی‌شود که اصل حق انتخاب از آنها سلب شود. خودشان می توانند تصمیم بگیرند که این کار را انجام دهند یا خیر. جامعه نیز هنوز خود همین افراد را مسئول مستقیم جرایم‌شان می‌داند و خودشان به تنهایی باید در قبال کارهایشان پاسخگو باشند.

ساختار آناتومی بدن انسان برای برقراری ارتباط جنسی میان یک زن و یک مرد طراحی شده و علم زیست شناسی ارتباط میان زن و مرد را تایید می‌کند. هیچ عامل بیولوژیکی ارتباط همجنس‌گرایانه را تایید و حمایت نمی‌کند.

کسی آسیب نمی‌بیند؟

یکی از کارشناسان این حوزه با صراحت کامل معتقد است که «برقراری ارتباط جنسی با فرد همجنس به طور آشکارا بیماری‌های عدیده‌ای را به همراه دارد.» البته همه ما می‌دانیم که برقراری روابط جنسی حتی با جنس مخالف اگر روند بی بند و باری به خود گیرد، ممکن است موجبات ابتلاء به برخی از انواع بیماری‌های آمیزشی را فراهم آورد، اما همجنس‌گرایی روند سرایت بیماری‌هایی نظیر تبخال مقعد، هپاتیت B، انگل، تومور روده و ایدز را تا حد بسیار زیادی افزایش می‌دهد. در تحقیقی که بر روی طول عمر مردان همجنس‌گرا در دهه ۹۰ در کانادا انجام شد پژوهشگران به این نتیجه دست یافتند که مردان همجنس‌گرا در حدود ۱۲ تا ۸ سال کمتر از همنوعان غیر همجنس‌گرای خود عمر می‌کنند.

این نوشته را از دست ندهید  چگونه رابطه جنسی لذت‌بخشي داشته باشید؟

تاثیر آن بر روی اطرافیان

روانشناسان اجتماعی اطمینان خاطر دارند که کودکانی که در خانواده‌های «گی و لزبین» (همجنس‌گرا) زندگی می‌کنند اگر چه از لحاظ خصوصیاتی نظیر هوش، پیشرفت، توانایی داوری در امور اخلاقی، صلاحیت و شایستگی اجتماعی و هویت جنسی چیزی کم از بچه‌های عادی ندارند اما متاسفانه یک عامل منفی بر روی آنها تاثیر پایدار می‌گذارد:

زمانی که فرد از دوران کودکی چیزی را آموزش ببیند در زمان بزرگسالی به هیچ وجه نمی‌تواند آن را فراموش کند و خود را از آن جدا سازد.

به کس دیگری مربوط نمی‌شود

فعالان و طرفداران حقوق همجنس‌گرایانه بر این باورند که همجنس‌گرایی دو نفر به هیچ کس ارتباط ندارد و فقط به دو نفری که درگیر ارتباط هستند ارتباط پیدا می‌کند. اما این ادعا با حقیقت فاصله بسیار زیادی دارد. خداوند که خالق و آفریننده همه موجودات است بر تمام امور زندگی انسان‌ها آکاهی دارد و با قدرت بی حد و اندازه خود برایشان قانون‌گذاری و برنامه ریزی کرده، آنها را به طور اخص از همجنس گرایی منع کرده است.

همجنس‌گرا

سرپیچی و نافرمانی از یک چنین فرمان قاطع و صریحی نشان دهنده بی اعتنایی به قدرت خداوند است.

برخی از افراد معتقدند که در بعضی از ادیان در ابتدا این گونه فرمان‌هایی وجود داشته که بعدها به دلیل نیاز جوامع بشری از میان رفته. برای توجیه این قضیه می‌توانیم بنا را بر روی تحریفاتی که در چنین کتبی شاهد آن هستیم بگذاریم. همانطور که می‌دانید قوانین خداوند از ازل تا ابد یکسان است و هیچ تغییری در آنها راه ندارد. در عهد جدید و قرآن کریم هم اشاراتی مستقیم به همجنس‌گرایی و عواقب جبران‌ناپذیر آن شده است.

این نوشته را از دست ندهید  انحراف جنسی یا پارافیلیا چیست؛ علائم و روش‌های درمان

از اعتبار همسان برخوردار است؟

برخی افراد معتقدند که کتاب‌های آسمانی به این دلیل همجنس‌گرایی را منع و محکوم می‌کنند تا با بت پرستی و شرک ارتباط پیدا نکند. این عمل نکوهیده نه تنها نهایتاً فرد را به سمت شرک و بت پرستی روانه می‌سازد بلکه خارج از بت پرستی نیز عملی ناخوشایند و نکوهیده تلقی می‌شود. این مطلب را می توان از دست نوشته‌های قدیمی مذهبی نیز دریافت کرد. از همان دوران اولیه همجنس‌گرایی به عنوان کاری غیرطبیعی شناخته شده و صرفا یک انحراف غیراخلاقی معصیت بار بوده است.

مجازات

در کتاب‌های آسمانی نه تنها این امر نفرت‌انگیز و انزجار آور تفسیر شده بلکه انسان‌ها را به عواقب و مجازات‌های سنگینی که به دنبال دارند، هشدار داده است. درست مانند قوم لوت که در آخر به هلاکت رسیدند.

همان‌طور که خداوند در گذشته اقوام همجنس‌گرا را مجازات کرده در آینده نیز چنین جزایی برای آنها در نظر گرفته خواهد شد.

جای امیدواری وجود دارد؟

با توجه به تمام این صحبت‌ها باز برای همجنس‌گرایان جای امیدواری وجود دارد. خداوند بخشنده است و توبه کسانی را که از گناهان خود پشیمان هستند می‌پذیرد و از گناهانشان چشم پوشی می‌کند. آنها باید به درگاه خداوند توبه کند و تصمیم بگیرند که از این پس بر طبق فرامین الهی زندگی خود را ادامه دهند تا پروردگار را از خود راضی و خشنود نگه دارند. اگر ندامت و پشیمانی و تصمیم به اصلاح و تجدید نظر خالص و حقیقی باشند از شما پذیرفته خواهد شد؛ تمام افراد معتقد نیز روزی گناهی مرتکب شده‌اند و اکنون توبه کرده و جزء نیکوکاران قلمداد می‌شوند.

این نوشته را از دست ندهید  بیش فعالی جنسی چیست؟

کلیساهای لیبرال عقد کردن همجنس بازان را با نام عشق تجزیه و تحلیل می‌کنند و بر روی این اشتباه بزرگ به این شکل در پوش می‌گذارند. آنها راه را برای قبول رفتارهای همجنس گرایانه به عنوان نرم جامعه هموار می‌سازند؛ تنها به این دلیل که توانایی رویارویی با آنها را ندارند.

نتیجه

با نظر به همه مسائل اخلاقی و اعتقادی ما در مورد خاستگاه اولیه بشر روشن است که گرایشات و رفتار و برخورد ما باید حد و مرز عقلانی و اخلاقی را همواره حفظ کند. اگر معتقد باشیم که از ماده‌ای چسبناک و مشمئز کننده با آمیزه‌ای از اتفاقات تصادفی و تلاش و تقلا برای بقا به وجود آمده‌ایم بنابراین کاملاً قابل قبول است که بگوییم هیچ قدرت برتری وجود ندارد.

خودمان می‌توانیم برای ادامه زندگی قوانین پیشنهادی خودمان را به کار گیریم. اما اگر بنا را بر این بگذاریم که یک خدای مهربان و بخشنده وجود دارد که به دنیا آمدن ما را برنامه ریزی کرده و برای ادامه راه برایمان دستوراتی را مهیا ساخته پس ما هم باید از فرمان‌های او پیروی کنیم. خداوند در کتب آسمانی معیارهای متعارف و الگوهای خود را به بشر منتقل کرده و شالوده‌های بنیادین سعادت را آموزش داده تا انسان‌ها با پیروی از آنها به سلامت و کامیابی دست یابند.

منبع
مردمان
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

  1. خب متشکرم

    کاش اینجور گزارشات سعی می کرد در کنار تقبیح و کوبیدن همجنسگرایی ، از واقعیت ها و مشکلات روز جامعه نیز سخن می گفت تا به خوانندگانی که در همجنسگرایی خود دچار شک هستند، کمک کند و راه درمانی نشان دهد . نه آنکه فقط به مطالبی توجه کنند که از آنها تعریف و تمجید کرده و در مورد حقوق همجنسگرا قلم زده. متاسفانه امروزه کنجکاوان همجنسگرایی از جملات همجنسگرایی بیماری است یا غلط است وحشت کرده اند به جای آنکه به فکر درمان باشند. ممنون که شما اطلاعاتی درست و با ادله قابل قبول در جهت دوری از این امر اشتباه منتشر کردید.

    متشکرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − ده =

دکمه بازگشت به بالا