پوست و موزیبایی

ماسک صورت، برای آقایان!

مثبت زندگی: در مقاله‌های قبلی، نوشته بودیم با همه کلیشه‌های جنسیتی مخالفیم. برای اثباتش هم چندین و چند مقاله منتشر کردیم و امروز هم قرار است مقاله دیگری را با همین هدف منتشر کنیم. بسیاری تصور می‌کنند که ماسک صورت، مختص خانم‌هاست و بس. همین گروه طرفدار کلیشه‌های جنسیتی معتقدند: وا! مرد مگه ماسک می‌زنه به صورتش! بله! در این مقاله قرار است ماسک‌هایی را به شما معرفی کنیم که مختص آقایان است و برای شادابی پوست صورت آن‌ها طراحی شده. همراه ما باشید.

یک کلام حرف حساب!

استفاده از ماسک صورت فقط برای خانم‌ها نیست. بلکه آقایان نیز حتما باید از آن استفاده کنند. اگر شما هم مثل اکثر آقایان هستید حتما ترجیح می‌دهید صورتتان را با یک لایه خاک بپوشانید تا یک ماسک صورت دخترانه به پوست خود بزنید! حتما فکر می‌کنید زمخت بودن ویژگی مردانه‌ای است که شما را جذاب‌تر نشان می‌دهد درست است؟ خب خبر بد اینکه سرسختی و مردانگی به خرج دادن در این مورد باعث پیری زودرس پوست می‌شود و همانطور که می‌دانید مهم نیست چقدر زمخت باشید یک پوست لکه‌دار و چروک به هیچ‌وجه جذاب نیست! داشتن پوست ناسالم و معیوب موجب می‌شود که اعتماد به نفس شما کاهش پیدا کند. بنابراین بالابردن اعتماد به نفس و در نتیجه داشتن ذهنی آزاد و متمرکز ارزش صرف کردن ۲۰ دقیقه از وقتتان با گذاشتن یک ماسک جوان‌کننده‌ی پوست را دارد. استفاده از ماسک صورت به شما کمک می‌کند تا هم جذابیت مردانه خود را حفظ کنید و هم پوستتان سالم و جوان بماند.

این روز‌ها آقایان هم نیاز دارند توجه ویژه‌تری به پوست صورت خود داشته باشند. در این مطلب سعی کردیم ماسک صورت مخصوص آقایان را آماده کنیم. این ماسک‌ها خیلی از مشکلات پوستی شما را از بین می‌برد و باعث می‌شود احساس بهتری نسبت به پوست صورت خود پیدا کنید. ماسک صورت خانگی برای آقایان شاید کمی عجیب به نظر برسد، اما مسئله اینجاست که همان اندازه که خانم‌ها به پوست خود اهمیت می‌دهند این روز‌ها آقایان هم نیاز دارند توجه ویژه‌تری به پوست صورت خود داشته باشند. 

ماسک صورت چگونه عمل می‌کند؟ 

این‌که یک ماسک چگونه بر روی پوست شما اثر می‌گذارد در ابتدا به نوع و کیفیت ماسکی که استفاده می‌کنید ربط دارد. بعضی از ماسک‌ها تاثیراتی کمتر و بعضی بیشتر دارند. از تاثیرات اغلب ماسک‌های صورت می‌توان به مواردی چون کاهش چربی پوست، تمیز کردن عمیق منافذ پوستی، ایجاد رطوبت اضافی در پوست، محکم و سفت کردن پوست، بهبود بافت پوست، وارد کردن ویتامین‌های مفید به منفذهای پوست اشاره کرد.

این نوشته را از دست ندهید  موی چرب و ۱۷ روش برای خلاص شدن از آن

درحالی که محصولات مراقبت از پوستی که در روز استفاده می‌کنید برای محافظت از پوست بسیار خوب هستند اما نمی‌توان گفت کافی‌اند زیرا هنوز موارد بسیار زیادی هستند که بر سطح پوست باقی می‌مانند و موجب مشکلاتی می‌شوند. به همین علت بهتر است کمی بیشتر برای تمیزسازی پوست خود وقت بگذارید.

ماسک صورت برای آقایان

برای مثال…

برای مثال اگر شما به طور مداوم در معرض نور شدید خورشید هستید حتما خواهید دید که صورتتان حالت پوسته پوسته دارد. این اتفاق موجب تجمع سلول‌های مرده‌ و در نتیجه لکه دار شدن پوست می‌شود. نور خورشید به سلول‌ها آسیب می‌زند و آن‌ها را فاسد می‌کند. همچنین گرمای خورشید موجب سوختگی پوست می‌شود. بهترین راه برای مقابله با این مشکلات ممکن است استفاده از یک ماسک جهت آبرسانی و همچنین تغذیه پوست از آنتی اکسیدان باشد. این کار موجب بازگشتن حالت ارتجاعی به پوست خشک و آسیب‌دیده می‌شود و از ایجاد چین و چروک و لکه جلوگیری می‌کند و پوست شما را مقاوم‌تر و بادوام‌تر می‌کند.

شاید فکر کنید با استفاده از ماسک‌های صورت بیش از حد به زیبایی خود توجه می‌کنید و این کاری غیر مردانه به نظر بیاید اما حقیقت این است که این ماسک‌ها به حفظ سلامت پوست بسیار کمک می‌کنند. پس همانطور که تابحال باید متوجه شده باشید سالم نگه داشتن پوست از آنچه که فکر می‌کردید مهم‌تر است. پوست شما لایه‌ای است که اعصاب، رگ، عضلات و اندام‌هایتان را در برابر محیط خارجی حفظ می‌کند.تصور کنید که اعصاب شما در سطح صورت شما پخش بودند و مستقیما در معرض باد قرار می‌گرفتند. پس از مدت کوتاهی یا تمام اعصاب شما بی‌حس می‌شدند یا برعکس دچار حساسیت شدید می‌شدید. به همین علت پوست شما به عنوان لایه‌ای محافظ بر روی این اعصاب قرار گرفته‌ است.

این نوشته را از دست ندهید  آیا می‌توانیم پودر ویتامین سی را روی پوست صورتمان استفاده کنیم؟

از بین بردن مواد مضر سطح پوست با استفاده از ماسک 

ماسک صورت با جذب چربی اضافه پوست به کنترل چربی‌ها به خصوص در منطقه T (پیشانی و بینی) کمک می‌کند. همچنین به‌طور کامل منافذ پوست را از ذرات آلوده و سلول‌های مرده پوست پاک می‌کند که این کار به کاهش لکه و جوش‌های روی پوست کمک می‌کند. از دیگر خواص ماسک‌های صورت کوچک کردن منافذ باز و بزرگ سطح پوست است که این امر موجب مقاوم شدن بیشتر پوست دربرابر نفوذ چربی و آلاینده‌های متفاوت می‌شود. 

ماسک مواد مفید را به پوست شما می‌رساند. با استفاده از ماسک‌های صورت رطوبت و اکسیژن را به پوست خود می‌رسانید که موجب ارتقا کیفیت پوست، بازسازی، شادابی و جوانی آن می‌شود. همچنین ماسک‌ها ویتامین‌ها و آنتی اکسیدان‌های لازم را به سطوح مختف اپیدرم می‌رساند و باعث ترمیم پوست و جلوگیری از پیری آن می‌شود. ماسک‌های پوست به بهبود گردش خون کمک می‌کند.

ماسک صورت برای آقایان با خاصیت درخشندگی پوست 

برخی از آقایان نیز همانند بسیاری از خانم‌ها از کدر شدن پوست خود ناراحت هستند و تمایل دارند که یک درخشندگی به پوست دهند. این ماسک بهترین گزینه برای این افراد است زیرا به صورت عمیق به پوست تغذیه می‌رساند. این ماسک نیز دارای روغن نارگیل می‌باشد که به طور طبیعی به پوست تغذیه و رطوبت می‌رساند. عسل، ماده دیگری است که برای این ماسک استفاده می‌شود و این ماده هم باعث رطوبت پوست می‌شود. سفیده تخم مرغ و آبلیمو نیز از دیگر مواد تشکیل دهنده‌ی این ماسک می‌باشند که آن‌ها باعث سفت شدن و همینطور روشن شدن پوست می‌شوند. دانه‌های قهوه نیز از دیگر ترکیبات این ماسک است که این دانه‌ها سرشار از آنتی اکسیدان هستند و آن‌ها نیز به پوست درخشندگی می‌دهند.

این نوشته را از دست ندهید  کارهایی که افراد با اعتماد به نفس پایین در شبکه‌ های اجتماعی انجام می‌دهند!
ماسک صورت برای آقایان

مواد لازم برای تهیه این ماسک خانگی: 

روغن نارگیل: یک قاشق چای‌خوری

دانه‌های قهوه: یک دوم پیمانه

سفیده تخم‌مرغ: یک عدد

عسل: یک قاشق غذاخوری

آب لیموی تازه: یک قاشق غذاخوری

طرز تهیه: 

ابتدا سفیده تخم‌مرغ را درون ظرفی میریزیم و به خوبی هم می‌زنیم. در مرحله‌ی بعدی، دانه‌های قهوه، عسل، آبلیمو و روغن نارگیل را به آرامی به آن اضافه می‌کنیم. سپس مواد را خوب با یکدیگر مخلوط کرده و به مدت ۱۵دقیقه روی پوست خود می‌گذاریم. در مرحله آخر پوست را به خوبی با آب ولرم می‌شوییم و با یک حوله نرم خشک می‌کنیم.

انواع ماسک خانگی: 

مواد لازم برای ماسک صورت آقایان با لیمو: 

یک قاشق چای‌خوری عسل

یک قاشق غذاخوری آبلیمو تازه

۴-۵ قطره روغن زیتون

طرز تهیه: 

عسل را با آبلیمو به خوبی مخلوط می‌کنید. روغن زیتون را به آن اضافه می‌کنید. صورت خود را با آب سرد می‌شویید. ماسک را به مدت ۱۵-۲۰ دقیقه روی صورت خود قرار می‌دهید. پوست خود را به آرامی پاک کنید و بعد بشویید. لیمو دارای خواص کنترل کننده روغن پوست است و برای انواع پوست صورت مناسب است. همچنین به خاطر وجود ویتامین C. دارای ویژگی‌های روشن کننده پوست است و آبلیمو نیز به اندازه خود لیمو خاصیت دارد.

مواد لازم ماسک صورت آقایان با ماست: 

ماست

یک تکه پرتقال

۱قاشق غذاخوری آلوئه‌ورا

طرز تهیه: 

می‌توانید ماست را به صورت مستقیم روی پوست صورت خود قرار دهید. آب پرتقال را همراه با پالپ به آن اضافه کنید. آلوئه‌ورا را به ماسک صورت خود اضافه کنید. اجازه دهید ۱۰ دقیقه روی صورت شما بماند بعد آن را بشوئید. اگر پوست شما منافذ باز زیادی دارد ماست کمک می‌کند تا منافذ باز پوستی را ببندید و پوست خود را به حالت اول برگردانید.

مواد لازم ماسک صورت جودوسر برای آقایان: 

جو دوسر

این نوشته را از دست ندهید  درمان گیاهی غده‌های چربی زیر پوست

آب جوش

یک قاشق غذاخوری عسل

یک قاشق غذاخوری ماست

سفیده تخم‌مرغ

طرز تهیه: 

جودوسر را در مخلوط کن بریزید تا پودر شود. آب جوش را به آن اضافه کنید تا خمیر تهیه شود. عسل، ماست و سفیده تخم‌مرغ را به آن اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. روی پوست خود یک لایه از این ماسک صورت را قرار دهید. اجازه دهید روی پوست شما ۱۰-۱۵ دقیقه بماند. آن را با آب گرم شستشو دهید. چربی پوست می‌تواند مشکلاتی را برای پوست شما ایجاد کند مثل جوش و آکنه که با استفاده از این ماسک به راحتی چربی اضافه پوست شما برداشته می‌شود و منافذ باز پوست شما به حالت اول باز می‌گردد. توجه داشته باشید که شاید این ماسک کمی چسبناک باشد، اما تاثیرات سریع دارد.

مواد لازم ماسک خاک رس برای آقایان: 

خاک رس

آب مقطر

آلوئه‌ورا

عسل

تخم‌مرغ کامل

ماسک صورت برای آقایان

طرز تهیه: 

خاک رس را با آب مقطر، آلوئه‌ورا، عسل و تخم‌مرغ مخلوط کنید. ماده بدست آمده را روی صورت خود قرار دهید. اجازه دهید بیش از ۱۰ دقیقه روی صورت شما بماند. با آب معمولی آن را بشوئید. ماسک خاک رس بسیار برای پوست چرب مفید است، زیرا پوست مردان نسبت به زنان روغنی‌تر است. این ماسک لایه‌های عمیق پوست را پاک می‌کند و کاملاً مرطوب می‌کند و مناسب فصل تابستان است.

مواد لازم ماسک توت‌فرنگی برای آقایان: 

توت‌فرنگی خام

یک قاشق غذاخوری روغن زیتون

دو قاشق چای‌خوری عسل

طرز تهیه: 

توت‌فرنگی‌ها را به له کنید. روغن زیتون را برای رطوبت پوست اضافه کنید. عسل را برای کاهش التهاب و خارش پوست اضافه کنید
ماده بدست آمده را روی صورت خود بمالید و اجازه دهید تا خشک شود. بعد آن را بخوبی بشوئید. توت‌فرنگی دارای خواص زیادی برای مراقبت از پوست است، این میوه حاوی اسید سالیسیلیک است که سلول‌های مرده را از پوست خارج کرده و مانند قبل آن را نرم و با طروات می‌کند. همچنین پف و سیاهی زیر چشم را نیز از بین می‌برد. ماسک‌های صورت مخصوص مردان در بازار موجود است، اما هیچ‌چیزی جای درمان خانگی ساده را نمی‌گیرد، چون هیچ‌گونه عوارضی را به دنبال ندارد و می‌توانید به راحتی پوست خود را سلامت نگه‌دارید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + پانزده =

دکمه بازگشت به بالا