آخرین نوشته هارفتار

عادت‌های اشتباهی که شخصیت شما را نابود می‌کند

مثبت زندگی: اگر شما هم از آن دسته از افراد هستید که به حفظ شخصیت‌شان اهمیتی نمی‌دهند، احتمالاً به‌زودی خواهید دید که در حال آسیب رساندن به بقیه ابعاد شغلتان هستید. هر یک از ما شخصیتی داریم که در هرلحظه هر جا همراه ما است. این شخصیت می‌تواند خوب یا بد باشد، که البته امیدواریم شخصیت شما جزء شخصیت‌های خوب باشد و فرض را بر این می‌گذاریم که سعی در حفظ آن به همین منوال دارید. و صدالبته که شخصیت بد بیشتر از شخصیت خوب می‌تواند شمارا تحت تأثیر قرار دهد. اگر به دنبال شغل جدیدی هستید شخصیت بد می‌تواند یافتن حرفه بعدی‌تان را بسیار سخت‌تر کند. در دنیای به‌شدت مرتبط امروزی، حتی کوچک‌ترین اشتباه عمومی می‌تواند پایانی برای شخصیت عالی و خوش‌نامی شما باشد. خوشبختانه به‌طورکلی سرنوشتتان در این زمینه قابل‌کنترل است. در این مقاله مسائلی را مطرح کرده‌ایم که برای حفظ وجهه مثبت خودتان به‌هیچ‌عنوان نباید انجام دهید.

نبردهای خودتان را انتخاب نکنید

چه بخواهید چه نخواهید در محل کار همیشه تعارضاتی وجود دارد که به جدال منجر می‌شوند. گاهی باید وارد این جدال‌ها شد و گاهی نه. افراد زیادی را دیده‌ایم که از روبه‌رو شدن با هرگونه چالش در محل کار اجتناب می‌کند و افرادی را هم دیده‌ایم که از هر جدالی که بر سر راهشان قرار بگیرد استقبال می‌کنند و واردش می‌شوند. هیچ ‌یک از دو انتهای این زنجیره برای شغل شما اثر خوبی ندارد. این‌ که بدانید کدام جدال ارزش مبارزه کردن دارد و کدام ‌یک ندارد، موضوع بسیار مهمی است. اگر نتوانید درست انتخاب کنید آسیبی که به شخصیت به شما وارد می‌شود یک پیامد مورد انتظار است. اگر بیش‌ازحد محجوب باشید همیشه مغلوب خواهید بود و اگر بیش ‌از حد تهاجمی باشید به چشم یک فرد مشکل ‌ساز دیده خواهید شد.

این نوشته را از دست ندهید  انگور و خواص بی‌نظیرش را دست کم نگیرید

عادت اشتباه استفاده نادرست از شبکه‌های اجتماعی

این نکته‌ای است که بارها گفته‌شده اما بازهم نیاز به تکرار آن است: رسانه‌های اجتماعی در سابقه شما باقی خواهند ماند. اگر مراقب اعمالتان نباشید، احتمالاً روزی گفته‌هایتان علیه خودتان استفاده می‌شوند. اگر در صفحه‌ی فیس‌بوکتان بگویید که رئیستان چه آدم احمقی است، شک نکنید افرادی که چنین نظراتی را از جانب شما می‌خوانند، اعتمادشان به توانایی شما در داشتن یک قضاوت صحیح در محیط شغلی را از دست می‌دهند. متأسفانه این روزها جزئیات زندگی افراد بیش‌ازحد در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته می‌شود و در این بین فیس‌بوک رتبه نخست و توییتر بافاصله اندکی در رتبه دوم قرار دارد. دنیای توییتر جالب است اما بعضی از کامنت­ها تعجب‌ برانگیزند. این ‌که بعضی از افراد به خاطر کامنت­های نامناسبشان از محیط توییتر اخراج نمی‌شوند جای تعجب دارد. افرادی هم هستند که به همین خاطر از سیاست و مذهب در توییتر دوری می‌کند.

ارتکاب جرم

اگر جرمی مرتکب شدید فاتحه شخصیت و اعتبارتان خوانده شده است. در بهترین حالت ممکن باید سخت کارکنید تا بتوانید اعتبارتان را مجدد به دست بیاورید. اما بر اساس جرم مرتکب شده، درصورتی‌که اعتماد افراد به شما از بین رفته باشد شغلتان را از دور خارج‌شده در نظر بگیرید.

اثبات ریاکار بودن

گری پینکل، سرمربی مدرسه‌ی فوتبال میزوری، اخیراً به جرم رانندگی در حین مستی متهم شده است درنتیجه مدرسه فوتبال او را به مدت یک هفته تعلیق کرده و او بیش از ۳۰۰ هزار دلار پاداش را ازدست‌داده است. او سال‌ها درباره خطرات نوشیدن الکل و رانندگی بازیکنانش را نصیحت می‌کرده است. احتمالاً او هم از کسانی بوده که حرف و عملشان باهم نمی‌خواند. زمان زیادی می‌برد تا این شخص اعتباری که در چنین مسئله‌ای از دست داده است را مجدداً به دست بیاورد. البته او تا این حد خوب بود که بهانه‌ای نیاورد. خطایش را پذیرفت و به خاطر اتهاماتی که به او وارد بود مقصر شناخته شد.

این نوشته را از دست ندهید  ویتامین‌هایی برای درمان خشکی چشم

دروغ گفتن

دروغ‌های شما دامن‌گیرتان خواهند شد. دروغ می‌تواند کوچک یا بزرگ باشد، مثل دروغ گفتن برای پوشاندن یک اشتباه. اگر مرتکب اشتباهی شدید آن را بپذیرید و به راهتان ادامه دهید. اگر دروغ بگویید در ذهن افراد خواهد ماند و شخصیت شما حداقل در مقابل کارفرمای فعلی‌تان خدشه‌دار خواهد شد.

عادت اشتباه کمتر گوش دادن و بیشتر حرف زدن

هیچ‌کس آدم همه‌چیزدان مدعی را دوست ندارد. صرف‌نظر از موقعیتتان، گوش دادنِ فعال به اطرافیان، از آن دست مهارت‌هایی است که باید یاد بگیرید. وقتی واقعاً گوش می‌دهید و تظاهر به شنیدن نمی‌کنید افراد متوجه خواهند شد. اعتماد آن‌ها به شما و همین‌طور شخصیت و شهرت شما افزایش خواهد یافت.

اگر بیش‌ازحد صحبت کنید توجه افراد را از خودتان منحرف کرده‌اید، به‌ویژه اگر چیزی که می‌گویید سودی برای آن‌ها نداشته باشد گاهی این را عملاً دیده‌ایم. پسری را در نظر بگیرید که آن‌قدر حرف می‌زند تا صورتش کبود می‌شود. حقایق زیادی را می‌داند اما واقعیت این است که نمی‌داند چگونه آن‌ها را کنار هم قرار دهد تا متن منسجمی را ارائه دهد. به‌ندرت به افراد گوش می‌دهد و این مسئله زمانی مشخص می‌شود که دهان به سخن می‌گشاید. نتیجه چیست؟ او به‌عنوان یک آدم همه‌چیزدان و مدعی شهرت پیدا می‌کند که نمی‌تواند نقطه نظرات دیگران را درک کند.

عدم توانایی در پذیرش مسئولیت‌پذیری

باورتان بشود یا نه، افراد بزرگ هم در کسب‌وکارشان دچار اشتباه می‌شوند. هیچ‌چیز بدتر از این نخواهد بود که سعی کنید اشتباهاتتان را کتمان کنید. اگر واقعاً مرتکب اشتباه شده‌اید اولین نفری باشید که می‌ایستید، مسئولیت آن را به عهده می‌گیرید و آن را تصحیح می‌کنید. صدالبته که اگر اشتباه از شما نبوده و کسی به دنبال قربانی کردن دیگری است باید تاآخرین‌نفس از حق خودتان دفاع کنید. اما به پذیرش مسئولیت در مواقع لزوم باور داشته باشید و باور کنید که شخصیتتان با تمایل به مسئولیت‌پذیری در موقعیت مناسب ارتباط تنگاتنگ دارد.

تغییر دادن گاه‌ و بیگاه موضع خود

اگر نظر شما به این بستگی دارد که چه کسی در اتاق نشسته است، احتمالاً آن‌قدرها هم قابل‌اعتماد نیستید. این هم در عمل قابل ‌مشاهده است. وقتی می‌بینید که افراد حرف خود را پس می‌گیرند یا گفته خود را انکار می‌کنند شگفت‌زده خواهید شد. آیا شما هم ‌نظرتان در حضور مدیر و در غیاب او متفاوت است؟ در این صورت شما هم شفاف نیستید. افراد این را می‌بینند و باور می‌کنند که شما متملق هستید و این شهرت و آوازه خوبی نیست حالا ممکن است نظرتان را بر اساس اینکه چه کسی در اتاق است جور دیگری بیان کنید. تا مادامی ‌که اصل حرفتان تحریف ‌نشده باشد این یک مهارت خوب محسوب می‌شود.

این نوشته را از دست ندهید  مرز باریک اعتماد به‌ نفس و اعتماد به‌ نفس کاذب کجاست؟

عادت اشتباه کنار نیامدن با دیگران

آیا فقط به خاطر عمل اشتباهی که از شما سر زده است به چشم یک آدم تحریک‌پذیر و تکانشی دیده‌ شده‌اید؟ این هم یکی از رفتارهای مشاهده‌ شده دیگر است. یک شخص تهاجمی، تشنه قدرت و کوته‌ فکر در مواقع لزوم کوتاه نمی‌آید و به ‌جای اینکه با افراد کار کند آن‌ها را به ستوه می‌آورد، برای سرگرمی خودش مخالفت و اعتراض می‌کند و به دیگران آزار می‌رساند. چنین افرادی برای بالا بردن خود دیگران را زیر پا می‌گذارند. شخصیت ناسازگار به‌شدت مخرب است. حتی اگر خودتان تشخیص دهید که یکی از این افراد هستید، تلاشتان برای تغییر با شک و گمان در نظر گرفته می‌شود، زیرا اطرافیانتان نمی‌دانند حرکت بعدی‌تان چه خواهد بود. پس حداقل تلاش کنید تا با احترام با همکارانتان رفتار کنید، به نظراتشان گوش دهید و مثل عضوی از یک تیم کاری عمل کنید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت − یک =

دکمه بازگشت به بالا