آخرین نوشته هاپوست و مو

لیفت ابرو چیست و چگونه انجام می‌شود

مثبت زندگی: با لیفت ابرو که به معنی بالا بردن ابرو است شما می‌توانید به چهره‌ای جوان تر، شاداب‌تر و جذاب‌تر دست پیدا کنید. لیفت ابرو یک عمل زیبایی به شمار می‌آید که باعث خوش فرم شدن ابروها، باز شدن چشم‌ها و چهره و درشت‌تر شدن چشم‌ها می‌گردد. به این دلیل که روشی امن و بدون درد است و نیاز به بستری شدن ندارد، روز به روز محبوبیت بیشتری بین مردم پیدا می‌کند.

لیفت پیشانی یکی از روش‌های جوان سازی صورت است. بسیاری از بیماران لیفت پیشانی را برابر با روشی می‌دانند که باعث باز شدن چشم‌ها یا نگاه شگفت زده می‌شود و به برخی از اشخاص اشاره می‌کنند که نمونه‌ پیامد‌های این روش هستند. متاسفانه، این‌ها معمولاً مواردی هستند که ابرو‌ها بیش از حد لیفت شده یا نیاز به این عمل نداشته اند. اما وقتی این عمل به درستی و روی کاندیدای مناسب انجام شود، یک اقدام مهم جهت جوان سازی پیشانی و صورت است.

– عبارات لیفت ابرو و پیشانی به جای هم به کار می‌روند.

– لیفت اندوسکوپی ابرو یک روش مدرن برای لیفت ابرو است.

لیفت ابرو چه کار می‌کند؟

با پیر شدن صورت، پوست صورت می‌افتد. این اصل در مورد گردن، گونه‌ها و همچنین ابرو و پیشانی نیز صدق می‌کند. نشانه‌های اصلی پیر شدن ابرو و پیشانی به صورت زیر هستند:

– چندین چین افقی در پیشانی

– چندین چین عمودی بین ابرو‌ها

– ابرو‌هایی که پایین آمده اند و باعث ایجاد ظاهر پوست اضافه روی پلک‌ها می‌شوند.

– ابرو‌هایی که صاف هستند یا به سمت پایین و بیرون شیب برداشته اند و قوس زیبا ندارند.

هدف لیفت ابرو با اندوسکوپ اصلاح نشانه‌های پیری پیشانی و ابرو و برگرداندن آن‌ها به موقعیت بالاتر و طبیعی‌تر است.

ابرو‌ها و پیشانی ایده‌آل از نظر زیبایی

پیشانی جوان هیچ نشانه‌ای از پیری پوست یا چروک خوردگی ندارد. در زمان استراحت، پیشانی باید صاف باشد و نباید بین ابرو‌ها اخم باشد. ابرو‌ها باید اندکی بالاتر باشند و دنباله ابرو باید بالاتر از بخش داخلی قرار گیرد.

این نوشته را از دست ندهید  بهترین غذاها برای تغذیه دوره شیمی درمانی بیماران سرطانی

چه کسی کاندید لیفت ابرو است؟

اگر نشانه‌های زیر را دارید، لیفت پیشانی برای شما مناسب است:

  • ابرو‌های افتاده
  • صاف شدن شیب ابرو یا شیب رو به بیرون
  • چندین چین و خط روی پیشانی
  • پوست اضافی منطقه ابرو که روی پلک قرار گرفته

چون افتادگی پیشانی معمولاً در میانسالی روی می‌دهد، معمولا بیماران میانسال یا مسن‌تر هستند. در کل، بیماران باید سلامت خوبی داشته باشند. سیگاری‌ها باید دو هفته قبل از جراحی سیگار کشیدن را ترک کنند و نباید ۴ هفته بعد از جراحی شروع کنند.

مسائلی که باید برای جراحی لیفت ابرو درنظر گرفته شود:

  • پیری پلک‌ها معمولا همراه با پیری پیشانی است:

پیری پلک بالایی و ابرو معمولا همزمان با هم روی می‌دهد. این ترکیب معمولا باعث بدتر شدن ظاهر در اطراف چشم می‌شود. لیفت اندوسکوپی پیشانی همراه با بلفاروپلاستی می‌توانند به صورت همزمان جهت نتیجه بهتر انجام شوند.

تصورات اشتباه در مورد عمل زیبایی پلک (بلفاروپلاستی)

بیماران به اشتباه فکر می‌کنند بلفاروپلاستی باعث لیفت ابرو‌ها می‌شود؛ این بیماران در واقع به دنبال نتایجی هستند که فقط لیفت ابرو می‌تواندایجاد کند. در بعضی از موارد، این بیماران از بلفاروپلاستی پلک بالایی و لیفت ابرو به طور همزمان سود می‌برند.

روش اندوسکوپی در مقابل روش باز

روش اندوسکوپی روش پیشرفته‌ای برای لیفت پیشانی است که اجازه حداقل برش را می‌دهد؛ ریسک کمتری دارد و زمان نقاهت نیز کوتاهتر است. در برخی از بیماران، لیفت ابرو به روش باز گزینه مناسب تری است.

لیفت آندوسکوپی ابرو چیست؟

در روش لیفت آندوسکوپی ابرو در ناحیه خط رویش مو حدود ۵ برش کوچک ایجاد می‌شود. این برش‌ها باید به گونه‌ای ایجاد شوند که از نظر استراتژیک امکان دسترسی به تمام ساختار پیشانی را برای پزشک فراهم کند.

این نوشته را از دست ندهید  مواد غذایی مفید برای برطرف کردن سیاهی دور چشم

مراحل کار در لیفت اندوسکوپی به گونه‌ای است که ابتدا باید ناحیه پیشانی کاملا بی حس شود، سپس اندوسکوپ بر زیر پوست جایگذاری شود. آندوسکوپ سبب ایجاد تصاویری بر روی مانیتور می‌شود، این تصاویر به پزشک در شناسایی ماهیچه‌ها برای لیفت ابرو کمک می‌کند.

در این روش لیفت، بالا کشیدن و جوانسازی با کمک آندوسکوپ و ابزار‌های مخصوص انجام می‌شود. گاهی در طول لیفت ابرو لازم است تا پوست اضافی پیشانی برداشته شود، در صورت نیاز بعد از حذف پوست اضافی پیشانی بخیه زده می‌شود تا نتیجه کار برای فرد لذت بخش باشد.

لیفت آندوسکوپی ابرو چه مزایایی دارد؟

این روش ظاهر افتاده، خسته و عصبانی پیشانی را اصلاح می‌کند.
هر گونه چین و چروک موجود در پیشانی و حتی گودی مرکزی پیشانی با استفاده از لیفت ابرو برطرف می‌شود.
نتایج جراحی برای بیمار کاملا قابل مشاهده است، بعد از جراحی لیفت ابرو با آندوسکوپی ظاهر چهره جوان‌تر و شادب‌تر به نظر می‌آید.
طول دوره درمان در این روش بسیار کوتاه است، اما اثری ماندگار حتی تا ۱۰ سال و بالاتر از آن دارد.

اقدامات لازم قبل از لیفت ابرو

لیفت ابرو به نسبت سایر جراحی‌ها یک عمل بسیار ساده است، اما کوچکترین اشتباه می‌تواند عوارض جبران ناپذیری را همراه داشته باشد. پس سعی کنید قبل از انجام لیفت ابرو در این رابطه آگاهی کافی داشته باشید. تایید سلامتی فرد توسط پزشک قبل از جراحی لازم است.
مصرف دخانیات و الکل دو هفته قبل و بعد از جراحی ممنوع است.
مصرف دارو‌هایی که رقیق کننده خون هستند، قبل از جراحی توصیه نمی‌شود.
در صورت داشتن هرگونه سوال، بهتر است قبل از لیفت ابرو با پزشک خود مشاوره کنید.

این نوشته را از دست ندهید  تکنیک تقویت حواس پنجگانه برای تمام سنین

چه افرادی کاندید خوبی برای لیفت ابرو هستند؟

انجام لیفت ابرو محدودیت ندارد، ولی بیشتر در سنین بالا توصیه می‌شود. اما افراد جوان که به طور ژنتیکی حالت افتاده در پیشانی و ابرو‌های خود دارند می‌توانند با استفاده از لیفت ابرو چهره خود را زیباتر و شاد‌تر نشان دهند.
همچنین افرادی که در اطراف ابرو‌های خود خطوط ناهماهنگ دارند و یا ابرو‌ها بر روی پلک‌ها افتاده است نیز کاندید خوبی برای جراحی هستند.

مراقبت‌های بعد از لیفت ابرو

کبودی و تورم بعد از لفیت ابرو امری طبیعی است، جای نگرانی نیست، این کبودی و تورم کاملا طبیعی است و بعد از مدتی کوتاه هیچگونه آثاری از خود به جای نمی‌گذارد.

برای جلوگیری از درد، پزشک استفاده از برخی دارو‌های مسکن را تجویز می‌کند، بهتر است دارو‌های تجویز شده را طبق دستور پزشک خود مصرف کنید.

تخصص و تجربه پزشکی که انتخاب می‌کنید در نتیجه لیفت ابرو بسیار تاثیر گذار است، توجه کنید پزشکی که برای

لیفت ابرو انتخاب می‌کنید، تخصص کافی داشته باشد.

انجام فعالیت‌هایی که سبب ایجاد فشار بر سر می‌شود، توصیه نمی‌شود.

کشیدن بخیه یک هفته بعد باید توسط پزشک انجام شود.

طریقه خوابیدن

روش خوابیدن بعد از لیفت ابرو تاثیر بسیار بالایی در تورم دارد، تا جای ممکن سعی کنید، به پهلو و متناوب به دو پهلو بخوابید.‌
می‌توانید قبل از خواب دارو‌های ضد درد را مصرف کنید.

بعد از برطرف شدن تورم کامل چشمان مجاز به رانندگی هستید.

توجه به رژیم غذایی خوب و جا دادن سبزیجات و مواد غذایی تازه در سلامت و کوتاه کردن دوران بهبودی شما بسیار تاثیر دارد.

برش برای لیفت ابرو

تمام روش‌های جراحی که شامل برش هستند زخم ایجاد می‌کنند. این نقش جراح پلاستیک است تا برش را در جایی قرار دهد که دیده نشود و بخیه‌ها را با دقت انجام دهد تا ظاهر زخم‌ها را به حداقل برساند. یکی از مزایای مهم رویکرد اندوسکوپی در مقابل رویکرد باز، طول برش هاست.

این نوشته را از دست ندهید  بیماری‌های گوارشی که بر وزن اثر می‌گذارند

درحالی که در روش کرونال که یک روش باز است برش در بالای سر از گوش تا گوش بود، روش اندوسکوپی نیاز به ۵ برش کوچک دارد که هر کدام فقط ۳ -۲ سانتی متر طول دارند. این زخم‌ها در قسمت رویش مو پنهان می‌شوند. زخم‌ها به سرعت خوب می‌شوند و با رشد مو‌ها به سختی دیده می‌شوند تا اینکه به کامل خوب شوند. هیچ مویی در زمان جراحی تراشیده نمی‌شود بنابراین طاسی وجود ندارد.

بهبود بعد از لیفت

توصیه می‌کنیم در خانه استراحت کنید. می‌توانید فعالیت‌های سبک مانند درست کردن غذا، تماشای تلویزیون یا مطالعه را انجام دهید.

ویزیت بعد از لیفت پیشانی

یک هفته بعد از جراحی پزشک شما را ویزیت می‌کند تا بخیه‌ها را بکشد. بیشتر بیماران ۱۴-۱۰ روز بعد از جراحی به سر کار برمی‌گردند اگرچه می‌توان این کار را زودتر انجام داد. ورزش سبک یک هفته بعد از جراحی مجاز است. فعالیت‌های سنگین ۶-۴ هفته بعد از جراحی مجاز هستند.

مواردی که در زمان بهبود بعد از جراحی لیفت ابرو روی می‌دهند

در ابتدا متوجه می‌شوید که ابرو‌ها بالاتر از جای موردنظر هستند. این طبیعی است، چون بعد از مدتی ابرو کمی پایین می‌آید و پوست پیشانی نیز با گذشت زمان کشیده می‌شود. همچنین باید ویزیت‌های بعدی را انجام دهید تا بر پیشرفت شما در ۶ هفته و ۶ ماه بعد از جراحی نظارت شود و عکس‌های بعد از عمل گرفته شود. مانند هر عمل دیگری، این روش نیز ریسک‌ها و مشکلاتی دارد. ریسک‌ها کم هستند، اما وجود دارند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 1 =

دکمه بازگشت به بالا