سالاد و پیش غذا

طرز تهیه۲۰ سوپ کدبانو‌پسند

مثبت زندگی: خیلی از افراد عادت دارند روزه‌شان را باسوپ یا آش باز کنند حالا خیلی فرق نمی‌کند نوع آن چی باشد فقط یک ترکیب آبکی برایشان کافی است. از آنجا که سوپ ترکیبی سبک‌تر و آبکی‌تر از آش است، پیشنهاد می‌کنیم به جای آش سوپ بخورید.

۱. سوپ دال عدس

طرز تهیه۲۰ سوپ کدبانو‌پسند

قابلمه مناسبی آماده کنید، کره را در آن بریزید و روی شعله اجاق گاز قرار دهید تا آب شود. سپس به نوبت ۱ عددپیازخرد شده، ۳ ساقه کرفس خرد شده، ۲ عدد هویج خرد شده و ۴ حبه سیرخرد شده را به ۲ قاشق سوپ خوری کره اضافه کنید و تفت دهید.

تفت دادن سبزیجات را تا زمانی ادامه دهید که نرم شوند.۲ عدد قرص عصاره را هم در آب‌جوش حل کنید و کناری بگذارید. ادویه‌ها شامل ۱ قاشق چایخوری زیره، نوک قاشق چای خوری فلفل، کمی پودر گشنیز و کاری را به سبزیجات تفت داده‌شده اضافه کنید و هم بزنید و چند دقیقه هم حرارت دهید تا سبزیجات طعم‌دار شود. ۵۰۰ گرم گوجه فرنگی خردشده را همراه با مخلوط قرص عصاره و آب جوش به مواد اضافه کنید.

حالا فقط نوبت به پختن دال عدس می‌رسد.۲ پیمانه دال عدس را به بقیه مواد بیفزایید. در قابلمه را بگذارید و صبر کنید تا عدس پخته و جا بیفتد. اگر بافت سوپ را به صورت یکنواخت دوست دارید، بعد از اینکه همه مواد سوپ پخت، قابلمه را کناری بگذارید تا از حرارت بیفتد، سپس در دستگاه غذاساز یا مخلوط‌کن بریزید تا سوپ بافتی صاف و یکنواخت پیدا کند. سپس دوباره سوپ را به قابلمه برگردانید و حرارت دهید. در پایان سوپ را در کاسه بریزید و روی آن را با مقداری گندم‌بوداده، خامه و پیازچه تزئین کنید.

۲. سوپ جو با سس سفید

طرز تهیه۲۰ سوپ کدبانو‌پسند

۲ پیمانه بلغورجو را با مقدار مناسبی آب‌جوش روی حرارت بگذارید تا بپزد. ۲ عدد هویج متوسط را پوست گرفته و درشت رنده کنید. آن را به همراه ۱ پیمانه قارچ ورقه‌ای خردشده به بلغور پخته بیفزایید. وقتی مواد پختند، سس سفید را آماده کنید.

۳ قاشق سوپخوری آرد را با کمی شیر حل کنید. حدود ۱ پیمانه شیر به آن بیفزایید و روی حرارت بگذارید تا آرام آرام بجوشد. دائم هم بزنید تا یکنواخت و غلیظ شود. وقتی سس کمی غلیظ شد، آن را از روی حرارت بردارید. ۲۵ گرم کره، کمی نمک و فلفل سیاه به سس بیفزایید. سس آماده را به سوپ اضافه و خوب مخلوط کنید. کمی صبر کنید تا سوپ با سس هم مدتی بجوشد. سوپ آماده را با کمی برگ جعفری خردشده و آب‌لیمو سرو کنید.

نکته: به جای بلغورجو از پرک آن هم می‌توانید استفاده کنید که سرعت کار بیشتر می‌شود.

۳. سوپ ذرت و کاری تایلندی‌

طرز تهیه۲۰ سوپ کدبانو‌پسند

۱ پیمانه پیاز خردشده را در قابلمه‌ای بریزید و روی حرارت تفت دهید. وقتی پیاز سبک شد، ۱ قاشق چایخوری پودرسیر یا دو حبه سیر له شده را به همراه ۲ پیمانه دانه ذرت به آن اضافه کنید. ۱ عدد فلفل‌دلمه‌ای قرمز را خلالی خرد کنید و به مواد دیگر بیفزایید.

۴ پیمانه شیر نارگیل و ۳ تا ۵ قاشق چایخوری پودرکاری را هم به مواد داخل قابلمه اضافه کنید. ۱ عدد قرص عصاره سبزیجات را در قابلمه پودر کنید. ۱ پیمانه برگ اسفناج ریز و تازه را هم خرد کنید و به مواد درحال جوشیدن بیفزایید. در قابلمه را ببندید تا ذرت‌ها بپزند و سوپ جا بیفتد. در آخر ۱ عدد لیموی درشت را هم آب بگیرید و به همراه کمی نمک و فلفل به سوپ بیفزایید و آن را سرو کنید.

۴. سوپ سبز نخود و نعنا

طرز تهیه۲۰ سوپ کدبانو‌پسند

۱ عدد پیاز متوسط را خرد کنید و به همراه ۲ قاشق سوپخوری روغن زیتون روی حرارت تفت دهید. ۲ عدد تره‌فرنگی را هم خرد کنید و به پیاز بیفزایید و هم بزنید. ۷۰۰ گرم نخود را هم افزوده و بعد از پودر کردن ۲ عدد قرص عصاره سبزیجات به قابلمه، ۵/۳ پیمانه آب هم بیفزایید و در قابلمه را بگذارید تا سبزیجات خوب بپزند.

این نوشته را از دست ندهید  طرز تهیه سالاد اندونزی

۴/۱ پیمانه برگ نعنا را هم با کمی فلفل به سوپ اضافه کنید. بعد ازپخت کامل نخود‌ها، سوپ را در مخلوط‌کن بریزید و پوره کنید. برای سرو روی آن را با تکه‌های نان برشته تزیین کنید.

۵. سوپ مرغ و نودل

طرز تهیه۲۰ سوپ کدبانو‌پسند

۲ ساقه کرفس را حلقه‌حلقه خرد کنید. ۲ عدد هویج را هم ورقه‌ای ببرید. در قابلمه‌ای ۱ قاشق سوپخوری کره بریزید و روی حرارت قرار دهید. کرفس و هویج را در کره آب شده تفت دهید. ۱ تکه سینه‌مرغ را هم نگینی درشت خرد کنید و به قابلمه بیفزایید.

۴ پیمانه آب مرغ را هم بیفزایید و در ظرف را ببندید. بعد از پخت کامل مواد، یک بسته نودل به سوپ اضافه کنید و حدود ۸ دقیقه صبر کنید تا سوپ جا بیفتد. برای سرو کمی نمک و نصف قاشق چایخوری فلفل سیاه به همراه ۲ قاشق سوپخوری جعفری خرد شده به سوپ بیفزایید.

۶. سوپ گوجه تنوری با طعم ریحان

طرز تهیه۲۰ سوپ کدبانو‌پسند

۲ کیلو گوجه‌فرنگی را بشویید و درشت خرد کنید. ۲ عدد پیاز را هم درشت خرد کنید. پیاز و گوجه را در سینی فر بچینید. ۳-۲ حبه سیر را هم با پوست روی آن‌ها بگذارید. حالا سینی را در فر گرم شده با حرارت ۲۰۰ درجه سانتی گراد به مدت نیم ساعت حرارت دهید. بعد از این مدت سیر‌ها را از پوست بیرون آورده و به همراه دیگر مواد در قابلمه‌ای بریزید و روی حرارت قرار دهید.

به مواد ۲ قاشق روغن زیتون و فلفل سیاه بیفزایید. یک عدد قرص عصاره را به همراه یکی دو پیمانه آب‌جوش به سوپ بیفزایید و بگذارید بجوشند. ۳ عدد سیب‌زمینی متوسط را نگینی خرد کنید و به سوپ اضافه کنید. بعد از پخت همه مواد، یک مشت پر برگ ریحان تازه اضافه کنید و سوپ را با گوشتکوب برقی به‌صورت پوره درآورید. اگر نمک سوپ کم بود، مقداری اضافه کنید و برای سرو هم از برگ ریحان و پنیر پارمسان رنده شده استفاده کنید.

۷. سوپ مرغ مکزیکی

طرز تهیه۲۰ سوپ کدبانو‌پسند

در یک قابلمه ۱ عدد پیاز نگینی خردشده را با ۲ قاشق روغن حرارت دهید تا نرم شود. حالا ۳ تکه سینه مرغ را هم به آن بیفزایید. ۴۰۰ گرم گوجه‌فرنگی را پوره کنید و به همراه ۴-۳ قاشق رب گوجه‌فرنگی به مرغ اضافه کنید. ۲۰۰ گرم لوبیاچیتی، ۲۰۰ گرم لوبیاقرمز و ۲۰۰ گرم ذرت را هم به قابلمه بیفزایید و بگذارید همه مواد سوپ روی حرارت ملایم به آرامی بپزند.

بعد از پخت مرغ، آن را بیرون آورده ریش‌ریش کنید و دوباره به ظرف برگردانید. برای مزه‌دار کردن سوپ به مقدار دلخواه فلفل قرمز و پودرچیلی به آن بیفزایید. برای سرو می‌توانید روی سوپ را با پنیر رنده شده و چیپس تردیلای خرد شده تزیین کنید.

نکته: یادتان باشد لوبیا‌ها را چند ساعتی خیس کنید.

۸. سوپ عدس قرمز

طرز تهیه۲۰ سوپ کدبانو‌پسند

۱ عدد پیاز درشت را نگینی ریز خرد کنید. ۲ حبه سیر را هم ریز رنده کنید. هردو را با ۲ قاشق سوپخوری روغن زیتون در قابلمه‌ای مناسب تفت دهید. ۲ عدد هویج نگینی ریز خردشده، نصف قاشق تخم گشنیز پودر شده و نصف قاشق زیره به مواد بیفزایید.

این نوشته را از دست ندهید  حالت تهوع و ۶ درمان طبیعی برای آن

بعد از اضافه کردن یک‌ونیم پیمانه عدس قرمز، ۱ قرص عصاره مرغ یا سبزیجات را هم در ۳ پیمانه آب‌جوش حل کنید و داخل قابلمه بریزید. در قابلمه را ببندید و بگذارید سوپ روی حرارت ملایم بجوشد و خوب جا بیفتد. در مرحله آخر پخت ۴/۱ پیمانه آب‌لیموی تازه اضافه کنید. برای سرو روی سوپ را با پاشیدن کمی فلفل قرمز و برگ خرد شده گشنیز تزیین کنید.

۹. سوپ گوجه با پاستا

طرز تهیه۲۰ سوپ کدبانو‌پسند

۲۰۰ گرم لوبیاسفید را چند ساعت خیس کنید. در قابلمه‌ای ۲ قاشق سوپخوری روغن زیتون بریزید و روی حرارت بگذارید. ۲ حبه سیر خرد شده را در روغن تفت دهید تا بوی آن بلند شود. نصف قاشق چایخوری آویشن و ۵ پیمانه فیله گوجه‌فرنگی هم به مواد بیفزایید.

۳ پیمانه آب مرغ هم اضافه کنید و حرارت را زیاد کنید تا سوپ جوش بیاید. بعد لوبیا‌ها را اضافه و حرارت را کم کنید. وقتی لوبیا نیم‌پز شد، ۱ پیمانه پاستای فرمی اضافه کنید. در آخر نمک و فلفل سیاه اضافه کنید و برای سرو سوپ آماده را با ۳-۲ قاشق جعفری خرد شده تزیین کنید.

۱۰. سوپ مرغ با سیب‌زمینی و ذرت

طرز تهیه۲۰ سوپ کدبانو‌پسند

۲ عدد پیاز را پوست کنده و به صورت خلالی خرد کنید و کناری بگذارید. ۴ حبه سیر را هم پوست کنده و رنده کنید. قابلمه‌ای آماده کرده و ۲ قاشق سوپ خوری کره را در آن بریزید و روی اجاق قرار دهید سپس یک عددسینه مرغ را همراه با پیاز و سیر خرد شده به مدت ۵ دقیقه در کره تفت دهید پس از آن مقدار چهار پیمانه آب و کمی نمک و زعفران و زردچوبه اضافه کنید و بگذارید بپزد. در این فاصله یک کیلو گرم سیب‌زمینی‌ها را هم پوست کنده و به صورت نگینی درشت خرد کنید.

۳۰۰ گرم ذرت را هم در قابلمه دیگری با مقداری آب بپزید. بعد از اینکه مرغ پخته شد، آن را از قابلمه بیرون آورده و با چاقوی تیز به صورت رشته‌های ریز خرد کنید، سپس دوباره به قابلمه برگردانده و سیب‌زمینی و ذرت پخته‌شده را هم به مواد بیفزایید و بگذارید سوپ حسابی جا بیفتد. البته در این مرحله کمی فلفل قرمز و پودر تخم گشنیز و نمک را هم اضافه کنید. در پایان سوپ را در ظرف‌موردنظر بکشید.

۱۱. سوپ عدسی

طرز تهیه۲۰ سوپ کدبانو‌پسند

۲ پیمانه عدس را با کمی روغن زیتون، ۱ عدد پیاز نگینی و مقدار مناسبی آب بپزید. ۱ عدد هویج و ۱ عدد سیب‌زمینی متوسط را ریز نگینی خرد کنید و به عدس بیفزایید. ۱ عدد قرص عصاره مرغ را در ۱ پیمانه آب‌جوش حل کنید و داخل مواد بریزید. وقتی همه مواد پختند، با اضافه کردن نمک و فلفل قرمز سوپ را مزه‌دار کنید. برای سرو هم ۲ قاشق گشنیز خرد شده روی سوپ بریزید. این سوپ با نان برشته یا بیسکویت نمکی همراه خوبی است.

۱۲. سوپ کلم و تره فرنگی در نان

طرز تهیه۲۰ سوپ کدبانو‌پسند

۱ عدد کلم‌برگ سفید کوچک را خلالی خرد کنید. ۱ هویج متوسط را هم درشت رنده کنید. یک عدد تره‌فرنگی را حلقه‌ای ببرید. همه مواد را با ۱ قاشق کره در قابلمه‌ای مناسب روی حرارت تفت دهید تا سبک شوند. ۲ پیمانه آب مرغ به مواد افزوده و در قابلمه را ببندید تا سبزیجات بپزند.

این نوشته را از دست ندهید  توپک مرغ، پیش غذایی خوشمزه و آسان

در آخر با اضافه کردن ۴ قاشق خامه، کمی نمک و فلفل سوپ را مزه‌دار کنید. برای سرو به تعداد نفرات نان جو گرد (مخصوص سوپ) بگیرید و قسمتی از آن را مثل در جدا کنید. پس از خالی کردن مقداری از خمیر داخل شکم نان، داخل آن را با سوپ پر کنید و با چند برگ جعفری تزئین کنید.

۱۳. سوپ قارچ

طرز تهیه۲۰ سوپ کدبانو‌پسند

در یک قابلمه مناسب ۲ قاشق سوپخوری کره بریزید. ۴/۱ پیمانه پیاز خرد شده روی حرارت تفت دهید. بعد ۲ قاشق آرد به مواد بیفزایید و باز هم بزنید. ۳ پیمانه قارچ ورقه‌ای خرد شده هم اضافه کنید و هم بزنید تا کم‌آب شوند. سپس ۱ پیمانه شیر به مواد داخل قابلمه بیفزایید و در ظرف را ببندید.

۱ قرص عصاره گوشت یا مرغ را در ۴/۱ پیمانه حل کنید و آن را هم به سوپ اضافه کنید. در مراحل آخر ۱۷۰ گرم پنیر خامه‌ای را حبه‌ای خرد کنید و به سوپ بیفزایید. وقتی پنیر در اثر حرارت آب شد، سوپ آماده سرو است. برای تزیین می‌توانید کمی جعفری خرد شده و قارچ سرخ شده روی آن بریزید.

۱۴. سوپ پیاز فرانسوی

طرز تهیه۲۰ سوپ کدبانو‌پسند

۸۰۰ گرم پیاز را پوست بگیرید و خلالی نازک خرد کنید. پیاز را به همراه ۵۰ گرم کره در قابلمه‌ای بریزید و روی حرارت بگذارید. نمک و فلفل را هم به میزان دلخواه اضافه کنید. در قابلمه را ببندید و هر از گاهی آن‌ها را هم بزنید تا نسوزند. تا پیاز‌ها بی‌آب می‌شوند، ۸-۴ برش نان باگت فرانسوی را در فر گرم به مدت چند دقیقه‌ای بگذارید تا برشته و نیمه خشک شوند.

به پیاز‌ها ۱ قاشق چایخوری سرخالی شکر اضافه کنید و آنقدر هم بزنید تا کاراملی شوند. حالا ۴ پیمانه آب‌مرغ به سوپ اضافه کنید و مدتی بگذارید تا بجوشد و جا بیفتد. برای سرو به سبک رستورانی، سوپ را در ۴ ظرف بریزید و روی هر کدام یکی دو برش نان برشته بگذارید و با کمی فشار دادن آن‌ها را در سوپ فرو کنید. بعد روی آن‌ها را مقداری پنیر پیتزا (یا گرویه سوییسی) بریزید و مدتی در فر بگذارید تا پنیر‌ها آب شوند. سوپ برای سرو آماده است.

۱۵. سوپ سبزیجات

طرز تهیه۲۰ سوپ کدبانو‌پسند

۲ قاشق سوپخوری روغن زیتون را در قابلمه‌ای مناسب بریزید. ۲ عدد هویج و ۲ ساقه کرفس را در این قابلمه خرد کنید. قابلمه را روی حرارت بگذارید و مواد را هم بزنید. سیب‌زمینی‌ها را پوست بگیرید و درشت خرد کنید. تره فرنگی را هم خرد کنید و هردو را به مواد سوپ بیفزایید و هم بزنید. ۲ حبه سیر کوچک را در قابلمه رنده کنید.

۱ عدد قرص عصاره سبزیجات را در ۲ پیمانه آب جوش حل کنید و داخل قابلمه بریزید. در آخر یک‌ونیم پیمانه نخودسبز یخ زده، ۱ پیمانه اسفناج تازه و نصف بروکلی گل کلم هم به مواد اضافه کنید و در قابلمه را بگذارید تا مواد بپزند. برای سرو نمک و فلفل سوپ را اندازه کنید و با ۱ قاشق گشنیز خردشده آن را تزیین کنید.

۱۶. سوپ سیب‌زمینی

طرز تهیه۲۰ سوپ کدبانو‌پسند

۴ عدد سیب‌زمینی درشت را مکعبی خرد کنید. ۱ عدد پیاز درشت را هم پوست گرفته و نگینی خرد کنید. این دو را به همراه ۴/۱ پیمانه قارچ خرد شده در قابلمه‌ای بریزید و روی آن‌ها را با مقدار کمی آب بپوشانید. قابلمه را روی حرارت بگذارید تا مواد بپزند. ۱ لیتر شیر، ۲ قاشق کره و مقداری نمک و فلفل به سوپ اضافه کنید. بهتر است سوپ آماده را به‌صورت پوره درآورید. برای سرو ۱ قاشق چایخوری ریحان خردشده را با ۱ قاشق سوپخوری جعفری خرد شده مخلوط و به سوپ بیفزایید.

این نوشته را از دست ندهید  طرز تهیه سالاد لوبیا چیتی، لاغر کننده خوشمزه!

۱۷. سوپ تره‌فرنگی، گل‌کلم و بروکلی

طرز تهیه۲۰ سوپ کدبانو‌پسند

۱ عدد تره‌فرنگی را حلقه‌حلقه ببرید و با ۴۰ گرم کره تفت دهید. ۲ عدد سیب‌زمینی کوچک را نگینی خرد و به مواد اضافه کنید. یک‌ونیم قرص عصاره را با ۳ پیمانه آب‌جوش حل کنید و به قابلمه اضافه کنید. در ظرف را ببندید تا سبزیجات بپزند. سپس ۲۰۰ گرم گل‌کلم و ۲۰۰ گرم کلم‌بروکلی را هم به همراه نمک و فلفل به آن بیفزایید. سوپ را با گوشتکوب برقی یا مخلوط‌کن به‌صورت پوره‌ای سبز رنگ درآورید. روی سوپ را برای سرو با کمی خامه زده شده و فلفل سیاه تزیین کنید.

۱۸. سوپ ایتالیایی با کوفته‌قلقلی

طرز تهیه۲۰ سوپ کدبانو‌پسند

در یک قابلمه مناسب این مواد را بریزید: ۳ عدد گوجه‌فرنگی خرد شده، ۱ پیمانه آب گوشت، ۲ حبه سیر له شده، ۱ عدد پیاز ریز خرد شده، ۱ عدد هویج ورقه شده، ۱ ساقه کرفس حلقوی بریده شده، ۲/۱ پیمانه لوبیا سبز ۲ سانتی خرد شده، ۴/۱ پیمانه فلفل‌دلمه‌ای خردشده، نوک قاشق چایخوری شکر و همین مقدار فلفل سیاه. کمی هم آب بیفزایید و در ظرف را ببندید.

تا مواد می‌پزند، ۲۰۰ گرم گوشت چرخ کرده را با ۱ عد پیاز رنده شده آب‌گرفته و کمی نمک و فلفل ورزدهید و به صورت کوفته قلقلی درآورید. کوفته‌ها را در تابه‌ای با کمی روغن زیتون بودار تفت دهید تا نیم‌پز و سرخ شوند. کوفته‌ها را هم با مقدار مناسبی نمک به سوپ بیفزایید. در آخر ۱ پیمانه پاستای فرمی به سوپ افزوده و پس از پخت کامل مواد سوپ را سرو کنید.

۱۹. سوپ مرغ و برنج

طرز تهیه۲۰ سوپ کدبانو‌پسند

۱ عدد سینه مرغ را با ۵ ساقه پیازچه و مقدار مناسبی آب بپزید. بعد از پخت کامل مخلوط را با گوشتکوب برقی به صورت پوره درآورید. حالا ۱ پیمانه نخودسبز و ۱ عدد هویج نگینی ریز خرد شده را هم به سوپ بیفزایید. نصف پیمانه برنج، ۱ پیمانه آب‌مرغ وچند عدد قارچ دکمه‌ای ریز را هم به سوپ اضافه کنید. وقتی همه مواد به خوبی پختند و برنج‌ها تقریبا له شدند، کمی فلفل سیاه و ۴/۱ پیمانه آب‌لیموی تازه هم افزوده و سوپ را سرو کنید. برای تزئین می‌توانید کمی پودر پنیر پارمسان روی سوپ بپاشید.

۲۰. سوپ خرفه

طرز تهیه۲۰ سوپ کدبانو‌پسند

ابتدا ۳۰۰ گرم خرفه را پاک کنید، به این ترتیب که ساقه‌های کلفت را جدا کنید و برگ‌ها را خوب بشویید. بعد از بی‌آب شدن سبزی‌ها آن‌ها را ریز کنید و در قابلمه‌ای با ۵۰ گرم کره تفت دهید. بهتر است حرارت کم باشد تا کره نسوزد. حالایک و یک دوم پیمانه آب مرغ و نمک و فلفل را اضافه کنید. حرارت را زیاد و بعد متوسط کنید. صبر کنید تا غذا به مدت ۱۵ دقیقه بجوشد.

۱ قاشق سوپ خوری آرد سفید و ۲ قاشق سوپ خوری آرد ذرت را درنصف پیمانه شیر حل کرده و به قابلمه سوپ اضافه کنید. در اینجا حرارت را کم کنید و دائم هم بزنید تا مواد بجوشد و کمی غلیظ شود. وقتی سوپ خوب جا افتاد، آن را در ظرف مورد نظر بریزید و با مقداری پیازچه و مغز گردو تزئین کرده و سرو کنید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × یک =

دکمه بازگشت به بالا