تخصصیسلامت

مواد سرطان‌زایی که در خانه ما وجود دارند و ما بی‌خبریم!

مثبت زندگی: سرطان بیماری قرن است. از بس که در سرب و هوای آلوده نفس می‌کشیم و در یک کلام زندگی‌مان ماشینی شده است. اما می‌توان به جنگ سرطان رفت و اجازه ورودش را به خانه و زندگی نداد. می‌پرسید چطور؟ خیلی ساده است. بسیاری از مواد و وسایلی که در خانه و زندگی‌مان داریم و هر روز از آن استفاده می‌کنیم، سرطان‌زا هستند و ما از آن بی‌خبریم. همراه مثبت زندگی باشید تا در این مقاله شما را با مواد سرطان‌زایی آشنا کنیم که در خانه همه ما وجود دارد. فقط قول بدهید که بعد از خواندن این مقاله تمام این وسایل را دور بریزید.

وسائل آشپزی نچسب

درست است که استفاده از این وسایل میزان استفاده از روغن را کاهش می‌دهد، اما در عین حال خطر ابتلا به سرطان را بیشتر می‌کند. سطح این ظروف نوعی اسید دارد که دانشمندان آن را یکی از عوامل ایجاد سرطان کبد می‌دانند. بنابراین همین امروز لوازم آشپزخانه نچسب را کنار بگذارید و به جای آن از استیل استفاده کنید. به منظور کاهش مصرف روغن، سطح این ظروف را با روغن گیاهی آغشته کنید. به همین سادگی!

ظروف آلومینیومی

ظروف آلومینیومی بسیار سمی هستند. مطالعات اخیرنشان می‌دهد که وارد شدن آلومینیوم به غذا می‌تواند خطر سرطان و بیماری آلزایمر را افزایش دهد.  البته ظروف آلومینیومی ضدخش آنودایز شده کاملاً بی خطر هستند و  مانع نفوذ فلز به داخل غذا می‌شوند.

ظروف پلاستیکی

امان از این ظروف پلاستیکی که زندگی ما را قرق کرده‌اند! از ظروف پلاستیکی برای نگهداری آب یا غذا استفاده می‌کنیم و نمی‌دانیم چه بلایی سر بدن خودمان می‌آوریم. موادشیمیایی به کار رفته در ظروف پلاستیکی سرطان‌زا هستند. در کل بهتر است آب یا غذا را در ظرف‌های پلاستیکی نگه نداریم یا حداقل ظرف‌های پلاستیکی کهنه، به خصوص آنهایی که دارای خراش‌های بزرگ هستند  را دور بیندازیم. به علاوه تمام این موارد، بهتر است ظرف پلاستیکی را در مایکرویو قرار ندهیم؛ چون گرمای مایکرویو باعث می‌شود موادشیمیایی بیشتری وارد غذا شوند.

این نوشته را از دست ندهید  چه افکاری از بین برنده‌ روابط زناشویی هستند؟

شمع‌های معطر

پارافین‌هایی که به طور مصنوعی معطر شده و دوده ایجاد می‌کنند بسیار خطرناک هستند. بنابراین سعی کنید به جای آنها از شمع‌های مومی استفاده کنید.

خوشبوکننده‌های هوا

بیشتر خوشبوکننده‌ها حاوی نفتالین و فرمالدئید هستند که می‌توانند موجب بروز سرطان شوند. همچنین بعضی مواد شیمیایی دیگر در این خوشبوکننده‌ها سلامتی انسان را به خطر می‌اندازند. اگر دوست دارید خانه یا اتاقتان خوشبو باشد، از روغن‌های معطر طبیعی استفاده کنید.

خشکشویی

بَنزِن، نفتالین و فرمالدئید مواد سرطان‌زایی هستند که در فرآیند خشکشویی به کار می‌روند. اگر لباس‌هایی را که به تازگی از خشکشویی گرفته‌اید ببویید، بویی بنزین مانند به مشامتان خواهد خورد. این بو از مواد شیمیایی‌ای نشات می‌گیرد که در فرایند خشکشویی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

گلوله‌های نفتالین و ضد بیدخوردگی

این گلوله‌ها بسیار بدبو و در عین حال سرطان‌زا هستند. بوی نفتالین در کمد و روی لباس‌های شما به معنای ورود مواد خطرناک به ریه‌های شما است.

حشره کش‌ها و آفت کش‌ها

در بازار حشره کش‌های زیادی وجود دارند که ادعا می‌کنند انواع سوسک و مورچه را از بین می‌برند. اگرچه این مواد می‌توانند خانه شما را از حشره و مورچه خالی کنند، ولی در عین حال حاوی مواد سمی سرطان‌زا هستند. بهتر است به جای استفاده از حشره کش‌ها، از مواد طبیعی استفاده کنید. مثلا سرکه سفید می‌تواند در از بین بردن مورچه ها موثر باشد.

رنگ‌ها

ترکیبات آلی موجود در رنگ‌ها می توانند ایجاد سرطان می‌کنند. این ترکیبات در هوا پخش شده و حتی سال‌ها پس از نقاشی ساختمان خطر خود را حفظ می‌کنند. موقع خرید رنگ دقت کنید رنگ‌هایی را بخرید که میزان این ترکیبات در آنها کمتر است.

این نوشته را از دست ندهید  چگونه فونت گوشی اندرویدی را تغییر دهید
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − 1 =

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا