آخرین نوشته هاپوست و مو

معجزه قرص زینک پلاس برای رشد مو

مثبت زندگی: مطمئناً تا به حال تعریف قرص ‌زینک ‌پلاس و انواع دیگر قرص ضد ریزش مو‌ را از دیگران شنیده‌اید. البته اگر از این غافله عقب نیستید و به حفظ موهایتان اهمیت می‌دهید، باید بدانید که قرص زینک پلاس علاوه بر رشد موها مزایای مختلف دیگری را هم دارد.

این قرص از یک ماده معدنی ضروری به نام روی و همچنین خانواده‌ی ویتامین B ساخته شده است که قادر است تمامی نیازهای روزانه‌تان به این عناصر را برطرف کند و در فرایندهای بیولوژیکی نیز نقش موثری را برای حفظ مو و پوستتان ایفا می‌کند. در واقع عنصر «روی» که در داخل قرص زینک پلاس به کار رفته، پس از آهن دومین ماده موثر در بدن است.

کمبود این ماده چه مشکلاتی را برای بدن به وجود خواهد آورد؟!

هر فردی باید بداند که این ماده مفید و حیاتی بدن غیرقابل ذخیره شدن است و باید از راه رژیم غذایی تامین شود. کمبود زینک یا روی، علائم مختلفی مانند:

بدخوابی یا بی‌خوابی

اختلال در رشد

نازک شدن موی سر

کم‌پشتی و ریزش مو

کاهش روند ترمیم زخم‌ها و همچنین ترس از نور

اما هنگام مواجه شدن با این علائم، نگران نباشید. درواقع اگر به سرعت یک تصمیم حیاتی بگیرید، می‌توانید با مصرف قرص زینک پلاس که حاوی روی، ویتامین‌های گروه B و ویتامین C است، از شدت ریزش موهایتان به میزان قابل توجهی جلوگیری کنید و یا حتی از ریزش مو، به طور کامل جلوگیری کنید.

خواص بیشمار قرص زینک پلاس

این دارو خواص بیشماری دارد که مهم‌ترین آن کاربرد گسترده برای حفظ و رشد مو است. این قرص برای افرادی که بعد از مراجعه به متخصص پوست متوجه می‌شوند با کمبود عنصر مهم زینک در بدن خود مواجه هستند، تجویز می‌شود و البته که بسته به نوع ریزش فرد، می‌تواند معجزات فوق العاده‌ای را در رشد موهایتان به وجود بیاورد؛ به طوری که ترشح بیش از ۱۰۰ آنزیم و هورمون توسط این ماده انجام می‌شود.

این نوشته را از دست ندهید  ۱۰ راه آسان برای اینکه سوخت و ساز بدنمان را بالا ببریم

حال که از اهمیت این ماده باخبر شدید، باید بدانید، طبق آمارهای به دست آمده ۷۵ درصد مردم با کمبود روی روبه‌رو هستند. در ادامه به برخی مشکلاتی که به دلیل کمبود روی ممکن است اتفاق بیافتد، می‌پردازیم و در مورد خواص بی‌شمار قرص زینک صحبت می‌کنیم.

۱. ترمیم‌کننده پوست، مو و ناخن

با مصرف قرص زینک پلاس همیشه می‌توانید پوست، مو و ناخن زیبایی داشته باشید. این ماده با ارزش اختلالات پوستی مانند جوش، آکنه، اگزما و لک پوستی را کاملاً برطرف می‌کند و تسریع‌بخش بهبودی زخم‌های پوستی و دیابت است. چرا که خاصیت ضدباکتری و ضدالتهاب دارد و همراه همیشگی پوست شما خواهد بود. در واقع روی باعث افزایش گردش خون در قسمت پوست صورت می‌شود و از بسته شدن منافذ پوستی جلوگیری می‌کند.

۲. ضد ریزش مو

بدون شک مهم‌ترین علائم کمبود روی در بدن ریزش مو است. به همین خاطر به این قرص، قرص ضد ریزش مو نیز گفته می‌شود. تجربه ثابت کرده است که بسیاری از کسانی که با مشکل ریزش مو مواجه هستند، با مصرف قرص ریزش مو مشکل‌شان کاملا رفع می‌شود و این جای امیدواری بسیاری را باقی گذاشته است.

در واقع روی یکی از عناصر مهم در روند رشد و ترمیم بافت مو است و وجود آن در بدن باعث تولید پروتئین و کلاژن می‌شود. ساخت کلاژن در روند رشد مو و جلوگیری از طاسی سر بسیار موثر است و همچنین از سفید شدن موها جلوگیری می‌کند. بنابراین علاوه بر جلوگیری از ریزش مو، قرص زینک پلاس برای رشد مو نیز مفید است.

این نوشته را از دست ندهید  مادربزرگ سلام می‌رساند و می‌گوید: حالم خوب است...

از زینک پلاس کمک بگیرید!

این قرص بهترین گزینه برای افرادی است که دوست دارند صورتشان چاق‌تر شود. راه‌های مختلفی مانند تزریق ژل، اضافه وزن، انجام حرکات یوگا و… برای پر کردن صورت وجود دارد. اما مصرف این قرص همراه با مکمل‌ها روشی ایمن‌تر است. قرص زینک پلاس برای کسانی که قصد کاهش وزن دارند اما دوست ندارند صورتشان لاغر شود، بهترین راه‌حل است.

۳. با افزایش سیستم ایمنی بدن احتمال ابتلا به بیماری را کاهش دهید

کمبود روی در بدن باعث تضعیف سیستم ایمنی بدن نیز می‌شود. در این روزها که تقویت سیستم ایمنی بدن اهمیت دارد، باید از تاثیر زیاد کمبود روی بر روی سیستم ایمنی باخبر باشید. مصرف قرص زینک بدن را در برابر عفونت مقاوم می‌کند، باعث رشد بسیاری از سلول‌های ایمنی بدن می‌شود و فعالیت سلول‌های کشنده طبیعی را افزایش می‌دهد.

در آن سو، کاهش قدرت سیستم ایمنی بدن در اثر کمبود روی، موجب می‌شود بدن در برابر بیماری‌های مختلفی مانند کم‌ خونی، عفونت، ویروس اچ آی وی و… مقاوم نباشد و هر لحظه امکان دچار شدن به انواع بیماری‌ها وجود دارد!

بنابراین بسیار مهم است که خیلی زود از کمبود ویتامین روی باخبر باشید تا از ریزش مو و دچار شدن به بیماری‌های دیگر دوری کنید. فراموش نکنید که گرچه مصرف آن در دوزهای کم مشکلی ایجاد نمی‌کند، اما مصرف بیش از حد این مکمل ممکن است شما را دچار مشکل کند.

۴. ضد سرطان

کمبود روی تاثیر مستقیم بر روی التهاب سلول‌ها دارد و باعث می‌شود فعالیت سلول‌های ایمنی به سرعت کاهش یابد که در آخر خطر ابتلا به سرطان دهان، مری و معده را در بدن افزایش می‌دهد. همچنین کاهش روی در خون، بدن را در خطر ابتلا به سرطان‌های سر، گردن، مثانه، تخمدان و پروستات قرار می‌دهد. پس مصرف قرص زینک پلاس و رفع کمبود روی، بدن را در برابر بسیاری از سرطان‌ها در امان نگه‌ می‌دارد.

این نوشته را از دست ندهید  ۱۰ شام رژیمی خوشمزه‌ که نباید از دستشان بدهید

۵. خواص بینایی

دیگر خواص قرص زینک پلاس که کمتر کسی از آن خبر دارد، حفظ سلامتی چشم‌هاست. میزان روی در قسمت‌های مختلف چشم به خصوص قرنیه باید با غلظت بالایی وجود داشته باشد. به همین خاطر بیشتر متخصصین به افرادی که در سنین میانسالی قرار دارند، توصیه می‌کنند از مکمل‌های روی، سلنیوم و ویتامین‌های A و E به مقدار کافی مصرف کنند.

مفید برای کودکان

این قرص علاوه بر بزرگسالان، برای کودکان نیز مفید است که در موارد زیر با برخی تاثیرات مفید این قرص در میان کودکان آشنا می ‌شوید:

حفظ سلامت پوست ناخن و مو

درمان و جلوگیری از سوء تغذیه

تقویت سیستم ایمنی و عمومی بدن

رفع کمبود ویتامین‌های گروه B، اسید فولیک، زینک، ویتامین c و بیوتین

سخن آخر

اگر تصمیم به مصرف قرص زینک پلاس گرفته‌اید، بهتر است زمان مصرف آن را بدانید. این قرص را باید بعد از صرف ناهار میل کنید و تاثیر آن تنها با مصرف روزی یک مرتبه مشخص می‌شود. البته بهتر است قبل از استفاده از هر دارویی با پزشک مشورت نمایید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 + 20 =

دکمه بازگشت به بالا