پوست و مو

طرز تهیه 5 ماسک خانگی 100% موثر برای از بین بردن جوش‌های سر سیاه بینی


مثبت زندگی: زمانی که بدون آرایش جلو آینه می‌ایستید یکی از نکاتی که ممکن است حسابی شما را شاکی کنید دانه‌های سر سیاه روی بینی است. اگر جز آن‌دسته افرادی هستید که پوستی صاف و بدون هیچ لک و جوشی دارید بسیار خوشبختید اما اگر گاهی با لک و جوش‌های رنگ به رنگ سر و کله می‌زنید و دانه‌های سر سیاه بینی هم معمولا روحیه‌تان را خراب می‌کنند به احتمال زیاد معمولا به دنبال راه‌های موثر و ترجیحا خانگی و دم دست برای رهایی از شر آن‌ها می‌گردید. همراه ما باشی تا راه حل‌های این کار را به شما بگوییم.


خمیردندان و نمک!

یکی از آسان‌ترین روش‌های از بین بردن و درمان جوش‌های سر سیاه روی بینی استفاده از ماسک خمیر دندان و نمک است. برای تهیه این ماسک به مواد زیر نیاز دارید:

۱ قاشق چایخوری خمیر دندان

۱ قاشق غذاخوری نمک

خمیر دندان و نمک را با هم مخلوط و یک ماسک درست کنید. ماسک را روی بینی بمالید و اجازه دهید خشک شود. سپس انگشت‌های دست را مرطوب کنید و به آرامی ماسک را روی بینی ماساژ دهید و در آخر با آب ولرم بشورید. ماسک خمیر دندان و نمک را یک تا دو بار در هفته تکرار کنید.

۲- ماسک جوش شیرین و لیموترش

ماسک جوش شیرین و لیمو ترش یک ماسک خانگی موثر و آسان دیگر برای از بین بردن جوش‌های سر سیاه روی بینی است. برای درست کردن این ماسک به مواد زیر نیاز دارید:

۱ قاشق غذاخوری جوش شیرین

½ قاشق غذاخوری آب لیمو ترش تازه

این نوشته را از دست ندهید  در سال جدید برنامه روتین مراقبت از پوست خود را تغییر دهید!

آب لیمو ترش و جوش شیرین را با هم مخلوط کنید و یک ماسک یکدست درست کنید. ماسک را روی بینی بمالید و صبر کنید تا خشک شود. از این ماسک برای پاکسازی تمام سطح پوست صورت هم می‌توانید استفاده کنید. بعد از این‌که خشک شد صورت را با آب ولرم بشورید. در هفته یک بار از این ماسک استفاده کنید.

۳- ماسک ژلاتین و شیر

یک ماسک موثر و شگفت‌انگیز دیگر برای از بین بردن دانه‌های سر سیاه بینی. برای درست کردن ماسک ژلاتین و شیر به مواد زیر نیاز دارید:

۱ قاشق غذاخوری ژلاتین بدون طعم

۲ قاشق غذاخوری شیر

ژلاتین و شیر را با هم مخلوط کنید و به مدت ۱۵ ثانیه در مایکروفر یا روی شعله ملایم گاز حرارت دهید تا گرم شود اما مراقب باشد به دمای جوش نرسد. ماسک به دست آمده را روی بینی بمالید و صبر کنید تا خشک شود. ۳۰ تا چهل دقیقه ماسک را روی بینی نگه دارید. سپس با آب ولرم بشورید. برای از بین بردن جوش‌های سر سیاه بینی ۲ بار در هفته از این ماسک استفاده کنید.

۴- ماسک لیموترش و عسل

5 ماسک خانگی 100% موثر برای از بین بردن و تخلیه جوش‌های سر سیاه بینی

در درمانگر بودن عسل طبیعی برای بسیاری از مشکلات پوستی هیچ شکی نیست. لیمو ترش هم به خاطر خاصیت اسیدی و آنتی‌اکسیدانی که دارد یک مکمل پوستی خوب در کنار موادی مثل عسل طبیعی است. برای درست کردن این ماسک موثر خانگی به مواد زیر نیاز دارید:

نصف یک عدد لیموترش

این نوشته را از دست ندهید  لوازم آرایشی وگان چیست؟ همه نکاتی که باید بدانید

½ قاشق چایخوری عسل طبیعی

آب لیموترش را بگیرید، هسته‌های لیمو ترش را جدا کرده و با عسل مخلوط کنید. ماسک به دست آمده را روی بینی بمالید. از این ماسک برای استفاده روی تمام سطح پوست صورت هم می‌توانید استفاده کنید. ماسک لیموترش و عسل را به مدت ۱۰ تا پانزده دقیقه روی پوست نگه دارید و سپس با آب ولرم بشورید. برای نتیجه بهتر ۲ تا ۳ بار در هفته از این ماسک موثر استفاده کنید.

۵- ماسک ژل آلوورا

ژل طبیعی آلوورا یک درمان فوق‌العاده انواع مشکلات پوستی است. برای از بین بردن دانه‌های سر سیاه بینی هم می‌توانید روی ژل آلوورا حساب کنید. به همین منظور یک قاشق غذاخوری ژل آلوورا را روی بینی بمالید و اجازه دهید خشک شود. سپس با آب ولرم بشورید. این ماسک بی‌نظیر را حداقل ۲ بار در هفته تکرار کنید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − 3 =

دکمه بازگشت به بالا