رفتار

هدیه دادن رسم و رسوم دارد، خراب‌کاری نکنید!

مثبت زندگی: چیزهای ساده‌ای مثل هدیه دادن، آداب و رسوم دارد، گاه کلی زحمت می‌کشیم در لحظه آخر، آداب هدیه دادن را رعایت نمی‌کنیم، ماجرا پیچ می‌خورد.

فخر فروشی نکنیم

در بین معاشرت‌های دوستانه هر رفتی، آمدی دارد و هر هدیه دادن، یک هدیه گرفتنی دارد. پس هنگام خرید نه تنها به فکر جیب خودتان بلکه به فکر جیب طرف مقابل تان هم باشید. اگر با او اختلاف مالی چشمگیری دارید، چیزی فراتر از حد تصور نخرید و دیگران را به دردسر نیندازید.

در هدیه دادن رقابت نکنید

مراقب باشید اصل و نفس کادو خریدن را فراموش نکنید و گرفتار در مسیر خرید کادو‌های گران قیمت نشوید. هدیه خریدن یک نوع دلخوشی است تا با آن هر از گاهی به عزیزان دور برتان یاد آوری کنید که چقدر دوست شان دارید.

هدیه‌های تولد را از یاد نبرید

تاریخ تولد عزیزانتان و کسانی که باید تبریک بگویید را یادداشت کنید. اگر قصد تلفن کردن دارید در یک دفترچه یا گوشی خود بنویسید. اما اگر قصد خرید کادو را دارید برنامه ریزی کنید تا طرف مقابلتان را شگفت زده کنید. با برنامه ریزی می‌توانید از قبل کادوی مناسب تری خریداری کنید.

هدیه به کودکان فراموش نشود

حواستان به بچه‌ها باشد. کادوی مناسب برای کودکان بخرید، اگر می‌توانید از قبل با پدر و مادر بچه در مورد نوع هدیه هماهنگ کنید. اگر شرایط هماهنگی نیست و اگر اصرار به خرید اسباب بازی دارید حتی الامکان اسباب بازی‌های خطرناک و پرسر و صدا نخرید. اسباب بازی ممکن است به باتری نیاز داشته باشد پس همراه کادو آن را خریداری کنید.

این نوشته را از دست ندهید  چگونه کاریزما داشته باشیم؟

فکر کنید و بخرید

در هدیه دادن به طرف مقابل تان اثبات کنید که برای پیدا کردن دکمه خوشحالی اش فکر کرده اید و وقت گذاشته اید. حتی بعضی وقت‌ها بد نیست به هدیه‌هایی فکر کنید که بشود در آن‌ها امضا یا رد و نشانی از خودتان پیدا کرد. مثل: یک کاردستی، یک دست نوشته یا حتی یک نقاشی. این دست هدیه‌ها شاید ارزش مادی زیادی نداشته باشند، اما تا همیشه عزیزتان را به یاد شما می‌اندازند و از ماندگاری بالایی برخوردارند.

هدیه خریدن با جیب خالی ممکن است اگر:

به سراغ وسایل کوچک و اشیا ظریف بروید. از قبل زمانی که پول دارید کادو را خریداری و نگهداری کنید. یا مقداری پس انداز برای این زمان‌ها داشته باشید.

نکات مهم در مورد آداب هدیه دادن و هدیه گرفتن

  • هدیه دادن نشانه‌ی عشق و علاقه و توجه به طرف مقابل است و هرگز نباید آن را به فراموشی سپرد.
  • زمان بازدید از خانه اقوام می‌توانید برای فرزند کوچک آن‌ها یک هدیه خریداری کنید و به اون احترام گذاشته و توجه کنید.
  • در تهیه نوع هدیه و تناسب آن با هدیه گیرنده با ابراز سلیقه و ظرافت در بسته‌بندی و نوع اهدای آن به کار ببرید، زیرا ندادن هدیه نامناسب و توهین‌آمیز خیلی بهتر از دادن آن است.
  • هدیه‌ای که دریافت می‌نمایید به عللی مورد نظر و پسند شما نیست، آن را با خوش‌رویی بپذیرید و از هدیه دهنده تشکر کنید.
  • هدایای شما برای فرزندان اگر دوقلو باشند باید حتی الامکان یک جور باشد تا موجب دلخوری هیچ یک نشود.
  • در هنگام گرفتن هدیه بی‌تفاوت نباشید بلکه با احساس آن را بگیرید و از سلیقه‌ی هدیه دهنده تعریف نمایید.
این نوشته را از دست ندهید  ۷ موضوعی که نباید در اولین قرار عاشقانه در موردشان صحبت کنید

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش − 4 =

دکمه بازگشت به بالا