سلامت جنسیمیل جنسی

هر آنچه که لازم است درباره بی‌جنس‌گرایی بدانید

مثبت زندگی: همیشه بحث‌های زیادی درباره تمایلات جنسی وجود داشته اما محدوده‌ای وجود دارد که حتی در کشورهای توسعه یافته نیز نوعی تابو است: آسکشوالیتی یا بی‌‌جنس‌گرایی. آسکشوالیتی واژه‌‌ای است که برای توصیف افرادی بدون تمایلات و خواسته‌های جنسی به کار می‌رود. این افراد تنها یک درصد جامعه را تشکیل می‌دهند بنابراین تعریف این جنبه رفتاری پیچیده در انسان‌ها کار آسانی نیست.

به طور کلی یک آسکشوال فردی است که هیچ جاذبه جنسی را نسبت به دیگران احساس نمی‌کند. اما مانند هر تعریف دیگری محدود کردن معنی این واژه به تعریف بالا ممکن است موجب شود تجربه‌های منحصر به فرد هر شخص نادیده گرفته شود. بنابراین بهترین راه این است که اعتراف کنیم تمایلات جنسی بسیار پیچیده هستند و معنایشان برای هر فرد متفاوت است.

تمایلات جنسی به عنوان یک طیف در نظر گرفته می‌شود بنابراین بسیار اشتباه است که فکر کنیم یک فرد بی‌جنس‌گرا هیچ نوعی از صمیمیت و ارتباط جنسی را نمی‌خواهد و همچنین بسیار ساده‌ لوحانه است که فرض کنیم از نظر دیگران افراد بی‌جنس‌گرا فاقد جذابیت احساسی و فیزیکی هستند.

آنچه در ادامه می‌آید اطلاعاتی است که هر فرد باید درباره آسکشوالیتی بداند زیرا به عنوان یک جامعه باید فرضیات فراگیر درباره ترجیحات جنسی افراد را متوقف کنیم.

آسکشوالیتی آن‌طور که به نظر می‌رسد سیاه و سفید نیست

افرای که خود را آسکشوال معرفی می‌کنند ممکن است جذابیت‌های دیگران را ببینند اما هیچ تمایلی به برقراری رابطه جنسی با آنها ندارند. گاهی برخی از افراد بی‌جنس‌گرا ممکن است نسبت به دیگران کشش جنسی نیز داشته باشند اما نمی‌خواهند وارد هیچ‌گونه عمل جنسی شوند. برخی دیگر نیز در شرایط خاصی چنین کششی احساس می‌کنند. بعضی از افراد آسکشوال ممکن است به دلایل خاصی اقدام به برقراری رابطه جنسی کنند؛ دلایلی مانند کنجکاوی، راحتی یا برای نشان دادن علاقه به شریک جنسی خود.

این نوشته را از دست ندهید  غذاهای ویژه‌ بانوان برای افزایش میل جنسی: ورود آقایان ممنوع!

برخی از بی‌جنس‌گرایان خود را «بی‌میل جنسی» می‌دانند به این معنی که هیچ احساس جنسی نسبت به دیگران ندارند اما قطعا می‌توانند احساس عاطفی به یک نفر داشته باشند. این افراد ممکن است نسبت به یک فرد احساسات قوی داشته باشند اما هیچ تمایل جنسی حس نمی‌کنند و ترجیح می‌دهند رابطه‌ای عاشقانه بر مبنای عواطف را تجربه کنند.

درک تمایلات جنسی زمان‌بر است

برخی از افراد در تمام طول عمر خود بی‌‌جنس‌گرایی را تجربه می‌کنند در حالی که برای برخی دیگر این شرایط ممکن است در برهه زمانی خاصی و به طور موقت ایجاد شود. بی‌جنس‌گرا درست مانند دیگران به دنبال تجربه عشق و تعهد در رابطه‌هایشان هستند و معنای عشق برایشان متفاوت با دیگران نیست و طبیعتا یک فرد بی‌جنس‌گرا ممکن است همان مشکلاتی که دیگران در روبطشان تجربه می‌کنند را داشته باشد.

اگر شما بی‌جنس‌گرا هستید؛ زمانی که در رابطه‌ای قرار دارید ممکن است کنترل نیازهایتان دشوار شود بخصوص اگر در طول رابطه متوجه این احساسات شده باشید. طبیعی است که ادامه دادن رابطه با وجود احساس فشاری که دارید اصلا راحت نیست و اگر حس می‌کنید چیزی اشتباه است بهترین راه این است که ابتدا مطمئن شوید احساسی که دارید بخاطر طرف مقابلتان نیست.

ارتباطات کلید هر رابطه‌ای است

صادق باشید. روابط بسیاری وجود دارد که فارغ از آسکشوال بودن یک نفر، با سازش و مراقبت از یکدیگر ادامه یافته‌اند. هیچ‌کس نباید عملی جنسی یا حتی غیرجنسی انجام دهد که موجب ناراحتی طرف مقابل می‌شود. اگر صحبت کردن درباره‌اش برایتان دشوار است با یک درمانگر جنسی مشورت کنید تا به هر یک از شما کمک کند آنچه را که درست است انجام دهید. راههای بسیاری وجود دارد که می‌توانید از طریق‌شان فارغ از رابطه جنسی؛ صمیمیتی عمیق در رابطه‌تان ایجاد کنید زیرا مانند سایر افراد بی‌جنس‌گراها نیز می‌توانند نسبت به دیگران وابستگی‌های عمیق عاطفی داشته باشند.

گرد آورنده
الهام حیدر طجری
منبع
مثبت زندگی
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − 5 =

دکمه بازگشت به بالا