انتخاب سردبیرمعرفی کتابمنطقه آزاد

«من و خواهرم دور از هم» روایتِ جدایی اجباری دو خواهر

«من و خواهرم دور از هم» به قلم «لوری نیکلز».

مثبت زندگی: انتخاب و خرید کتاب برای کودکان بسیار سخت است. ما بزرگ‌ترها برای خرید کتاب دغدغه زیادی نداریم. فوقش این است که کتاب را می‌خریم و چند صفحه یا چند فصل اولش را می‌خوانیم و اگر خوش‌مان نیامد کنارش می‌گذاریم یا حتی به کسی می‌دهیم که سبک نویسنده مذکور را دوست داشته باشد. منظورم این است که ما بزرگترها، بالاخره راهی پیدا می‌کنیم برای اینکه چشممان به کتاب نیفتد. شاید برای همین است که اکثر کتاب‌خوان‌ها، چندین و چند کتاب در کتابخانه‌شان دارند که فقط چند صفحه اولش را خوانده‌اند و چون خوششان نیامد، کتاب را کنار گذاشته‌اند. اما دنیای کودکان با دنیای ما فرق می‌کند. از نظر آن‌ها هیچ کتابی بد نیست. بچه‌ها، با هر کتابی که می‌خوانند به دنیای جدیدی سفر می‌کنند که نویسنده برایشان ساخته؛ سفر به دنیای داستان‌ها و کتاب‌ها. برای همین هر کتابی را نمی‌توان برای کودکان خرید. و باز می‌رسیم به جمله اول: انتخاب و خرید کتاب برای کودکان بسیار سخت است. اما در این مقاله مثبت زندگی قرار است یکی از کتاب‌های مفید برای کودکان را به شما معرفی کنیم؛ «من و خواهرم دور از هم» به قلم «لوری نیکلز».

درباره کتاب

شاید شما هم در خانواده کودکی را دارید که وقت مدرسه رفتن خواهر و برادر بزرگترش مدام بهانه می‌گیرد که نرو! مدام غصه می‌خورد که من تنها ماندم، حالا چه‌کار کنم؟

این‌جور وقت‌ها هر چه به کودک‌تان بگویید: خواهرت بزرگ شده و باید به مدرسه برود؟ اگر مدرسه نرود، بیسواد می‌ماند؟ دردی از دردتان دوا نمی‌کند. حتی اینکه به کودک‌تان بگویید: تو هم یک روز وقت مدرسه رفتنت می‌رسد، باز هم راه چاره نیست.

با کودکان باید با زبان خودشان حرف زد. یعنی به زبان داستان و بازی.

این نوشته را از دست ندهید  آیا شهریه مدارس به والدین بازگردانده می‌شود؟

«من و خواهرم دور از هم» از بازی و شادی دو خواهرشروع می‌شود. تابستان است. یکی از خواهرها نامش «بید» است و دیگری «افرا». اما تمام قصه‌ها یک جا به گره‌ و تعلیق می‌رسد. تعلیق این کتاب هم در صفحات اولش اتفاق می‌افتد؛ تابستان به انتها می‌رسد و افرا که یکسال بزرگ‌تر شده باید از دوشنبه به مدرسه برود.

 برای همین بید در خانه تنها می‌ماند و کسی نیست که هر روز با او در حیاط خانه و میان بوته‌ها قایم باشک بازی کند و دنبالش بدود و از خستگی روی چمن‌های حیاط دراز بکشند…  

بید چه کار می‌کند؟ به رسم تمام بچه‌ها بهانه می‌گیرد یا….

من و خواهرم دور از هم

مخاطب خاص کتاب

مخاطب این کتاب همان‌طور که در شناسنامه‌اش نوشته کودکان 3 تا 7 سال هستند. این کتاب مختص تمام کودکانی است که کتاب خواندن و دنیای قصه‌ها را دوست دارند اما اگر کودکی در خانه دارید که می‌دانید بیش از اندازه به خواهر یا برادرش وابسته شده و با مدرسه رفتن خواهر و برادر بزرگ‌ترش، غصه می‌خورد و بهانه می‌گیرد، من و خواهرم دور از هم را برایش بخرید.

بخشی از کتاب

وقتی افرا به خانه برگشت، مُدام درباره مدرسه‌اش حرف می‌زد و ساکت نمی‌شد…

بید گفت: «به من هم خوش گذشت. با پیپ بازی کردم.»

من و خواهرم دور از هم

گرد آورنده
ارغوان مشتاق
منبع
مثبت زندگی
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + 1 =

دکمه بازگشت به بالا