روان

می‌خواهید شاد باشید؟ گریه کنید و به حمام آب گرم بروید!


مثبت زندگی: مدت‌ها است محققان به ما می‌گویند خنده باعث می‌شود دنیای بهتر و زندگی شیرین‌تری را تجربه کنیم حالا چه می‌شود اگر همین محققان دریابند که به طور منظم گریه کردن کلید یک زندگی بدون استرس است؟

محققان ژاپنی می‌گویند وقتی صحبت از کاهش استرس می‌شود اشک‌های ناشی از غم و اندوه می‌توانند به اندازه اشک شادی قدرتمند و موثر باشند آن هم به این دلیل که گریه کردن با تحریک سیستم عصبی پاراسمپاتیک، دستگاه عصبی خودگردان را آرام می‌کند.

هیدفومی یوشیدا محققی است که با ارائه این پژوهش «استاد اشک» نام گرفته است. او برای سخنرانی در این باره به مدارس و موسسات تجاری کشور ژاپن سفر می‌کند تا مزایای گریه کردن برای کاهش استرس را توضیح دهد. یوشیدا در مصاحبه‌ای با تایمز می‌گوید: برای کاهش استرس، گریه کردن از خوابیدن یا خندیدن موثرتر است، اگر هفته‌ای یکبار گریه کنید زندگی بی‌استرسی خواهید داشت.

او تماشای فیلم‌های غم‌انگیز، گوش دادن به موسیقی‌های اشک‌آور و خواندن کتاب‌های محرک گریه را برای دستیابی به جریان منظم گریه پیشنهاد می‌دهد.

دانشمندان همچنین دریافته‌اند که حمام گرم نیز می‌تواند به درمان افسردگی کمک کند.

دانشمندان آلمانی به این نتیجه رسیده‌اند حمام آب گرم از ورزش کردن برای رفع افسردگی موثرتر است. محققان دانشگاه فرایبورگ از ۴۵ نفر خواستند تا به مدت هشت هفته هر شب ۳۰ دقیقه به حمام آب گرم بروند، سپس به آنها پتوی گرم و یک بطری آب ولرم دادند تا به مدت بیست دقیقه استراحت کنند.

این کارعادی باعث شد امتیاز سلامت روانی این افراد به عدد ۸ برسد یعنی سه امتیاز بیشتر از کسانی که برای درمان افسردگی خود در هفته ۴۵ دقیقه ورزش می‌کردند.

این نوشته را از دست ندهید  چگونه با همسر شکاک رفتار کنیم؟

تصور می‌شود حمام کردن با آب گرم‌تر از دمای بدن به هماهنگ‌سازی وتقویت ساعت شبانه روزی بدن شما کمک می‌کند؛ در افراد مبتلا به افسردگی ساعت شبانه‌روزی بدن دچار تعویق یا توقف می‌شود.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × دو =

دکمه بازگشت به بالا