آخرین نوشته هامد و لباس

۱۳ قانون برای استفاده از ساعت‌های مچی

مثبت زندگی: ساعت ها عمری دارند به قدمت زمان. یکی از پر طرفدارترین انواع ساعت، ساعت‌های مچی هستند. ساعت‌هایی که تقریبا همراه همیشگی است و علاوه بر زمانشناسی در بهتر به نظر رسیدن، به هر فردی کمک می کنند. اما برای استفاده از ساعت های مچی و یا خرید آن ها چه نکات و قوانینی را باید رعایت کنیم. قوانین و نکات مهم در استفاده صحیح از ساعت مچی، نحوه ست کردن آن با لباس ها، کارکرد و انواع مدل ها، هر کدام یک کتاب حرف، برای اشتراک گذاری و آموختن دارند. ولی در این مقاله در قالب 13 قانون هر یک از این موارد را به صورت خلاصه برای شمایی که از ساعت های مچی استفاده می کنید بیان می کنیم. اگر دقیق، زیبا پسند، و وقت شناس هستید.

مردان و خانم های که سعی می کنند ظاهر مناسب و مرتبی داشته باشند، می دانند که کفش قهوه ای را نباید با کمربند یا کیف مشکی استفاده کرد، یا کروات از پیش گره خورده و لباس خواب را نباید بیرون از خانه پوشید. اما وقتی صحبت از ساعت های مچی به میان می آید، در مورد نحوه استفاده از آن کمی سردرگم می شوند. اغلب ساعت هایی را روی دست می یندند که هیچ تناسبی با لباس هایشان ندارند، یا می بینیم که وقتی در جلسه ای نشسته اند هر پنج دقیقه یک بار زمان را چک می کنند. که این کار اشتباهی است.

ساعت را بر روی کدام دست ببندیم؟

ساعت

یک قانون صریح قدیمی می گوید ساعتتان را روی مچ دست غیر غالبتان ببندید. این یعنی اگر راست دست هستید بر روی مچ دست چپ و اگر هم چپ دست هستید بر روی مچ دست راست.  دلیلش هم این است که دست مخالف، دست غالبتان است و چک کردن تایم به این صورت راحت تر انجام می شود. اما نگذارید سنت به شما حکم کند که ساعتتان را روی کدام مچ ببندید؛ ساعتتان را روی دستی ببندید که راحت ترین حالت را برایتان به همراه دارد. این شما هستید که باید تصمیم بگیرید ساعت را بر روی کدام دست ببنید اما اگر فرقی برای شما نمی کند سعی کنید از قانون گفته شده تبعیت کنید.

هرگز ساعت ورزشی را با کت و شلوار به دست نکنید

ساعت

جیمز باند ساعت غواصی را با لباس رسمی می پوشد. بله. این مورد حقیقت دارد. اما فقط چون جیمز باند این کار را انجام داده، دلیل نمی شود شما هم از او تبعیت کنید.

جیمز باند جاسوسی بود که ممکن بود در حقیقت در یک لحظه با کت و شلوار به داخل آب بپرد. تا جایی که می توانیم بگوییم او تنها کسی است که ساعت غواصی را با کت شلوار پوشیده و البته این اولین بار نیست که هنرپیشگان  قرار دادی را با برند ساعت سازی اومگا امضا کرده‌اند.

ساعت های غواصی، ورزشی، سلامت و …  معمولا دارای ظاهر و صفحه نمایش بزرگ هستند و به خوبی زیر کت اتو خورده و یا در کنار آستین پیراهن تناسب پیدا نمی کنند. این مورد نشانۀ آشکاری از این است که شما چیزی از قوانین ساعت به دست کردن نمی دانید، یا این حس را القا می کند که شما برای لباس پوشیدن برنامه خاصی ندارید.

این نوشته را از دست ندهید  درمان زخم معده با مصرف بیشتر این خوراکی‌ها

شاید این روز ها در دست هنرپیشگان یا خواننده ها از این دست استایل ها مشاهده کنید ولی بدانید این مورد زیر پا گذاشتن قوانینی است که نسبت ها را به هم می‌زند و زیبایی را زیر سوال می‌برد.

همانطور که عینک آفتابی را در شب استفاده نمی کنید، ساعت ورزشی را هم برای لباس های معمولی و ورزشی کنار بگذارید. اگر لباستان رسمی است باید ساعتتان هم رسمی باشد.

ساعت مچی با بند تیره یا روشن؟

ساعت

اگر در طول روز بیرون هستید رنگ هایی مانند قهوه ای روشن و برای خانم ها سفید  یا کرم را در نظر بگیرید. اما در شب روی رنگ های تیره تر مانند مشکی، قهوه ای سوخته یا خاکستری تمرکز کنید.  این تناسب رنگی با توجه به ساعت روز کمک می کند تا هارمونی خوبی در ظاهر شما به وجود بیاید.

درمورد مفاهیم ضمنیِ چک کردن زمان، آگاه باشید

ساعت

مطمئنا ساعت برای چک کردن زمان است ولی انجام مداوم آن در مقابل دیگران باعث می شود احساس کنند عجله دارید و یا هرچه زودتر می خواهید از این شرایط خارج شوید و شاید حتی این که تمایلی به ماندن در شرایط موجود ندارد.

اگرچه یک ساعت، یکی از متعلقات فوق العاده برای مردان و زنان است، اما در نحوه استفاده از آن در شرایط مختلف باید دقت کنید.

اگر در یک ملاقات عاشقانه، جلسۀ رسمی،  جلسه کاری، مذاکراتی یا یک رویداد اجتماعی هستید، زمان را به صورت آشکارا در مقابل دیگران چک نکنید. درست همانطور که جواب دادن تلفن در سینما و رستوران بی ادبانه است، چک کردن زمان روی ساعت مچی تان هم نشان دهندۀ این است که چیز دیگری از ذهن شما می گذرد؛ چیزی که بر همراهی فعلی شما مقدم است.

ست کردن ساعت با لباس

ساعت

استفاده از ساعت مناسب در شرایط مناسب: معمولا بهتر است که متناسب با شرایط از ساعت های خود استفاده کنید. البته این امر مستلزم این است که حداقل دو نوع ساعت در اختیار داشته باشید. یک ساعت برای مناسبات رسمی و ساعت دیگر برای محیط های دوستانه.

این نوشته را از دست ندهید  چگونه زبان انگلیسی را بدون کلاس یاد بگیریم؟

ست کردن نوع لباس با نوع ساعت: اگر مطمئن نیستید قرار است چه فعالیتی در ادامه روز انجام دهید، ساعتتان را با لباستان هماهنگ کنید؛ ساعت اسپورت با لباس های ورزشی، ساعت رسمی با لباس کاری.

یک ساعت رسمی مردانه نباید با یک پیراهن آستین کوتاه  و معمولی پوشیده شود. هرچند این مورد برای ملاقات های رسمی صدق می کند و به صورت معمول ترکیب یک پیراهن آستین کوتاه با یک ساعت با بند چرم نمی تواند ترکیب بدی باشد.

 بند ساعت را با کروات خود ست کنید:

اگر از ساعت های رسمی با بند چرمی استفاده می کنید رنگ آن را با کراوات خود ست کنید. این یعنی اگر به یک مهمانی یا دور همی رسمی دعوت شدید که لباسی با رنگ کروات مشکی را طلب می کرد، دیدگاه شما هم در مورد به دست کردن یک ساعت باید تغییر کند.

ساعت خود را با کفش و کمربند خود ست کنید: معمولا وقتی در ظاهر خود از السه و اکسسوری با جنس یکسان استفاده می کنید سعی کنید این موارد دارای رنگ نزدیک به هم باشند. مثلا برای جنس چرم، سعی کنید کفش، بند ساعت، کمربند و حتی کیف خود را هم رنگ انتخاب کنید.

یک ساعت خیلی بزرگ هرگز زیر آستین مرتب به نظر نمی رسد: اگر اندازه صفحه نمایش و یا خود ساعت بزرگ است بهتر است از قرار دادم آن در نزدیکی آستین و یا زیر آن خودداری کنید. پیشنهاد می شود که اگر این امکان وجود دارد برای مکان های غیر رسمی آستین خود را بالا بزنید یا از پیراهن و تی شرت آستین کوتاه کمک بگیرید.

ساعت‌های مچی و روابط اجتماعی

ساعت

همانقدر که دست زدن به کیف و یا کفش برای بررسی کیفیت و جنس آن یک رفتار غیر عادی است، بررسی و چک کردن ساعت طرف مقابل هم نادرست و اشتباه است.  پس هرگز در محیط های اجتماعی اقدام به گرفتن دست فرد مقابل و چک کردن ساعت او نکنید. همچنین درخواست باز کردن ساعت و بررسی آن کار را از قبل هم بد تر می کند.

در رابطه با پرسیدن و در خواست زمان از فرد دیگر هم از آن جایی که با وجود گوشی های همراه، کمتر اتفاق می افتد ولی اگر از کسی در خواست زمان کردید به ساعتش نگاه نکنید و منتظر پاسخ باشید.

به نظر می‌رسد زمان استفاده از ساعت‌های بزرگ به پایان رسیده است

ساعت

طی چند سال اخیر ساعت های خیلی بزرگ در سبک های مردانه و حتی زنانه مد شده بودند. این سبک از ساعت تنها یک هدف دارد و آن هم جلب توجه دیگران است. و این چیزی نیست که مطمئنا شما کاربران به دنبال آن باشید.  یک ساعت خیلی بزرگ مچ شما را کوتاه و کوچک جلوه می دهد، تمام تناسب ظاهرتان را بر هم می زند و در کل چندان زیبا به نظر نمی رسد.

این نوشته را از دست ندهید  دانلود سریال «میدان سرخ» قسمت ۸

برای یک علاقمند به ساعت، آن شماره های بزرگ چیزی جز برای به نمایش گذاشتن نیستند. اگر می خواهید در دنیای امروزی جدی گرفته شوید به سراغ ساعت هایی بروید که متناسب با اندازۀ مچ دستتان باشد.

تناسب در انتخاب ساعت مچی

ساعت

برای انتخاب ساعت مچی دو مورد را با توجه به شرایط خودتان باید در نظر داشته باشید

  1. اندازۀ صفحه باید با مچ دستتان تناسب داشته باشد. اگر مچ دستتان ظریف یا کوچک هست انتخاب صحیح هم ساعت‌های ظریف تر و یا با صفحه نمای کوچک تر است.
  2. بند ساعت باید در دست شما نرم و راحت باشد. یک بند گشاد ظاهر نامناسبی خواهد داشت و بند محکم بسته شده هم شما را اذیت خواهد کرد. باید به نحوی بند ساعت‌بسته شود که انگشت کوچک دستتان به ستخی به زیر بند برود.

از جواهرات پر زرق و برق صرف نظر کنید

ساعت

شاید ساعت‌های نفیس زیادی وجود داشته باشد که از طلا و جواهرات مختلف ساخته شده اند اما هیچ کدام هیچ وقت به عنوان ساعت‌رسمی یک فرد به کار نرفته اند. یک قانون همیشگی در رابطه با ساعت‌های مچی وجود دارد و آن هم سادگی است. همیشه ساعت‌های کلاسیک و معروف به سادگی معروف هستند.

اما چرا نباید ساعت‌های پر زرق و برق را استفاده کرد؟ از دید بسیاری از افراد این ساعت‌ها هم مانند ساعت‌های بسیار بزرگ فقط فریادی برای جلب توجه هستند. آنها با در گیر کردن افراد تنها به یک بخش از ظاهر، توجهات را از بقیۀ لباس هایتان منحرف می کنند. البته این پایان کار نیست چرا که علی رغم هزینه زیادی که برای این ساعت‌ها پرداخت کرده اید نتیجه گیری بسیاری از افراد منتهی به تقلبی بودن و فیک بودن آن هاست.

لازم به تذکر نیست که هرگز نباید‌ساعتی با سنگ‌های تقلبی را خریداری کنید. اگر از عهدۀ خرید مدل واقعی اش بر نمی آیید، کلا وجود سنگ در ساعتتان را فراموش کنید. زیرا این سنگ های تقلبی فقط ظاهر کلی‌ساعت را خراب می کنند.

ساعت‌هایی ساده ای که از نظر هزینه به صرفه هستند و گران نیستند یک راه عالی افزایش قدرت انتخاب در زمان بستن‌ساعت به مچ هستند.

استفاده از ساعت به صورت روزانه

ساعت

نکته اول این که حتی اگر فقط یک‌ساعت خوب دارید. بنابر دلایلی نباید آن را هر روز به دست کنید. البته اگر هرروز به محیط کار می‌روید مطمنا بهتر است از یک‌ساعت استفاده کنید. ولی پس از آن و برای محیط‌های دیگر بهتر است از ساعت‌دیگری استفاده کنید.

این نوشته را از دست ندهید  سالاد روسی؛ سالاد الویه به سبک روس‌ها

دوم، به ندرت پیش می آید‌ساعتی با تمامی تیپ‌هایی که یک فرد در یک هفته می‌زند جور در بیاید. باشگاه، محل کار، رویدادهای ورزشی، شامی که در رستوران صرف می‌شود. و تمامی میهمانی‌هایی که به لباس‌های متفاوت حضور پیدا می‌کنید ساعت‌های متفاوتی را هم می‌طلبد. اگر یک ساعت‌را هر روز به دست کنید. به طور تصادفی 20-30 درصد مواقع‌ساعتتان مناسب با بقیۀ لباس‌های انتخابی‌تان است.

اگر هم توانایی مالی برای داشتن مجموعه‌ای از ساعت‌ها را ندارید. به جای اینکه کت و شلوارتان را با یک ساعت‌اسپرت بپوشید، از یک دستبند به جای‌ساعت استفاده کنید.

به قسمت های فلزی ساعتتان بیشتر دقت کنید

ساعت

قبل تر در رابطه با ست کردن موارد چرمی توضیحاتی دادیم. در این قسمت هم چنانچه بند ساعتتان‌فلزی است. و یا اگر از ساعت‌چرمی استفاده می کنید با در نظر گرفتن قاب فلزی‌ساعت. سعی کنید این رنگ با رنگ سگک کمربند، سگک کفش، انگشتر، و موارد دیگر متناسب باشد.

ساعتی‌را انتخاب کنید که با رنگ آنها هماهنگ باشد. اگر قاب دور صفحه‌ساعت از جنس استیل است. پس سعی کنید سگک کمربند تا انگشترتان هم به این رنگ باشد.  به طور خاص روی برجسته ترین بخش‌ساعت تمرکز کنید؛ رنگ بند‌ساعت، رنگ فلز و حتی رنگ  حاشیه‌ساعت.

انتخاب الگوهایی برای ایده گرفتن

ساعت

گاهی وقت‌ها نیاز است تا از یک سلبریتی و یا فرد شناخته شده. که هر جز از پوشاک خود را با مشورت از متخصصان و دلیل انتخاب می کند کمک بگیرید. ولی پیشنهاد ما این است برای ساعت‌های مچی که کاملا یک کالای کلاسیک و رسمی به حساب می‌آید. به جای رفتن سراغ خوانندگان و بازیگران به سراغ سیاستمدارن بروید. و این بار این افراد را برای انتخاب الگو در انتخاب یک ساعت‌مچی مناسب مورد توجه قرار دهید.

ساعت‌های هوشمند و جدید

ساعت

در سال‌های اخیر با ظهور ساعت‌های هوشمند همچون اپل واچ، و ….  برخی از قوانین متناسب با ساعت‌ها جابه جا شده‌اند. ساعت‌هایی که علیرغم ظاهر ساده بزرگ و البته هوشمند هستند. با توجه به کارکرد ساعت‌های هوشمند که جزئی از زندگی روزمره هر فردی محسوب می‌شوند. دیده شده است که با هر نوع لباس رسمی و غیر رسمی از این ساعت‌ها استفاده می‌شود. ولی ما در اینجا به شما توصیه می‌کنیم که برای قرارهای رسمی و کاری. سعی کنید از همان ساعت‌های کلاسیک کمک بگیرید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + سه =

دکمه بازگشت به بالا